Alla inlägg under maj 2008

Av Marlene Yrjas - 31 maj 2008 16:13

Nu har man tillbringat flera timmar i solen med att plugga. har läst lite mer än 100sidor så jag är riktigt nöjd över mig själv. Skulle även klippa gräset och det började jag faktiskt med men då tog bensinen slut. Jag orkade då inte åka på macken för att köpa utan jag väntar till imorgon så kan jag klippa då istället.

Nu är jag hos Ramona för vi ska grilla hos henne, det är även Marielle och Stig som ska grilla här. Ser framemot maten för jag är riktigt hungrig just nu :) Det blir korv som jag grillade igår, den var riktigt god.

Ikväll blir det lungt, ska senare även åka och hämta Markus i Norrfälla. Som tur åker jag inte själv utan Anna ska komma förbi ikväll och sedan ska vi åka.


Gud vad glad jag är att det är sol och värme!! :)

Av Marlene Yrjas - 31 maj 2008 09:35

Glömde att skriva att jag såg filmen "What happens in Vegas", det var en underbar kärleksfilm som jag även skulle kunna se idag. Man blev riktigt glad av att se den så jag rekommenderar den till alla. Den har fått dåliga recensioner men jag håller inte med om det. Så vill ni bli extra kära för en kväll, se filmen :D

Kärlek är väl ändå något som man aldrig skulle kunna vara utan, det är ju så underbart att veta att någon älskar en, att ens sambo/man/särbo/pojkvän älskar en, att ens barn eller familj älskar en. Man mår ju så bra av att vara älskat och att själv få älska andra. Jag skulle aldrig kunna leva utan kärleken :)  

Av Marlene Yrjas - 31 maj 2008 09:07

Klev upp innan 8 imorse och pigg som aldrig förr. Markus skulle även åka iväg snart för att spela golf och festa i Norrfällsviken. En av hans kompis har fixat en golftävling och även en massa annat från morgon till natt skulle man kunna säga. Själv ska jag vara hemma idag och plugga, hoppas det blir sol för jag vill gärna vara i solen och njuta idag :)

Skulle vilja åka iväg och köpa blommor till dom nya blomkrukorna idag men vet inte om jag orkar, vill inte åka själv. Ska se till att jag läser klart en bok till sedan så är det bara för mig att läsa igenom alla anteckningar som jag skrivit.

Senare idag blir det grillning hos syster idag igen, få se vad som händer till kvällen. Har inga planer på vad jag ska hitta på men det lär nog bara bli lungt som vanligt.

Har tyvärr inget vettigt att skriva förutom att nu måste snart svenska folket strejka mot dom höga bensinpriserna. Någon måste ta tag i det och skriva i tidningen ett eller några gemensamma dagar då man inte tankar för att de ska sänka bensinpriset!! Är det ingen annan än jag som blir arg över bensinpriserna? Nu får det vara nog!!!



Av Marlene Yrjas - 30 maj 2008 21:54

Jag har haft en hel del att göra varje dag nu denna vecka och på kvällen har jag helt enkelt inte orkat sitta på datorn.

Jag har varit ute och promenerat varje dag, pluggat till tentan och suttit och solat på verandan :) Man måste ta tillvara på solen så jag har suttit ute med mitt plugg samtidigt som jag solat och det har varit riktigt varmt och skönt hehe.

Frida har också varit här så vi har hunnit prata av oss en massa :) Idag har jag som jag skrev längst upp varit på promenad med Marielle o Ramona sedan följde jag med Marielle för att hämta schemat för sommaren och efter det åkte jag med Rosita till K-fors. Jag skulle inte handla något förutom en glass men det blev en jeans klänning med hänslen...eller jeans kjol med hänslen jaja det fick jag också med mig hem :) Skit nöjd över den för den är oerhört snygg.

Nu är jag hemma själv och har varit ensam rätt mycket denna vecka för Markus har tränat med gruppen. De måste få till allt till nästa vecka eftersom då ska dom ju uppträda på Ärsta Parken den 6/6. Nu är det för er alla som läser att ta kontakt och köpa lite biljetter!! :) Det kommer att bli en sjudundrandes show med glädje, dans och alkohol haha!! Det finns ju faktiskt en bar där så man kan ju köpa en del sprit hehe. Ta ert förnuft och köp en biljett. I något av mina tidigare meddelande har jag skrivit hur ni ska få tag på biljetterna.


Markus är ikväll och festar med gruppen, de skulle grilla och umgås och då har jag hunnit med att grilla hos Ramona o Tomas där även Marielle åt. Vi var där några timmar och sedan dess har jag varit hemma själv. Datorn är ju så seg, har fått vänta LÄNGE på den och snart ska jag se en film för jag är klarvaken.

Imorrn kommer jag nog sola ute och plugga medan Markus är och golfar samt partar med sina kompisar i Norrfällsviken. Hoppas han vinner golftävlingen dom ska ha hehe...jag håller tummarna ;) Så han kommer hem på natten någon gång så denna helg är en ensam helg för mig hemma men jag ska inte sitta och ruttna utan jag ska grilla hos Ramona och Tomas igen hehe :) Tur att man har syskon.


Nää nu ska jag se film!!! Ha en trevlig helg!

Av Marlene Yrjas - 26 maj 2008 19:02

Hehe ungefär så var det när jag hade pluggat några timmar. Jag somnde nämligen undertiden jag läste sittandes. Kunde inte göra så mycket åt det utan sovde ett tag och när jag vaknade kände jag mig pigg för att läsa ett tag till. När man är så trött är det ingen mening att man fortsätter för allt man läser kommer man sedan få läsa om. Fick även ta en paus för att äta mat, det blev pannkaka. Orkade inte göra något avancerat nu när jag är ensam. Efter maten åkte jag på affären och sedan skulle jag kika in hos mamma med hon och Stig var på promenad så jag for ner till Ramona istället. Hon var inte ensam hemma för där fanns både Tomas, Isadora, Rosita, Sabina och Sammie. Blev en kortvisit för Isadora skulle sova nu och Rosita åkte hem, lättare för Isadora att sova om man inte är där och speciellt nu när det är ljust ute för vem vill sova när det är ljust ute? Det har man hört många gångar "Det är inte natt nu för det är ju ljust ute", i utlandet blir det alltid kolsvart på kvällen så där är det ingen fara.

Nog om att sova nu ska jag koppla av ett tag för att sedan se någon film kanske, tror inte det är något vettigt att se på tvn direkt.


Imorgon ska jag vara hela dagen i H-sand, måste nämligen se 3st C-uppsatser för att jag ska bli godkänd i min utbildning. Passar då på att åka när Marielle o Ramona är där på kurs så kan vi samåka. Imorgonkväll får jag se till att plugga lite istället. Måste ju läsa igenom böckerna innan nästa tisdag då jag har det oerhört svåra tentan.

Nog om mig!

Av Marlene Yrjas - 26 maj 2008 14:27

Min tanke igår hur denna dag skulle se ut som var att jag skulle först ta mig en morgonpromenad och sedan plugga resten av dagen. Men det blev inget av detta utan Bollstaskolan ringde mig tidigt imorse och undrade om jag kunde jobba till 14.00 Jajjamensan sa jag och åkte dit nästan på en gång.

Så det blev inte riktigt som jag hade tänkte mig utan jag ska sitta och plugga nu några timmar istället. Håller på att läsa förfullt och det är riktigt tråkiga böcker så dom tar lite tid.

Kommer att vara ensam till ikväll någongång, Markus jobbar och har sedan musikcafé så då får jag äta själv och då ska jag även passa på att plugga så mycket jag bara orkar. Skulle kunna tänka mig att jag hinner med en del.


Igår blev det en kvällspromenad också, skönt att man kommit igång och förra veckan blev det även så att jag gick två gånger på en dag vid flera dagar. Idag vet jag inte om jag orkar ta en promenad, kanske om Markus kommer hem tidigt så skulle man kunna ta en ikväll. När vi kom hem från promenaden skulle vi se en film men det dröjde inte länge innan Markus kilade upp i sovrummet för att sova medan jag satt och tittade på tv. Trodde inte att klockan skulle vara så mycket när den var klar men när jag tittade på klockan var den nästan halv 12 innan jag la mig. Ibland är ma kvällpigg och det får man vara glad för :)

Nu ska jag ta och vara aktiv med plugget.

Av Marlene Yrjas - 25 maj 2008 17:24

Morgonen startade med en promenad för mig och Markus sedan tog jag cykeln och cyklade ner till strandhallen för att kika på Isadoras första fotbollsträning. Det såg riktigt bra ut för henne även fast hon klev av planen några gånger hehe :)

Cyklade sedan hem, åt frukost...ja jag vet att det blev mer en lunch än frukost :) Vid 2 cyklade jag till mamma för vi skulle ju fira henne på morsdag. Det blev tårta och så fick hon ett halsband och armband av oss barn. Mycket prat och skratt har det varit nu medans man varit där, brukar ofta vara det när vi träffas hela familjen. Nu är jag hemma ska snart läsa lite av min litteratur som jag har till tentan den 3/6. Markus är och tränar med gruppen så jag är hemma själv.


Igår kom Marielle o Toni förbi så kikade vi på Eurovision song contest tillsammans med egna poänggivning samt gotta :) Är besviken på att det gick så dåligt för Sverige, så dålig var hon inte. Det är ju inte rättvist när grannländerna endast röstar på varandra för i skandinavien gör dom ju inte det. Det börjar spåra ut måste jag säga. Låten som vann tycker jag var okej men absolut inte en vinnarlåt. Det fanns några andra bidrag som jag tyckte var bättre. Det var även synd att finland sjöng på finska, jag tror att det skulle gått mycket bättre om dom hade sjungit på engelska för det var en härlig låt.


Nu har man uppdaterat denna dag, så då äre bara för mig att slå upp skolböckerna och börja läsa

Av Marlene Yrjas - 24 maj 2008 20:51

Igår kom Angelica fötbi och vi satt och prata i flera timmar, även Marielle samt Toni en stund. Tiden riktigt rann iväg och tillslut när vi tittade på klockan var den 16.00 Då hade vi pratat från ungefär 11.30 och inte tänkt på klockan. Det är roligt att sitta och prata för man har ju alltid så mycket att prata om :)

När de hade åkt gick jag och Markus ut på en promenad. Det dröjde inte länge innan jag åkte och lämnade av Markus på personalfest i K-fors. Jag passade även på att handla hem lite mat till mig, ibland får man vara onyttig.

Idag vaknade man och tog det riktigt lungt på morgonen medan Markus sovde. Sabina kom sedan förbi och var hos oss några timmar innan vi for iväg för att se när Toni hade match i Bollsta. Synd att de inte vann men det blev oavgjort. Vi begav oss sedan ner till mamma där det var grillning med hela stora familjen :) Det har varit en riktigt trevlig grillstund med mycket prat, nu är man hemma och Marielle och Toni har precis kommit, vi ska se på Eurovision contest och hejja på Charlotte Perrelli - Hero!!! HEJJA SVERIGE!!! :D



Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards