Alla inlägg under december 2007

Av Marlene Yrjas - 22 december 2007 20:33

Nu var det ett tag sedan man satt framför en dator och man börjar faktiskt bli van att inte kunna sitta vid den varje dag. Man känner sig lite efter med att skriva här men jag får uppdatera mig rejält när vi fixat internet till huset. Jag och Markus bor nu i huset och vår första natt var i lördags och det har varit full rulla i huset sedan förra torsdagen :) Vi har hunnit måla om hallen, gästrummet och pysslar även på i ett rum till. Efter jul ska vi till S-svall och handla hem lite saker till huset och det är allt från toalettmöbel till nya lysnknappar :) Ser verkligen framemot att handla hem lite nytt.

Nu är jag hos mamma och firar mommi som fyller 75år, men hon fyllde år den 19/12 :) Jag har knäppt några kort på före bilder men vi kom på så sent att vi skulle göra det men när jag fixat internet kommer dom bilderna ut och efter bilder på resultatet.

Jag har en liten filur som heter Sammie som verkligen vill sätta sig här igen och det ska jag låta honom göra. Nu får vi se när jag skriver nästa gång :)

Av Marlene Yrjas - 14 december 2007 21:42

Imorse hade jag min matte tenta som jag inte hade sett framemot, men av någon konstig anledning var jag inte nervös när jag var hemma på morgonen utan det kom tyvärr då man satt i salen för att skriva tentan. Det gick hyffsat enligt mig, tro att jag fått ett godkänt..kan inte hoppas på något mer eller jag strävar inte efter något mer.

När jag sedan kom hem så började jag packa och fixa i lägenheten eftersom igår fick vi börja flytta in i huset. Jag var med och fraktade lådor två vändor sedan blev jag tvungen att plugga till tentan jag hade idag. Markus fortsatte men med hjälp av Markus Näsman. Väldigt tacksam över att han ville hjälpa till, man vet ju vilka man ska hjälpa när dom behöver hjälp en dag. Killarna höll på till 23.30 och då låg jag i sängen och var halvtrött. Somnade en stund innan Markus kom och la sig och sov skönt hela natten.

Idag har jag som jag skrev hållt på i huset väldigt mycket. Först var jag själv och pysslade på och då fick jag lite besök av Marielle, Ramona, Isadora och Tomas. De fick äntligen kika in det nya huset hehe :) De for sedan vidare till Sandslån och jag stannade kvar ett tag till. Jag for till Sandslån jag med för vi skulle äta mat tillsammans. Markus har show ikväll och imorgon så därför var jag ensam. Jag va hos Rosita och Benka ett bra tag och när jag skulle åka till huset och fortsätta hade jag även Marielle med mig. Vi har gjort väldigt mycket i huset nu. Fått undan en massa lådor och fått in sakerna i skåperna hehe. TACK Marielle för den hjälp jag fått av dig idag!!!


Imorgon ska vi frakta över alla möbler till huset och på kvällen ska vi gratta Benka som fyller 40år. Det blir party för en gång skull men få se vilket humör man är på...har blivit väldigt "tråkig" skulle man kunna uttrycka. Jag vet att Ramona vill att jag ska dricka men vi får se hur kvällen slutar. Nog om detta, nu ska jag vara social med Marielle.

Tjingeling

Av Marlene Yrjas - 13 december 2007 13:52

Det blir väldigt lång mellan gångerna men så får det vara ett tag till. Har innevecka på skolan nu och imorgon har jag en matte tenta som är väldigt STOR! Gruvas en hel del över den, men jag måste tänka positivt :)

Det har hänt en hel del sedan sist men jag orkar tyvärr inte skriva det nu utan det enda jag ska berätta är att ikväll får vi flytta in i HUSET!!!! Nu är det äntligen dags och det känns skönt men jag ska försöka plugga en del inför imorgon medan jag pluggar. Det är även lucia firande för Sabina och Sammie men jag vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska kika på den eller hålla på i huset. Måste fundera ett tag till. Nää nu ska jag skriva ut lite papper och sedan ska jag hem igen. Puss o kram på er alla

Av Marlene Yrjas - 7 december 2007 11:38

Nu är det julstämning överallt, när man är och handlar, när man är hemma (fast utan pynt), när man hälsar på sina nära och kära :) Nu sitter jag hos Ramona och kikar på min mail eftersom vi har ännu inte har något internet. Ramona bakar nere och Isadora är uppe med mig, hon läser förtillfället en bok :) Jag har inte hunnit gjort något idag utan idag blir det att man är i Nyland ett tag, träna med Markus, Idol ikväll och sedan sängen vid ett senare tilllfälle hehe. Imorrn då det är lördag ska jag äta julbord med min familj, tyvärr ska inte Rosita och hennes familj med. Om vi hinner ska jag och Markus åka till kyrkdal för det är en julshow i kyrkan som skulle vara rolig att se. På söndagen blir det julskyltning som jag skrev igår och sedan ska man kika på Marielle och Toni´s ödla som dom ska hämta på lördagen.

Nu ska jag vara social med Ramona, så nu vet jag inte när jag kan skriva nästa gång. Ha en underbar helg!!

Av Marlene Yrjas - 6 december 2007 19:30

NU är jag här igen och har tänkt uppdatera mig lite. Igår var jag i s-svall med mamma, ramona och marielle. Egentligen skulle även rosita med men hon hade ont i magen, så hon stannade hemma. Det blev en trevlig resa med mycke snack och skratt :) Handlade dom sista julklapparna till barnenså nu är sånt klart. När jag kom hem var jag på bakhumör så jag bakade julgodis som jag ska ta med till mamma på julafton.

Idag har varit en lugn dag med träning på morgonen sedan har jag pluggat och även tittade lite på tv. Nu orkar jag inte skriva något mer för jag har Balder som flåsar mig i nacken och det luktar inte gott hahhaa :)

Ihelgen blir det ialla fall julbord med familjen i frånö sedan är det skyltsöndag i Nyland som man ska vara på, efter det blir det glögg hemma hos marielle och toni. Hej svejs


Av Marlene Yrjas - 4 december 2007 10:55

Precis, äntligen kan man sitta en stund framför en dator :) Allt känns jobbigt när man inte har internet och eftersom man studerar som man gör behöver man verkligen internet.

Helgen har iallafall varit bra. Fredagen var det begravning sedan tillbringade jag kvällen hos mamma. Lördagen åkte jag och Markus ut på Hornö för dom har som en julskyltning och Markus skulle ha dans kring granen men det var inte så mycket barn där men det gick ju bra. Efter det gick vi ner i bergrummet och tittade på en konsert som var oerhört bra. Riktigt mysigt att lyssna på musik och nu hoppas man att man hinner lyssna på mer sånt innan jul :) På kvällen var jag chaufför till Markus mamma och två vänner till henne. Det var inget vidare väder så jag tyckte det var jobbigt att köra och hoppades på att Markus skulle köra hem sedan. Kvällen var trevlig där och jag åt hotellets underbara kyckling som satt perfekt i magen hahha :)

Jag hjälpte även till en Markus som sköter ljud och ljus med att knäppa kort på gruppen så man kan lägga ut på deras hemsida och det var roligt. Äntligen gjorde man någon nytta den kvällen förutom att köra hehe. När vi skulle åka hem ber Markus mig hämta bilen för han hade nämligen smygdruckit så det blev så att jag fick köra hem på natten ändå. Det hade då snöat mer än en decimeter. Vi fick köra 40-50km/h hela vägen hem. När vi kom hem kom det även över lite folk och det var trevligt.

Söndagen började med en god frukost och sedan åkte jag till Nyland för att äta paj hos Ramona :) Den var riktigt god, ett nytt recept! Efter det tog jag med mig Isadora till k-fors så att hon skulle få se när Markus uppträda med sin grupp på stan. Sedan blev det dans runt granen och det var roligt. Rosita, Sabina och Sammie var också i k-fors och kikade på Markus. När allt var klart med lyssnandet och dansandet ställde vi oss i godiskön så att barnen skulle få en godispåse av Tomten :) Isadora var så duktig hela tiden och när dom hade fått godiset gick jag hem så åkte de andra till Nyland. Markus mamma hade även bjudit över oss på tomtegröt och skinkmackor och det var riktigt gott. En liten försmak på julen hehe :)

Måndagen var en lugn dag där jag pluggade hela dagen sedan var jag och Markus ute på en promenad och efter den började vi packa i en massa lådor inför flytten.

Jag skriver inte så detaljerat nu för Ramona ropar på mig. Idag har jag varit och sett Isadora när hon hade lucia. HOn var en söt tomteflicka, den sötaste av dom alla hehe :D

Nu ska jag vara här i Nyland ett tag sedan åker man hem och tar det lungt som alltid hehe. Nu kommer det dröja innan jag skriver här igen!

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards