Alla inlägg under februari 2008

Av Marlene Yrjas - 29 februari 2008 20:13

Here we come...

Nu är det inga många timmar kvar innan vi åker ner mot Sthlm närmare bestämt arlanda där vi ska invänta flyget som ska ta oss till Frankfurt och sedan byter vi flyg och vårt stopp blir sedan i Thailand där vi ska tillbringa 2underbart härliga veckor :)

Idag har varit en dag som man gjort en hel del. Jag har varit till K-fors med Marielle för att inhandla de sista sakerna inför resan. Städat hela huset och då menar jag verkligen hela huset, från topp till tå, packat det sista, fixat med blommorna. Mamma har varit förbi och vi har visat allt hon behöver veta. Vi har även hunnit äta mat och så har jag hunnit färga Markus hår två gånger. Han vill bli ljus hårig och det är inte det lättaste när han var svart hårig innan och fixa det hemma. Men jag tror nu att det har blivit bra, det bleks även då man är i utlandet.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva förutom att nu ska man njuta och hoppas på att kroppen mår bättre efter denna resa för jag har verkligen ont i den och har haft det hela veckan.

Vi som ska åka är:



                


                         


                


               


                   

Bilden längst upp ska inte vara där, men jag får inte bort den. Men ni får se mig två gånger istället haha.


Dagar till Thailand: 0, ca.12timmar

Av Marlene Yrjas - 28 februari 2008 22:00

Dagen har varit väldigt skön och rätt lugn också. Imorgon lär det vara desto stressigare, man ska städa, handla, sola och packa det sista. Man börjar tidigt och avslutar kvällen med att åka till Sthlm. Jag, Markus och Marielle startar i Nyland vid kl. 00.00 och hämtar sedan upp Toni nere i S-svall för han är där med jobbet sitt och har det skönt innan resan. När vi anlänt i S-svall blir det en nya chaufför nämligen Toni hehe. Det är deras bil vi ska ha ner till Arlanda så han trivs bäst vid att köra själv :)

Ikväll har jag varit hos Frida, hon bjöd på jätte god mat som jag måste ta recept på då jag kommer hem. Vi pratade i några timmar och så insåg vi att tiden hade verkligen sprungit iväg. Det går fort då man har roligt, inte sant?! :) Det lustiga är att vi har alltid en MASSA att prata om och det är aldrig tyst mellan oss. Det är kanske därför som man passar så bra tillsammans när man umgås.

Nu har Markus gjort lite nyponsoppa som jag ska äta nu. Ska sedan färga hans hår. Därefter blir det nog sängen om man har tur hehe.


Av Marlene Yrjas - 28 februari 2008 16:23

Nu är det bara en dag kvar innan vi börjar vår resa mot Thailand.

Idag skippade jag skolan och var hemma istället, kände att jag behövde det helt enkelt. Jag har tränat imorse med Toni på gymmet, sedan var man hemma ett tag med Markus. Mamma min hade lånat min bil så hon kom förbi och hämtade upp mig så slapp hon gå ifrån mig. Det blev även så att jag stannade kvar där någon timme. Marielle och Ramona kom och vi pratade en del om resan. Det är någon som är väligt resenervös eller stressad över resan och det är stackars Ramona, vet även att Marielle komma bli extrem då vi kommer in på Arlanda hahaha...blir det inte som jag skriver nu är det ett mirakel hahah. Nä nu var jag lite dum men det är ju sanningen :)

Jag har nu suttit och skrivit ihop en text till min vän Frida som är min ängel nu när jag ska till Thailand. Hon ställer upp och det är jag oerhört tacksam för.

Jag ska nu efter att jag skrivit klart här kika igenom problemområdena som jag skrivit till tentan och sedan ska jag lägga över dom på ett minne.

Vad ska man säga snart är man i utlandet och njuter av värmen, maten och sällskapet :) Tror det kommer bli en kanon bra resa och att vi alla kommer vara super nöjda när vi kommer hem..kanske till och med blir att man börjar planera en ny resa om man har tur ;)

Nu har jag inte tid att sitta här utan jag ska lite senare idag till Frida, hon ska bjuda på mat och så ska vi umgås en sista gång innan resan.


Dagar kvar till Thailand: 1

Av Marlene Yrjas - 27 februari 2008 18:11

Idag har jag haft skola nästan hela dagen. Slutade kvart i 3 så det var väldigt skönt när man fick börja åka hem. Vi har haft workshow hela dagen där vi har haft tre olika stationer skulle man kalla det. Först hade vi IUP som vi samtalade kring, Bedömning och till sist hade vi utvecklingssamtal. Dagen har varit väldigt givande och skön. Imorgon däremot har vi föreläsningar från 8-17. Tror att man komma vara väldigt mör och trött imorgon när man kommer hem.

Innan vi åkte hem stannade jag och min klasskramrat till för att handla syrsor...nej nej det var inte till någon av oss utan det var till syrran Marielle och Toni. Dom måste ladda upp mat till ödlan deras innan vi åker till Thailand, så jag hade lite över 33syrsor vid mina fötter på vägen hem.

Nu sitter jag här medan Markus har möte med sin grupp Showbiz, nu hade jag kunnat skvallra mycket om vad det kommer fram till men det kommer jag inte göra :P Ni får alla se till att se dom när de har satt upp deras nya show som ska bli klar till sommaren. Spännande måste jag säga, jag hör mycket och det låter som det kommer bli en rolig show :)

Jag ska nu se till att göra klart hemtentan min idag, ska kika igenom den och fixa till om det är något som låter konstigt.


Dagar kvar till Thailand: 2

Av Marlene Yrjas - 26 februari 2008 15:40

Denna dag har man gjort något nästan hela tiden. Jag klev upp tidigt och började plugga. Sedan åkte jag med Toni till Bollsta på gymmet och tränade. Det var riktigt skönt att få en liten paus och att träna. Man måste ju så mycket bättre när man har tränat klart. Efter det åkte vi en sväng till mamma och prata en kort stund och till sist for man hem. Jag började då plocka undan en hel del saker som låg lite överallt hehe...nu låter det som om vi har det stökigt men det har vi inte utan jag plockade de saker som vi inte har hunnit plocka undan ännu haha.. det där lät konstigt men men.

Jag har även pluggat en hel del idag också, jag är snart klar med allt plugg inför tentan och det känns skönt. Det är lite skrivande kvar att göra och det känns oerhört bra men nu när det är så lite kvar början man känna sig lite less.

Nu ska man snart börja tänka på vad man ska äta, är lite less på mat just nu eller tanken på att laga mat. Det är ju alltid gott när man blir bjuden för då behöver man inte komma på något själv att äta hehe :)

Ska nu ta mig en paus och inte sitta vid datorn en stund sedan får jag ta igen och börja plugga igen efter maten. Funderar även på om jag ska färga håret igen, ska höra med Ramona om hon vill hjälpa mig. Syrrorna är i sollefteå på bokrean och har lånat min bil så jag får se när dom dyker upp igen. Jäjä nu får det vara nog!


Dagar kvar till Thailand: 3

Av Marlene Yrjas - 25 februari 2008 18:58

Ja, den frågan har man ställt sig många gånger idag. Jag har nämnligen varit på skola i h-sand idag. Dagen startade bra och intressant men när andra passet startade var det en lärare som vi kallar för L som föreläste eller vi trodde att han skulle ha en föreläsning men han gick bara igenom lite om hemtentan som han redan hade skickat ut på skolmailen, det tog ett bra tag för honom att gå igenom några sidor som hade kunnat avklarats på en halvtimme. Han går fram och tillbaka och så sätter han sig ner och är tyst långa stunder. Snacka om att man blir less. Man hade kunnat läsa det själv eller så hade L kunnat dra det snabbt och så hade man varit klar men inte då. Efter lunch så fick vi en introduktion på delkurs 2 och det gick smidigt vi trodde att vi skulle få sluta efter det eftersom det stod så på schemat men vi trodde fel. Vi skulle nämligen ha läraren L och hade skulle ha en föreläsning om något riktigt tråkigt. Tiden gick sakta och han pratade sakta och gick fram och tillbaka. Plus att han blir tyst långa stunder som jag skrev tidigare. Tänk vad mycket tid som går till spillo på skit saker, ett exempel hade jag ju här ovanför om läraren L som inte tar till vara på tiden. Andra lägger ner en massa tid på att spela spel på dator eller x-box med mera. Jag menar inte att det är fel att spela men tänk vad mycket tid vissa lägger ner på sånt. Det är klart att man ska kunna sitta ner och bara titta på tv en dag om man nu vill det men tänk ändå hur mycket man lägger ner tid på strunt.


När man kom hem så tittade man till sjuklingen som har varit dålig hela helgen. Tur att han bara har legat nu för han måste bli frisk till på fredag för annars kommer det bli jobbigt. Jag hade tänkt plugga lite ikväll men jag känner inte att jag har någon ork just nu utan jag kliver upp lite tidigare imorgon och pluggar istället. Jag ska inte till h-sand imorgon för det var inget speciellt som man behövde gå på imorgon så jag passar på att utnyttjar tiden hemma istället. Jag ska träna med Toni i bollsta på gymmet och sedan ska Frida komma förbi men jag vet inte riktigt när. Det ska bli trevligt, ska även träffa henne en gång till innan vi åker till Thailand. Nu är det ju inte så många dagar kvar hehe.


Dagar kvar till Thailand: 4

Av Marlene Yrjas - 24 februari 2008 18:03

Ja, varför är man det egentligen?

Idag hade jag planerad att jag skulle hinna plugga en hel del men tyvärr har jag inte hunnit med det och i och med det känner jag mig enormt stressad. Tomas var förbi och hämtade släpvagnen men först fick vi få av veden som vi hade köpt och sedan när Tomas skulle köra upp för backen utanför vårt hus gick det inge vidare. Jag sprang och sandade och sedan hjälpte även Tomas till men det tog ett tag innan det hjälpte. När man kom in gick jag ner och började vika tvätten och satte igång en ny maskin. Jag hann inte sätta mig utan då jag kom upp började jag med maten...det blev fläskfile i ugnen, klyftpotatis och morötter, bearnaisesås och broccoli. Det blev riktigt gott måste jag skryta med hehe. Under tiden jag lagade mat hann jag även med att hänga den tvätt som jag hade satt igång tidigare. Diskade upp allt som skulle diskas och sedan blev det dags att äta. Gud så skönt det var att få sätta mig ner och äta, blev även efterrätt kladdkaka och grädde :D När allt var uppätet var det bara att sätta igång att diska den sista disken och att plocka i diskmaskinen. Är så skönt att få bort allt sånt när man har skolvecka för då när man kommer hem är man inte så sugen på att städa och diska.

Nu har jag äntligen tid för att plugga som jag skulle ha gjort tidigare idag. Har en inre stress för jag vill bli klar med allt så snabbt och orkar inte med att vissa saker kan ta tid. Vi åker till Thailand nu på fredag och då SKA allt vara klart. Nu har jag inte tid att skriva mer här men som jag skrev tidigare så är det fortfarande bara 5dagar kvar till att få koppla av rejält.

Av Marlene Yrjas - 24 februari 2008 14:25

Då är snart denna helg över och det var den sista helgen innan vi åker till paradiset så det känns väldigt skönt :) Nu har man bara en vecka som man ska tillbringa många timmar i h-sand men när veckan är över så får man det underbart :)

Igår bjöd jag pappa och Marielle på middag, även Markus var hemma vid den tiden men har var så dålig så han fick nyponsoppa istället för den goda maten jag hade lagat. Även fast han hade 39.7graders feber så blev han tvungen att åka och showa men som tur var hade gruppen tagit en del saker så Markus fick vila väldigt mycket :)

Marielle hon åkte då Markus skulle åka och pappa han var kvar hela kvällen. Vi kikade på melodifestivalen och jag måste då säga att det var en väldigt dålig delfinal. Efter det såg vi filmen The Pacifier som gick på tvn...en väldigt rolig film. Jag hade besök av pappa enda till klockan 12 då även Markus hade kommit hem hehe. Det är inte varje dag man får besök av pappa så det var kul att han stannade några timmar :)

Imorse tog jag en promenad med Marielle, först fixade jag lite till Markus så när han vaknade skulle han kunna ta febern och dricka vatten, ja ibland är man lite löjlig men då vet man att den dagen man får barn kommer den att bli ompysslad speciellt när den är sjuk hehe :D

Har hunnit varit på affären två gånger idag och även solat. Jag ska försöka plugga en del idag också. Känns lite drygt men nu snart får man ju ta det lungt i 2veckor.


Dagar kvar till Thailand: 5

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards