Alla inlägg under juli 2008

Av Marlene Yrjas - 31 juli 2008 10:28

Nu är nyheten ute i samhället. Man har funderat mycket på när man ska berätta så att det inte blir FÖR tidigt.

Men som sagt har dom närmaste personerna i våra liv fått reda på nyheten tidigare. Det är ju så det brukar vara.

Om man ska se på de veckor som gått nu så mådde jag rätt illa i början men jag märkte snabbt att det berodde på att jag inte åt små mängder lite oftare på dagarna. Nu behöver jag inte tänka så mycket för jag är hungrig rätt ofta måste jag säga hehe. Ett tag när man varit på stranden har man undrat om alla tycker man blivit knubbig och pratar om det bakom ens rygg. Vissa människor fungerar ju så men nu finns det en anledning till varför min mage kommer att växa dom närmsta månaderna :)


Igår på dagen var vi på hästagrund syrrorna, barnen o jag. Isadora satte sig i mitt knä och gnuggade mig försiktigt på magen och frågade när det skulle börja röra sig där inne :) Hon är ju för gullig!!


En annan sak som håller på att hända hemma hos oss är att jag ska sälja min bil för vi har ju som sagt köpt en kombi. Vi la ut annonsen igårkväll på blocket och nu har det ringt 3st på den och en kille är påväg och ska kika på den. Hoppas verkligen att den första personen köper den, det var ett väldigt bra pris som vi valde att sätta på den. 6500:- och bilen är super fin och har tagits hand om med kärlek :) Men men pärlan ska bort för en annan skön bil.   

När vi fått iväg bilen ska vi sedan till Markus pappa och hälsa samt äta, sedan åker vi till Markus mammas stuga och sover över en natt. Hon har velat att vi ska komma och hälsa på länge nu men det har inte blivit av ännu. Hade velat åka på urkult nu när det är eldnatt men jag tycker det var alldeles för dyrt.


Tro inte att det var så mycket mer nu förutom att jag fick en dålig start på dagen på grund av en person som jag avskyr aldrig försvinner. Den personen ploppar upp som gubben i lådan lite nu och då.


Tjingeling och njut av sommarvärmen!! :)

Av Marlene Yrjas - 30 juli 2008 23:20

Måste ta och erkänna en stor sak i mitt och Markus liv. Vi ska nämligen bli mamma och pappa :) Än är det en lång bit kvar men den som väntar på något gott...sedan vet ni resten ;)


Av Marlene Yrjas - 28 juli 2008 23:38

Nu är man ny bilägare för andra gången hehe :) Men denna gång är jag inte ensam om den utan det är både min o Markus. Som jag skrev tidigare åkte dom till S-svall o där fastnade Markus för bilen o nu är dom påväg hem. Pratade med honom nyss o han är i h-sand.

Ingen mening att gå ut o titta på den då han kommer för nu är det så mörkt så jag kommer inte se så mycket av bilen.


Har tillbringat min egna tid till en film nyss som heter "It´s a boy girl thing"

En väldigt bra komedi/kärlek som jag vill rekommendera :)


Imorgon blir det upp tidigt o sedan en s-svalls resa med Ramona o Marielle. Har egentligen inget jag ska handla men det är ju kul att göra någon utflykt denna sommar också :) Har inte direkt blivit några o det känns lite tråkigt. Men men nu ska jag plocka ihop o sedan blir det sängen för mig.


Gonatt!! 

Av Marlene Yrjas - 28 juli 2008 19:17

Igårkväll blev det ett sjuhelvetes väder ute. Det enda som saknades var en tornado. Det blixtrade och dundrade från flera olika håll. Jag o Markus tog bilen o följde efter, snacka om att det var vackert när det lyste upp hela himlen o när en stor blixt kom ner från himlen. Vi var säkert ute en timme med bilen o tittade. Det började även ösregna efter ett tag o sedan byttes det mot stora stora hagel som var som små sten. Vi åkte sedan hem för att lägga oss att sova men vi vaknade båda två mitt i natten av att det dånade, det lät precis som att ovädret var precis ovanför vårt hus.


Det var kvällen, under dagen var vi till Almsjönäs o badade med alla syskonen m. familjer samt mamma Stig o Timmy hängde med. Mamma kunde inte njuta som vi för hon jobbade. Det blev en hel dag vid vattnet o solen o det klagar jag verkligen inte på. Nu har man fått sola några dagar o det är ju underbart, snacka om att det behövdes o man uppskattar det oerhört mycket. Det har även blivit att man varit på hästagrund dom senaste dagarna. Där är det också mysigt o endast folk man känner brukar vara där, för det mesta är det bara vår familj plus någon annan hehe :)


Idag har jag varit på hästagrund m. några av syrrorna o barnen, mamma, Stig o Timmy. Denna gång fick mamma också hänga med, hon har jobbat så mycket den sista tiden så man har inte hunnit sett henne något. Markus var också där men det var en snabbis för sedan åkte han o Toni för att titta på en bil i Åre till oss. Det blev inget bilköp för han som skulle sälja var dum nog att inte säga alla felen på bilen i telefonen så nu är dom påväg hem o är lätt irriterade över att han inte kunnat sagt något tidigare. Är man så jävla dum o inte kan säga vad som är fel ärligt i telefonen.

NU är dom iaf påväg till s-svall där vi också har hittat en bil hehe. Dom är inte klok, det verkar som dom tycker om att åka bil :) Det dåliga är att det inte är någon AC i bilen i s-svall o det vill jag ju ha, men men man kan inte få allt man vill ha.

Glömde att skriva att jag ätit mat hos mamma o Stig, blev inte en sån lång visit för hon skulle få främmande.

 Det får vara allt för denna gång. 

Av Marlene Yrjas - 25 juli 2008 18:03

Tyvärr så har jag legat med magsjuka i två dagar jag med. När Markus blev pigg då fick jag rättare sagt kräksjuka skulle jag vilja kalla det. Markus var inte pigg så länge utan en hel dag sedan åkte han på högfeber. Nu idag är vi båda pigga som tur är men man känner i kroppen att man varit sjuk några dagar. Snacka om att det tar på krafterna att vara sjuk.

Idag har jag varit på stranden med Marielle, Isadora, Rosita, Benka, Sabina, Sammie o lilla Sindy. Det var även fler som var där o hade det skönt. Det var väldigt skönt o behövligt att få vara ute i solen en dag. Fick sätta mig i skuggan några gånger för man kände att kroppen orkade inte så mycket nu när man precis blivit frisk. Men om några timmar ska jag jobba natt med syster yster Marielle på nattpatrullen. Så det blir en massa timmar i bilen o med en hel del sysslor. Nää nu får det vara nog ska göra någon nytta nu, kanske ta en liten tupplur innan man ska jobba :)


Av Marlene Yrjas - 22 juli 2008 13:06

Helgen som varit har varit skön och lugn som vanligt. Markus åkte på magsjuka på söndagmorgon så Isadora kunde inte sova hos oss som det var bestämt. Vill ju inte att hon ska bli sjuk hon också, det räcker med att en är sjuk. Jag har som tur inte kännt av något ännu men det kan ju komma man vet ju aldrig.

Har inte så mycket vettigt att skriva förutom att jag ska jobba natt på fredag med Marielle. Det fattades folk på nattpatrullen så jag sa att jag kunde jobba en natt. Det lär nog gå bra får man hoppas hehe :)

Nää nu får det vara nog ska kika lite på tv o sedan får jag se vad som händer.

Av Marlene Yrjas - 19 juli 2008 11:34

Igårkväll tog jag det bara lungt framför tv o sedan en film. Åt lite popcorn o några godisar sedan var man nöjd. Mitt sötsug har försvunnit lite, ett tag ville jag ha en MASSA godis varje dag men nu äter jag knappt. Knepigt att det kan bli en sån vändning.


Idag har det varit en lungt förmiddag, tänkte jag skulle sätta mig ute o sola en stund men få se om vädret tillåter. När jag gick ut för en stund sedan var det ett stort moln som täckte solen men nu tror jag att det har spruckit upp igen. Måste ta vara på dom få soltimmar som Sverige har att erbjuda för det ska enligt tidningen bli regn i 4dagar framöver sedan.

Senare idag blir det grillning hos mamma men jag vet inte vad jag ska äta. Eller egentligen är det surströmming som ska ätas men eftersom jag inte äter det blir det grillat för mig o de andra som inte äter det. Funderade på korv med bröd eller så köper jag mig bara en pirog. Ska fundera lite i solen hur jag ska göra.

Vad tror ni, kommer det att bli någon riktig sommar?

Av Marlene Yrjas - 18 juli 2008 17:11

Morgonen startades med en morgonpromenad med Markus, det var skönt att röra sig var som sagt ett tag sen jag var ute o gick. Vi åkte sedan till K-fors för att äta lunch på Kramm, det var riktigt god mat o efter det blev det inte så mycket. Vi tänkte svänga in på Dollar men då visste vi att vi skulle köpa en massa onödigheter som vi inte behöver.

När jag kom hem satte jag mig på vår inglasade del av altanen o somnade. Var fruktansvärt trött o behövde verkligen lite sömn, nu behöver Markus också det för han sover brevid mig hehe :)

Toni har varit förbi idag o druckit lite kaffe o pratat annars har det bara varit lungt.

Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till, Markus ska iväg på träsk camping o spela. Blir nog en lugn kväll med film o kanske lite gotta :)


När vi åkte till K-fors tidigare idag började det ösregna o när vi åt började det hagla, när vi var hemma åskade det o sedan började det ösregna o hagla. Nu skiner solen o det är rätt fint ute. Vad är det för fel på vädret? Kan det inte vara strålande sol o varmt i några dagar?

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards