Alla inlägg under mars 2008

Av Marlene Yrjas - 31 mars 2008 18:05

Nu är man hemma efter att ha hunnit vara på VFU i Bollsta, promenad efter praktiken och även solat. Jag kan ju börja med att berätta hur jag hade det på min första dag. Nya barn, nya namn men jag tycker jag lyckades bra med att lära mig namnen, ny personal, nytt arbetssätt. Mycket nytt men det kändes som en väldigt skön arbetsplats. Det var ingen stress eller gnäll utan dagen har flytigt på väldigt bra måste jag säga. Roligt att få vara ute i praktiken och träffa barnen, det var ju som sagt ett bra tag sedan sist. Fick schema för hur länge jag skulle vara på skolan varje dag och det kändes väldigt skönt. Ska vara med på någon öppning och stägning på fritids, eftersom den lärare som jag går brevid är också på fritids och arbetar.

Slutade kl.14.00 idag så det var en skön dag då man hann hinna hem och smälta allt nytt. Jag var inte hemma länge utan jag bytte om och tog mig en promenad runt hela nyland, sedan gick jag även förbi solariumet i Nyland och skrev upp mig för att sola idag. Jag skyndade mig hem och sedan åkte jag och solade. Oerhört skönt var det, somnade till och med. Åkte hem och sedan har jag suttit i telefon nästan hela tiden fram till nu. Först pratade jag med Jens för han skulle lämna en sak i vårt garage och skulle komma om nån timme, pratade med mamma ett bra tag och precis då jag ska hoppa in i duschen ringer pappa. Vi pratade kort men jag ringde sedan upp honom.

När jag precis börjat torka mig efter duschen var Jens på gården så han ringde mig för att jag skulle öppna nere. Men efter detta åt jag den underbart  goda smörgåstårtan som jag o Marielle gjorde igår. Samtidigt som jag åt pratade jag med pappa hehe :) Så populär som jag varit i dag när det gäller telefonen var länge sen sist. Får inte glömma att även Rosita har ringt så hon har jag också hunnit prata med hehe.


Har ont i huvudet och har haft det sen jag kom hem, har tagit en alvedon men det hjälper icke. Måste nog snart ta en till.

Idag var starten på mina promenader sedan Thailand och nu hoppas jag bara att jag fortsätter som jag gjorde innan resan. Är ju så skönt att röra på sig och träna för man mår ju så MYCKET bättre. Jag gör iaf det och jag tror nog att fler mår bättre av att träna eller motionera.

Nu ska jag ta och läsa andras bloggar för att se om något nytt har blivit skrivet :)

Av Marlene Yrjas - 30 mars 2008 17:24

Har varit riktigt dålig på att skriva på sista tiden men det beror på att jag inte varit så pigg och inte orkat skriva något, jag har inte ens orkat sitta framför datorn. Har varit riktigt tråkig på kvällarna för jag har somnat i soffan ungefär 80% av veckan. Men en kväll var jag varken till 1.30 på natten och tittade på film och brevid mig hade jag Markus som sovde i soffan hehe :)

I mitt liv har det hänt en del eller i vårt hus kanske man ska säga. Vi har nu renoverat klart hela övervåningen så nu är vi nöjda. Nästa gång vi gör något är då vi får tillökning för då blir det ett barnrum :D

Vi har som sagt lagt golv hela övervåningen nu, vi har tagit bort en träpanel som inte var det snyggaste eller vi hade fräschat upp den genom att måla den men det blev mycket bättre nu efter att vi satt upp nya gipsskivor, väv och sedan färg på hela väggen. Nu är jag riktigt nöjd på allt vi gjort. Ute har vi även eldat en massa virke som vi inte skulle elda i pannan och så blev det som sagt även lite mer man eldade..

Igår åkte jag o Markus till Rosita och Benka, dom bjög på hemmagjord pizza...mumsigt var det. Markus och Benka små drack lite, jag och Rosita var nykter hehe. Vi hade väldigt trevligt och pratade från det att vi kom med undantag av att Sammie var oerhört pratglad under maten hehe. Vi kom iaf hem ungefär 4.15 på natten. Så det blev inte många timmar man hann sova innan man idag skulle upp och börja städa, göra smörgåstårta och handla hem fikabröd. Hämtade Marielle efter att jag varit på affären och sedan började vi med smörgåstårtan. Vi firade oss två för att vi fyllde år i måndas. Blev så mycket firande förra helgen eftersom Ramona fyller ju år 2dagar innan oss. Det blev att hela tjocka familjen kom och åt och prata en massa. Blev några timmar innan de åkte men det var skönt med folk i hemmet hehe :)

Har fått en massa fina saker så det tackar jag mycket för. Nu när man blivit äldre blir man nöjd för väldigt lite saker, det är väl tur de hehe. Vi skulle sedan åka till Markus bror och lämna det vi köpte i present till honom då han fyllde 30år (vi hade även varit med på en present som han fick då vi var i Thailand). Tyvärr blev det ändrade planer vi skulle dit men så att några vi känner var hemma i Bollsta som väntar barn och dom var hemma. Vi gick in för att se hur dom mådde och blev kvar ett tag. Dom hade inte fått någon bebis än och var lite less på att vänta hehe... det skulle nog jag också vara :) Det var väldigt trevligt att träffa dom, var ett tag sen nu!

Vi höll nästan på att glömma att Markus pappa skulle komma förbi och få mat av oss eller vi ska äta tillsammans så klart haha :)

Nu lagar jag mat, eller maten står i ugnen och dom pysslar på med duschväggarna vi köpte i veckan, vi hade inte riktigt fått fast det än men nu är det klart!

Mat mat mat är det jag ska kolla till nu så jag har inte tid att skriva något mer nu.

Imorgon ska jag ut på VFU och kommer vara på bollstaskolan i 4veckor så det ska blir väldigt trevligt, börjar kl.7.30

Önska mig lycka till nu :)

Av Marlene Yrjas - 27 mars 2008 12:14

Idag vaknade man tidigt som man gjort den senaste tiden. Klev upp för att äta frukost och sedan har man städat och plockat överallt och nu känns det skönt att det är gjort. Ska alldeles strax åka till K-fors med Markus och utföra en del ärenden. Ska bli skönt att åka iväg ett tag och göra något annat än att vara hemma och vara sjuk. Mår bättre idag men är fortfarande snorig.

Har inte tid mer nu

Av Marlene Yrjas - 26 mars 2008 18:17

Vi har nu lagt klart alla golv på övervåningen men nu när vi pysslat på har vi även tagit bort en träpanel som var på en vägg i datarummet. Nu ska vi måla och fixa den väggen för att det ska bli fint. Men det blir inte gjort nu utan det får vi fixa i framtiden. Jag mår lite bättre men inte helt pigg, får se till att vila lite senare ikväll.

Orkar inte skriva något mer men bilder kommer i snaraste framtid.

Av Marlene Yrjas - 26 mars 2008 09:53

Idag vaknade vi tidigt...kl.6.00 ringde telefonen och då fick vi beskedet att ett par vi känner har fått en son i natt vid 3-tiden. Grattis till pojken, de visste inte riktigt vad han skulle heta så tills vidare får han heta pojken :)


Nu ska jag egentligen inte sitta här utan jag ska renovera, Markus la golv i lilla hallen upp igår och jag sov mest hela dagen. Idag är jag lite piggare men inte helt frisk men jag ska hjälpa till med det sista rummet. Orkar inte ligga på soffan och bara vänta på att bli frisk utan nu ska det jobbas. Blir så snyggt bara av att lägga nytt golv.

Krya på dig Ramona, det är inte lätt att vara sjuk!


Tjingeling

Av Marlene Yrjas - 25 mars 2008 14:35

Igår fyllde man 22år och det känns väl okej, inte för att det verkligen känns att bli ett år äldre. Fick en del grattis meddelande samt stumpan Frida ringde även och sjöng för er...det hade jag väntat på HELA dagen ;) Tyvärr hann vi inte prata så mycket för vi satt och åt men idag ska bli dagen då vi ska prata med varandra en massa eftersom vi inte pratat med varandra på ett bra tag...jag har ju som sagt varit i Thailand och hon här hemma. Tyvärr känns det inte som om man varit i Thailand men det är ett minne jag inte kommer glömma. Tro när nästa Thailandsresa blir?! :D

Jag och Markus bestämde oss igår morse för att åka till S-svall, vi vaknade som sagt väldigt tidigt så vi behövde verkligen inte stressa för att komma iväg i tid. Vi handlade iaf golv till de resterande golv på övervåningen, duschväggar, ljuslykta som ska vara utomhus vid infarten samt lite mer små saker :)

Inatt vaknade jag av att jag inte mådde så bra, imorse vaknade jag och mådde fortfarande inge bra. Jag har blivit SJUK! Vill vara frisk och göra något för jag har ingen ro att vara sjuk. Markus har varit sjuk han med men nu är han frisk och jag sjuk.

Grattis twins-sister i efterskott!! Träffade dig igår och grattade men jag har inte grattat dig här :)


Nu orkar jag inte sitta här något mer, måste lägga mig i soffan och vila.

Seg

Av Marlene Yrjas - 23 mars 2008 12:13

Det är precis det jag känner mig. Segare än segast!

Orkar inte göra något men skulle behöva göra något för att få fart på en själv. Tänkte jag ska åka ner till Ramona en sväng och skicka iväg kort från Thailand så man får de i kortformat. det var rätt billigt på en sida att framkalla kort nu, då måste man bara passa på att skicka in. Kommer att bli många många kort.

Igår var man iaf hos Ramona under dagen och grattade henne, var där hela dagen hehe :) När man kom hem gjorde man inte så mycket, tittade på tv och tog det lungt. Gick och la oss 10.15 och vaknade imorse 7.40 Det känns som är en gammal och orkar inte vara vaken på kvällen för de kunde jag verkligen inte igår. Hoppas jag orkar kämpa på mer idag. Markus är fortfarande inge pigg...jag får vara glad över att jag inte är sjuk. Lite förkyld är okej men att bli riktigt sjuk har jag inte tid med.


Nog om detta nu ska jag o Markus äta lite glass och sedan ska jag ta mig ett ryck och göra någon nytta.

Av Marlene Yrjas - 22 mars 2008 10:51

Ja, må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti hundrade år. GRATTIS RAMONA på 25-års dagen :)

Ska besöka dig om några timmar och äta smörgåstårta..mums :)


Gårdagen startade med en promenad där vi även hann kika in hos Ramona, Tomas och Isadora som skulle äta frukost :) Senare på dagen blev det storhandling för mig och Markus, innan det var vi till markus brorsbarn för att lämna över de vi hade handlat till dom. Efter det for vi till Anna o Fredrik och sa hej. Sedan storhandling för hela slanten.

På kvällen kom även Fredrik, Anna och Macke för att hälsa på, det blev en väldigt trevlig kväll där man satt och prata mest hela tiden men hann även titta på "Så ska det låta" en liten stund och vi alla var besvikna på att det bara sjöng lugna låtar. Det var vissa stunder som Anna Sahlin eller hur det stavas sjöng någon fartig låt.

Måste även sända en grattis hälsning till min vän i K-fors nämligen Frida som igår också fyllde 25år, grattis grattis (ska komma över till dig någon dag så ska du få en present av mig :D ).


Nää nu ska jag inte skriva något mer utan ha en riktigt trevligt lördag istället. Tjingeling


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards