Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

HEMMA

Av Marlene Yrjas - 27 juli 2009 10:52

Nu är vi hemma efter en resa på lite mer än 100mil enkelväg alltså hehe :)

Vi har varit i Finland, Särkimo i Maxmo kommun där vi har vår underbara sommarstuga. Tycker man om att bo vid vattnet ha skog runt sig och inte ha en massa grannar tätt inpå sig, då är detta det rätta.

Nu låter det kanske som att vi inte har några grannar men så är det inte.

Vi åkte förra fredagen på kvällen och kom fram på lördag morgon. Jag sovde inte en blund utan hade varit vaken från ungefär halv 8 på fredag morgon och gick och la mig på lördag vid 00.30 Vädret var härligt då vi kom och vi packade in oss i stugorna. Tog på oss badkläder och la oss på de två bryggor som vi har. Underbart måste jag tillägga. Tyvärr har inte vädret varit på vår sida eftersom det har ju varit "kärringveckan" som man talar om i Finland, då är det aldrig bra väder. Men bara för att det är mulet så har vi hittat på andra saker.

Det har blivit Wasalandia en hel dag och det var super roligt, jag som älskar karuseller och nu hade jag flera runt mig som gjorde det samma så det kunde inte bli tråkigt hehe :) Man blev som ett liten barn på nytt skulle man kunna säga.

Vi har shoppat i Wasa, Vörå, Prisma med mera. Shopping är ju aldrig helt fel och det blev en massa nya kläder till Melody fast i större storlekar, ett par skor till mig och en Nike-dress som är super fin :)

Hälsat på släkt som vi gör varje år hann vi också med, tyvärr kunde vi inte kika på rävarna i år för dom arbetade förtillfället med att ta bort all skit och det lukten vill man nog undvika.

Det har blivit några promenader, barnen har badat en del och vi har hunnit med att bygga en bastu. Så grabbarna har bastat varenda dag sen den blev klar :)

Jag skulle åka ring men när vädret inte blev bättre ville jag inte hoppa i vattnet eftersom med stor sannolikthet så åker man i förr eller senare när man håller sig fast i en ring bakom en båt. Just ja, en båt det blev en båttur och nu har Melody fått åka båt för första gången, hon trivdes :)


Sista dagen väntade man bara på att få starta resan hem. Jag var vaken enda in i Sverige en bit men eftersom jag visste att jag skulle kliva upp och ta hand om Melody på morgonen, som jag för det mesta "alltid" gör hehe...så tvingade jag mig att sova i den trånga bilen.

Sov några timmar sedan när vi närmade oss hemmet så vaknade jag och fixade en del hemma efter att jag lagt Melody igen och sedan var det min tur att sova igen :) Nu är vi två vakna och Markus sover efter den långa bilresan. Känslan då man kom hem var inte riktigt som den brukar, den kändes så tyst och stilla hemma och det var ju faktiskt skönt att få komma bort en vecka under ett helt år. Jag är en person som måste komma bort i från hemmet nån vecka för att känna att man har semester och då ska man åka bort en bra bit också inte vara i närheten.

Blir en hel del tvättning och urpackning av väskor med mera idag.

Bilder på hur vi har haft det kommer vid ett senare tillfälle :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Yrjas - 13 november 2009 19:51

Min lilla tös är nu 9månader o tiden bara rinner iväg. Tycker det var nyss som jag höll min lilla ängel som vid födseln bara var 49cm :) Tiden bara rasslar förbi med en rasande fart. Nu den senaste tiden har jag faktiskt hunnit med en hel del. Ja...

Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2009 14:44

Idag är det en fin höst dag när solen lyser och det är behagligt ute :) Har varit ute på en promenad med min familj och besökte då även affären. Innan det så var det rätt lungt här hemma. Imorse hade vi även en annan liten filur på besök nämligen I...

Av Marlene Yrjas - 11 oktober 2009 11:13

Vill inte att det ska bli kallt men det är det ute nu. Jag hatar att frysa och det är något jag gör varje dag. Det spelar ingen roll om jag klär på mig en massa kläder för att hålla mig varm då man ska gå ut, jag fryser ändå. Tänk vad skönt det sku...

Av Marlene Yrjas - 2 oktober 2009 20:17

Sitter i soffan m. gotta, chips o dricka. Tyvärr är jag själv ikväll så det blir nog inte en sån sen kväll. Men idol ska jag iaf se på :) Utröstningen lär jag nog inte orka titta på men men. Sängen är ju skön den med.   Har idag varit i K-fors m....

Av Marlene Yrjas - 1 oktober 2009 11:43

...skulle kunna skriva en hel del just nu över tankar, känslor, funderingar kring livet. Men det tänkte jag inte göra för jag vill inte lägga ut allt om mig själv för då får jag ju inte ha något för mig själv. Som sagt är det nyttigt att tänkta p...

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards