Alla inlägg under augusti 2009

Av Marlene Yrjas - 17 augusti 2009 16:54

Nu är min älskling 6månader och då har jag även hunnit med att fota mig hos min syster Ramona.

Är ni intresserad av att fota era barn, gravidmagar, partners, djur, familjebild eller något annat så hör av er till mig för hon gör det för en mycket liten peng. Det är värt varenda krona om jag får säga mitt, för det är ju som sagt ett minne för livet :)


Här kommer den sista bilden som jag lägger upp här. Har knäppt fler men då måste jag betala ytterliggare här för att få lägga upp dem. Då bestämmer jag mig för att öppna en bilddagbok där jag kan lägga upp mina bilder. Hör av er om ni vill ha min adress.


Jag och min lilla prinsessa :)


Som sagt skriv till mig eller hör av er på annat sätt om ni är sugen på att bli fotograferad :)

Av Marlene Yrjas - 8 augusti 2009 23:30

Nu har jag funderat en hel del om jag verkligen ska ha kvar min blogg. Skriver emellanåt här men det känns som ett måste att skriva.

Det känns bättre med en bilddagbok där jag lägger ut lite bilder nu och då och slipper betala för bilderna.

Ska fundera ett tag till om bloggen snart får ett slut.


Natti natti

Av Marlene Yrjas - 8 augusti 2009 11:27

Grattis Toni!!

Igår var hans födelsedag men idag blir det att vi firar honom eftersom han jobbade igår. Detta blir hans 25:e födelsedag och vi har nu känt varandra i 10år eller kanske lite längre. Tänk vad tiden går fort :)

Han har funnits i familjen i 9år och han känns som en bror för en. Man kan säga och göra vad som helst mot honom med tanke på att man känner honom. Men idag ska vi gratulera honom till hans dag, blir tårta och kanske något annat gott...vem vet? :)



Gårdagen var en underbar dag. Först blev det en promenad med familjen, det blev en sväng runt Nyland och så var vi in på sportaffären samt hårfrissan på hemvägen. Det blev en tröja köpt till mig på sportaffären som var super skön och en hårklippning till Markus eftersom han hade en rejäl kaluffs på huvudet haha :)

När vi kom hem gick vi ut på baksidan och solade. Grillat blev det till middag och sedan åkte jag ner till Ramona för att fota mig o Melody. Hon är nu om några dagar 6månader...kan ni tänka er. Min lilla plutt har hunnit bli 6månader men det är helt underbart. Nya saker händer varje dag och hon lär sig så fort än så länge hehe :) Hon är en tjej som inte nöjer sig med vad som helst på gott och ont.

Efter fotningen gick jag vidare till Marielle för vi skulle träffa brudarna. Dessa brudar har ju faktiskt ett namn också som är Frida och Angelica :) Det blev några timmar med surr, skratt och ätande. Timmarna rullar på då vi träffas och det är alltid lika trevligt att träffas :)

Nu får vi se när vi ses nästa gång men då blir det hemma hos Frida och jag tror inte att det kommer dröja så länge hehe.


Min älskling 6månader


Mamma och Stig gifte sig förra helgen och igår åkte dom på deras "smekmånad" som dom fick av oss i bröllopspresent. Det blev en natt på Södra Berget i en minisvit :) Tydligen hade rummet varit super fint med bastu och utsikt över hela S-svall. Inte nog med de vi hade fixat lappar som personalen på Södra Berget skulle ge dem vid olika tillfället så dom fick ett då dom anlände och dom blev direkt nervösa eftersom de visste inte vad för överraskning de skulle få vara med om härnäst. När de gick ner till restaurangen vid 18.00 fick de en ny lapp som det stod att de enbart skulle beställa in något drickbart och njuta. Eftersom vår nästa överraskning var att de fick en 3-rätters middag också :)

Jag är riktigt nöjd över mina idéer till bröllopet samt presenten de fick av oss :) Bilder på bröllopet får ni kika på i Ramonas bilddagbok. Jag knäppte inga kort utan jag filmade litegrann.


Av Marlene Yrjas - 3 augusti 2009 16:59

Igår var dagen kommen. Klev upp 7.15 och började packa väskan för mig och Melody.

Vi skulle nämligen ner till mästargatan klockan 8. Skämtade med henne dagen innan att jag skulle komma 5minuter sen och när jag anlände på Ramonas gård var klockan 8.05 :) Vi började med mitt hår på en gång, tog en fika och sedan fortsatte vi med Ramonas hår, Isadoras hår, Marielles hår och till sist mammas hår. Det blev en hel del fixande med hår denna dag. Tog även hand om Melody, hon lekte i vagnen, sovde en stund och rullade runt på golvet :)

När håret var klar tog man på sig finkläderna och sminkade sig, man ville ju inte se ut som man nyss hade vaknat så det fick bli finsminkning på en gång. När klockan var 13 åkte jag hem en sväng och började packa nya väskor för kvällen. Klockan 14 åkte vi på Sandslån för att fotografera en massa och jag tror det blev en hel del vackra bilder. Åkte hem stressade så att Markus skulle bli klar och sedan bar det av mot Sandslån en sista gång denna dag. Vi ställde upp oss och så mascherade mamma och Stig på bryggan. Prästen stod och väntade på dem och vädret hade vi tur med för det regnade inte utan det var växlande molnighet. Markus sjöng och vi andra stod tysta och tittade på mamma och Stig som var så vackra. De båda sa JA till varandra och det var ju tur :)

Vi åkte sedan vidare hem till mamma och Stig där middagen skulle serveras. Vi syskon hade dagen innan hjälpt till med dukning och dekorering i tältet. Temat var rosa och en underbart god grillbuffe bjöds på. Kocken Peter var där då vi kom och hade fikat klart allt med maten. Många +poäng för maten. Sedan efter all mat, småprat och paketöppning blev det den efterlängtade tårtan...mums säger jag bara. Efterrätt är en favorit för mig hehe :)

Det var en perfekt dag och kväll och det avslutades genom att man la sitt huvud på huvudkudden och blundade.

Bilder tog Ramona och på hennes bilddagbok kan man finna bilderna inom snar framtid.


Idag har vi varit ute hela dagen. Vi startade med en promenad mot Sandslån där vi sedan åt lunch. Promenerade hem och sedan har vi suttit ute vid uteplatsen hela dagen :) Nu ska snart Melody ha mat sedan får vi se hur kvällen avslutas.

Av Marlene Yrjas - 1 augusti 2009 12:59

Läste i dagens tidning om omskärelse och jag blir riktigt förbannad. Jag tycker att det ska vara strängt förbjudet att detta förekommer i Sverige. Det ska egentligen vara förbjudet i hela världen men det är väldigt svårt eller omöjligt att åstadkomma något dylikt.

Det är en sak om man i vuxen ålder bestämmer sig för att göra det men då man utför det på spädbarn som inte har nån talen blir jag arg.

Dom bryr sig inte om vad barnen vill utan vad föräldrarna vill, det är sjukt att det ens börjat. Förstår inte hur man vill utsätta sina barn för sån smärta och i många fall kan det bli rejäla infektioner med jobbiga konsekvenser.


Hur ska man få stopp på omskärelse?


En annan sak som är grymt sjukt är könsstympning av flickor. I många länder händer detta och det gör utan bedövning. De små flickorna skriker av smärta och somnar av smärta. Hur kan man göra något sådant? Vi föddes med en kropp, varför ska man då skära och sy igen?

Detta är något som sker i tystnad och med smutsiga knivar, hur ska en liten flicka kunna säga NEJ, jag vill inte?

Även detta är något världen måste få stopp på, men hur!!

Jag blir så arg inombords när jag tänker på dessa saker. Hur FAN kan man utsätta sina barn för detta.

Föräldrarna är sjuk i huvudet enligt mig som tillåter detta!!!!


NU är jag ARG!

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards