Alla inlägg under december 2008

Av Marlene Yrjas - 31 december 2008 11:24


GOTT NYTT ÅR!!!

Idag är det nyårsafton och nu har det redan gått ett år sedan sist man firade nyår.

Tiden springer iväg och jag tror att 2009 kommer bli ett år som jag aldrig kommer glömma ;)

Hoppas alla får en underbar nyår med god mat, gott sällskap och härliga stunder.



Nu ska jag iväg på en pulkatävling som inte har blivit av då vi har tänkt det men nu äntligen hehe...ska ordna lite fika sedan ska jag fixa barnens priser som dom ska få :D

Av Marlene Yrjas - 30 december 2008 12:29

Trött på ögat är jag idag.

Har varit och besökt min barnmorska nu på förmiddagen och allt såg bra ut.

Från och med nu ska jag börja gå varannan vecka hos barnmorskan och det känns lite små drygt.

Blev en del småhandling innan vi åkte hem och nu sitter man här.

Ska lägga omkull mig i soffan och vila en stund för jag är oerhört trött. Min trötthet har börjat komma tillbaka igen.


Igår träffade jag brudarna och som vanligt hade vi det super trevligt. Inte många stunder som det är tyst inte hehe. Det är väl då vi äter något eller när vi måste hämta andan från allt prat haha :)

Men det är skönt att man har vänner som man aldrig behöver känna att det blir pinsamt tyst eller att man inte vet vad man ska säga för vi har alltid en massa att prata om.

Nu får vi se när det blir nästa träff med tjejerna, vi ska väl försöka hinna med nångång till innan bebisen kommit ut :D


Av Marlene Yrjas - 29 december 2008 15:03

Nu har jag varit aktiv efter en vila på förmiddagen.

Har plockat och rensat i mina papper från utbildningen. Allt behöver man inte ha kvar.

Har gått igenom en massa barnkläder som jag ska tvätta upp. Tyvärr fanns det inte så mycket pojkkläder så vi får väl shoppa om det blir en liten prins hehe :) Men blir det en liten prinsessa finns det hur mycket kläder som helst :)

Nu ska jag snart klä på mig ytterkläderna för att sedan åka till mommi och moffa och äta.



Av Marlene Yrjas - 29 december 2008 10:02

Hmm..det blir inget pulkarace idag heller.

Vi sa igår om det skulle vara mildare väder idag skulle vi kunna ha pulka tävling men tyvärr är det inget bättre idag.

När jag klev upp var det -11 och det är alldeles för kallt för att tävla.

Graderna har heller inte blivit något bättre så det blir en super lugn dag för mig. Ska försöka rensa i en hylla med böcker, material och annat idag.


Ska idag på middag hos min mormor och morfar sedan blir det tjejträff i K-fors. Det ska bli riktigt trevligt, ska ta med mig lite fikabröd eftersom jag har hur mycket som helst hemma.


Nu ska jag slå mig ner i soffan och kika på tv, kan inte börja pyssla alldeles för tidigt hehe

Av Marlene Yrjas - 28 december 2008 11:15

V.31 + 1

Är nu i vecka 31 plus en dag. Jag har inte kort knäppte på enbart magen men kikar man på bilden med mig och mina syskon som knäpptes på julafton kan man se att magen blir allt större :)


Barnet:

Barnet är 39 cm långt och väger 1.6 kg. Det händer mycket varje vecka. Barnet börjar lägga på sig underhudsfett och huden är mer rosa än röd. Det har fortfarande ganska stor rörelsefrihet inne i livmodern och har troligen inte lagt sig till rätta än, även om det finns barn som redan nu lägger sig med huvudet ner i bäckeningången.


Mamman:

Belastningen på rygg och leder ökar för varje vecka. Om du måste bära matkassar eller något annat tungt, fördela vikten mellan båda dina händer så att du inte snedbelastar. En del kvinnor har väldigt ont av foglossning. Be barnmorskan eller sjukgymnasten om tips på vad du kan göra för att lindra det onda. Det är inte ovanligt att sammandragningarna ökar nu när magen blir större. Din kropp förbereder sig långsamt men säkert på att föda.



Nu känner man verkligen av att man är gravid. Precis som det står ovan att man kan ha ont i rygg och leder. Ryggen min värker stora delar av dagen dagar har jag turen på min sida. Har haft senadrag två gånger och det är hemskt, man vet inte vart man ska göra eftersom jag kan inte böja mig ner och dra i fötterna, magen är i vägen haha :)

Jag har börjat känna bebisen då den hickar och sparkarna syns allt mer tydligt när man kikar på magen.

Längtas till vårt miraklet kommer till världen och tittar på oss för första gången :)

Av Marlene Yrjas - 28 december 2008 11:04

Tanken idag var att vi skulle ha en pulka tävling för barnen. Jag kom på idéen igår men vi bestämde att vi skulle göar det idag, men när jag kikade på termometern imorse var det -13.

Det går inte att åka pulka och tävla i denna kyla, så nu avvaktar vi och ser om det blir mildare ute så man kan åka lite senare än vad det var planerat.


Dagarna efter jul har varit väldigt lugna för mig, vilat upp mig efter all stress som varit och jag behövde det verkligen.


Här kommer lite bilder från julafton som jag spenderade med min familj :)


Ingen jul utan gran och klappar


Mor och dotter


Familjens manliga sötnos


Sabina, Isadora och Timmy är fastklistrade i filmen på tv


Självklart måste hundarna få vara med.

Här är Balder och Casanova

Stor - Liten


Twin sister


Det traditionella syskonkortet


Ingen jul utan tomte, detta år hade vi två.

Den ena var tomtemor och den andra var tomtefar från Finland :)


Tomtarna tillsammans med barnen, Sammie ville inte delta men här har vi 3 nöjda brudar.


Detta var en del kort som jag knäppte på julafton, syskonen mina knäppte en hel del dom också :)

Nu är det bara nyårsafton kvar sedan kan man verkligen börja räkna ner till förlossningen hihi

Av Marlene Yrjas - 25 december 2008 12:31

Julafton är nu klar men juldagarna är fortfarande kvar och till för att mysa.

Igår var det en super trevlig och skön julafton som jag tillbringade med min familj och alla syskonbarn :)

Kan det bli bättre?

Det var så roligt att se barnens glädje över de klappar de fick.

Innan aftonen var över kom Markus och hämtade mig så var vi till kyrkan och lyssnade. Det var otroligt mycket folk där, det hade jag aldrig kunnat föreställa mig.


Idag har jag inte hunnit göra så mycket, eller varför måste man alltid göra något?

Bättre att man tar det lite lungt och vilar upp sig medan man kan.

Ska idag äta julbord hos mamma tillsammans med hela familjen samt Stig´s barn och respektive. Så vi blir en HÖG med människor som ska äta haha...snart måste vi nästan hyra folkan om man ska träffas på detta sättet :)


Kort knäpptes ihelgen men jag orkar inte lägga ut några nu utan jag ska nu ta och vila mig i soffan en stund.

God fortsättning

Av Marlene Yrjas - 24 december 2008 12:06


GOD JUL!!

Jag vill skicka en hälsning till alla mina nära och kära och önska dom er RIKTIGT underbart mysig och skön JUL!


Idag är den dag man ska bortse från alla gnabb och tjafs man har med andra människor och istället sända kärlek, glädje och harmoni.

Ta vara på era människor omkring er och låt dem få veta att dom betyder något för er.

Jag ska idag ha en underbar Julafton med min familj och som alla vet blir den inte mindre utan den växer allt mer och mer :D


GOD JUL

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards