Alla inlägg under april 2009

Av Marlene Yrjas - 29 april 2009 20:16

Sol, sol strålande sol :)

Idag har man inte bara legat och latat sig i en solstol utan jag har faktiskt krattat. Markus sågade grenar och fixade stakettet och jag har krattat en hel del :) Det är faktiskt rätt skönt att kratta och dona ute. Det är lite skillnad från då man bodde i lägenhet för då gjorde man INGET. Många tycker det är rätt skönt men jag trivs bättre med en egen gård där jag kan fixa och dona hur jag vill. 

Man mår så otroligt bra nu när solen skiner, man blir mer glad på något sätt. Vaknar man på morgonen och ser att solen skiner in blir man pigg.

Igår åskade det på morgonen och då känner ligger man hellre kvar i sängen och myser med Melody :)


Imorgon fyller mamsen år så då ska man dit och äta tårta!! :)

GRATTIS MAMMA!!!!


Sedan tror jag att det blir grillning för vår del, vi har nämligen blivit bjudna till Bollsta och grilla. VI måste ju som sagt äta mat imorgon också, sedan är det ju trevligt att träffa lite folk.


Ramona:

Okej, men jag bjöd in mig halvt. Hade det inte varit för mina valpögon och dregel i mungipan så hade du nog inte frågat ;P


Av Marlene Yrjas - 28 april 2009 16:01

Dagen har varit väldigt lugn för min och Melodys del.

Vi har "lekt" på morgonen, jag vrider upp mobilen som spelar en låt och snurrar :) Än är det inte så avancerade eller krävande lekar som tillfredställer henne. Hon är super nöjd att få titta och lyssna på mobilen, hon flaxar med armarna och skrattar :)

Melody har även myst i soffan med mig och sovit en hel del. Medan hon har sovit har jag plockat ur diskmaskinen och diskat. Sedan har jag även suttit med hennes "mina första år"-bok och fixat lite. Skrivit in alla fina gåvor/presenter som hon fått vid hennes födelse. Har även kikat igenom min och Markus bok också. Hittade några kort på mig själv där Melody är nästan en kopia av mig. Det är riktigt roligt att se :)


NU lagar jag mat medan jag skriver, hade tänkt äta vårrullar, ris och sås :) Markus tränar med Showbiz så jag får äta själv.

 Igår bjöd jag som sagt in mig hos Ramona hihi :) Det är ju inte roligt att behöva äta själv när man har så många syskon och familj på så nära håll ;)


Nu måste jag tillbaka till min matlagning :)

Av Marlene Yrjas - 26 april 2009 18:27

Helgen har näsan sprungit förbi en men man har även hunnit med en del.

I fredas åkte vi till H-sand för att ha en trevlig tjejträff (Melody är självklart inräknad). Det blev en mycket trevlig träff med en massa surr, god mat, surr, skratt och kex, ost, vindruvor och päron :) Man var mycket nöjd och belåten då man vid 23-tiden rullade hemöver. Var ju en bit att åka men det gick bra, vi vår ju nåra stycken i bilen som forfarande var pigga nog för att prata :)


Lördagen blev det en promenad på morgonen ner till Ramona där även twin var. Isadora och Tomas var också hemma så det blev en stund i solen och en del prat. Nån timme senare hjälpte jag Ramona med håret eftersom hon skulle på klassfest som jag idag fick veta var MYCKET trevligt! :)

Jag, Markus och Melody tog oss en kvällspromenad och sedan hann man inte med så mycket mer.


Idag har jag också varit på promenad hem till mamma o Stig. Även syrran Rosita var där med två av sina barn. När vi i familjen träffas blir det mycket prat och skratt...ibland kan det även bli tjats men det är sånt man får ta och man står varandra mycket nära :)

Ramona med familj kom sedan dit samt Marielle. Alltid lika trevligt då hela familjen träffas. 

Blev någon timme där sedan har jag suttit i solen hemma och njutit samt ätit grillat för första gången i år...alltså första gången hemma. Grillade ju faktiskt förra helgen hos Ramona :) 

Nu om en stund blir det en promenad med familjen i det sköna kvällsvädret. 


Av Marlene Yrjas - 24 april 2009 12:09

Nu om bara någon timme beger vi oss mot H-sand :)

Först blir det att vi går på stan en sväng och sedan ska vi till Angelica i hennes nya lägenhet. Spännande att se hur hon har det nu efter renoveringarna som dom pysslat med. Hon ska även bjuda på middag, det ser jag verkligen framemot haha ;)

Mat är ju som sagt väldigt gott och det är ju extra gott om man slipper laga den själv hihi.

Morgonen har varit rätt lugn, Melody har varit lite grinig på grund av trötthet men nu sover hon sött i sin bilbarnstol. En plats hon trivs mycket bra i då hon är grinig och inte kan somna, hur man än bär sig åt :)


Hmm...det är fredag och jag har inte så mycket mer som jag vill dela med mig av. Förutom att samtliga får ha en super trevlig helg. 


Ramona: 

Du kommer säkerligen att få SUPER roligt imorgon på klassfesten, så du behöver inte vara nervös hehe :) 


Av Marlene Yrjas - 23 april 2009 20:50

Har nu på kvällkvisten haft en kort besök av Marielle och Toni. Annars har jag bara vilat framför tv samt fixat med tvätten och diskat. 

Så jag latar mig inte bara på dagarna, utan man försöker ju även hålla ordning i hemmet. Trivs när det är fint hemma :) 


Nu har jag fått bilderna av Ramona som hon fotade idag.

Jag lägger inte upp alla utan det blir 3st :)


 

Jag är så otroligt lyckligt lottad :)


 

Jag och min älskade dotter


 

Jag kommer aldrig kunna sluta titta på min underbart vackra Melody

Av Marlene Yrjas - 23 april 2009 17:25

Vilket skönt väder det varit stundvis idag. Även fast inte solen varit framme har det varit +17grader i skuggan. Skönt att vi börjar gå mot varmare tider nu :)


Idag har jag och Melody tillbringad vår tid nere hos Ramona, inte bara hon var där utan även Isadora och Marielle. Melody har varit vaken hela dagen men en kort vila på 20minuter. Nu sover hon som tur är för det behöver hon :)

Ramona har knäppt månadskort på Melody så nu ska jag bara vänta till att hon skickar över dom bilderna till mig så kan jag lägga ut dom här. Hon har redan lagt ut på sin bilddagbok så är du nyfiken så är det bara att kika in där, hon finns i mina länkar.

Isadora har varit så snäll idag och hjälp till då Melody spottat ut tutten sedan då hon var grinig följde Isadora med ut på en kort promenad, självklart hade Isadora sin egna barnvagn med sig och hennes docka. 


Bjöd in mig på mat hos syster också eftersom jag är själv hela dagen lång. Markus har först jobbat hela dagen sedan ska han showa i K-fors så vi ses i natt.

Imorgon blir en dag då vi heller inte ses något för då ska han först jobba och under tiden han gör det så ska jag till h-sand med Melody, Marielle och Frida. Vi ska nämligen hälsa på Angelica i ny lägenheten men först ska vi kika lite i stan om dom har något att erbjuda oss brudar :) Kommer nog hem rätt sent men det ska man nog klara ändå...man går ju och lägger sig så tidigt på kvällarna :)


Av Marlene Yrjas - 22 april 2009 15:50

Vilken underbar dag :)

Först och främst fick man sova hela natten som jag gjort den senaste tiden, brukar ibland få vara vaken och stoppa in tutten så att Melody inte vaknar. Idag sovde hon iaf till klockan 06.30 och det var riktigt skönt för jag hade inte varit vaken en enda gång under natten :)

Vi somnade sedan om efter att hon fick mat, Melody hade kunnat kliva upp för hon var glad som vanligt denna tid. 


Efter frukost och andra bestyr tog vi oss en promenad hela familjen och det var super skönt, +13grader var det i skuggan då vi gick. Det kändes också för vi hade klätt oss för varmt och även Melody hade för mycket kläder även fast jag tyckte jag tänkte till innan vi gick. När vi kom hem var det +15grader i skuggan så det var inte knepigt att vi var varma allesammans.

Blev en skön dusch i lugn och ro efter detta och sedan har jag suttit ute i solen och njutit, synd bara att den inte varade hela dagen för efter en stund började molnen att täcka himlen.


Fick besök av Markus mamma nu på e.m, eller Markus bytte däck på hennes bil. 

Nu fixar Markus med maten och jag ska hänga lite tvätt. 

Av Marlene Yrjas - 21 april 2009 12:38

Arg man kan bli ibland.

Då har man betalat in till a-kassan i flera år och hoppats på att man ska kunna få stämpla då man är klar med studierna eftersom jag uppfyllt de krav som finns. Jag har samtalat med dom förut och det har sett ljust ut.

Men nu helt plötsligt fick jag ett brev från kommunals a-kassa att jag inte skulle få stämpla, ringde nyss upp dom och jag kommer inte få några pengar alls. Jag måste jobba om allt som man ska göra en gång till för att jag ska få stämpla då jag inte jobbar. Snacka om att man kan bli arg på denna skit. Först och främst har det tagit HUR lång tid som helst och jag har skickat in hur mycket papper som helst och i slutändan får jag inga pengar.

Man skulle nästan bojkotta skiten!!!!


Som tur är jag ju mammaledig nu och då får man ju in lite pengar ändå. Men även där tar det LÅNG tid. Jobbar inte personalen på dessa arbetsplatser...man börjar ju nästan undra.


Arg är jag bara en liten stund för då jag tittar på Melody blir jag glad igen. Hon får en att känna sig positiv och lycklig :) När man tittar på henne ler hon eller så skrattar hon och då kan man inte hålla tillbaka utan det får en att dra på munnen :D


En glad och nöjd Melody njuter i mammas knä


Kusinvitamin Isadora, jag och Melody sitter hos Marielle när detta foto tas. Marielle testar hennes nya kamera :) 


 

Ännu en bild på oss fotomodeller ;)


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards