Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Marlene Yrjas - 10 juli 2008 12:24

Jag erkänner jag har varit hemskt dålig på att skriva de sista veckan/veckorna. Jag har helt enkelt inte haft någon lust att sitta vid datorn, jag har inte haft fullt upp utan ingen lust.


Ska försöka uppdatera förra veckan o denna vecka vad som hänt i mitt liv. Förra måndagen höll jag o Markus på ute i trädgården o pyssla på sedan fick vi ett kortare besök av Markus mamma. Jag o Markus åkte in till K-fors senare på eftermiddagen för att göra en del ärenden o äta mat, det blev hamburgare o den var riktigt god. När vi skulle åka hem åkte vi upp mot väjabadet o ovanför där för Anna, Fredde, Marie, Jim o Bylund fiskade så vi åkte dit o prata en stund. Eller det blev några timmar men vi åkte hem en sväng också för att byta kläder. Det var väldigt varmt o skönt där för solen sken hela kvällen. Jag slängde också ut mig att om alla hade tråkigt morgonen därpå fick de gärna komma hem till oss o stapla ved, jag sa det som ett skämt men då var det några som nappade på det direkt :)


Så på tisdagen blev det stapling av ved o så lagade jag o Anna mat när det var klart. Men arbetet var inte slut där utan en av grabbarna slängde då ut att nu är det dags att göra trätrallen nu när dom var på gång. Självklart nappade alla på det också. Cirka 23.30 var allt klart o vi kunde äta grillad korv o njuta för fulla muggar :) Har även knäppt lite kort på allt som jag kommer lägga ut sedan. Grymt tacksam över all den hjälp vi fick den dagen. Vet inte hur man ska tacka alla för det dom gjorde för oss :) TACK samtliga!!


Onsdagen bestämde vi oss för att åka ut till rotsidan men det var inte så suer bra väder där ute som man hade hoppats på. Det blåste o var en hel del moln. Jag o Markus satt med filtar för det var inge vidare varmt.


Torsdagen hängde jag med Ramona o Isadora på dämsta för Isadora hade "lek o plask" simskola där. Det var skönt väder o roligt att vara där, länge sen man var där. Innan vi åkte hem bjöd Ramona på glass o det var inte helt fel. Till middag blev vi inte helt ensamma utan jag hade bjudit hit Ramona, Tomas o Isadora. Jens kom även föbi en sväng o då beordrade Markus Jens att äta här han också o så blev det. 

Efter att vi hade ätit bar det iväg till K-fors för jag skulle träffa Frida. Lika trevligt som alltid o så åt vi en grymt god godsak eller paj skulle man även kunna säga. Måste få receptet på det nån dag. Det blev några timmar av oavbrutet prat :)


Fredag o helgen var kommen då på dagen åkte vi till hästagrund med Marielle o Toni. Det var lite halv knepigt väder så efter någon timme åkte vi till k-fors o gjorde några ärenden. På kvällen bar det iväg till skule, nämligen visfestivalen. Första gången som jag varit där o det var riktigt trevligt. Visste inte att det var så stort som det var.


Lördag tog det lång tid innan vi for mot S-svall, det var gatufesten. Jag körde så vi slapp sova över. Det har varit skönt när vi har sovt över förut men det är ju skönare att vakna upp i sin egen säng. Vi gick ut o åt i s-svall o hade det trevligt. Kvällen gick rätt snabbt o så bar det iväg hemöver. Vi hade även två till resenärer med oss så vi var inte helt ensamma. Kom hem vid 4 på morgonen o då var det bara sängen som gällde :)


Söndagen var det min tur att mata Rositas katter för dom är i Finland i vår sommarstuga. När jag var klar med det åkte jag till Ramona en snabbis o seda till mamma. Mamma, Stig o Timmy skulle nämligen åka till Finland dagen efter så träffade dom en sista gång innan deras resa.


Har matat katterna några gånger men nu är det Marielle som gör det. Tur att vi är så många syskon som kan ställa upp för varandra. 

I måndas var det en gratis konsert i Ö-vik med Uno Svenninsson som Markus hade uppmärksammat så det blev en liten utflykt. Vi åt först ute på en resaturang som hette Harrys o sedan satt vi i parken o lyssnade på Uno för se honom var omöjligt för det var så mycket folk. Jag, Markus, Jens o Mattias.O åkte tillsammans o när konserten var nästan slut kom det fler folk.

Tisdags var jag först till K-fors på morgonen sedan hämtade jag Isadora för vi skulle vara barnvakt. Vi åkte då ut mot kusten o badade o där var det även fler folk som vi kände. Blev några timmar sedan lämnade jag Isadora hemma för hon skulle äta o efter ett tag kom hon tillbaka för hon skulle sova hos oss :) Eftersom vi hade badat hela dagen o varit igång somnade hon snabbt på kvällen o sovde länge på morgonen. Jag gick bara ner o slog igång tv så fick jag o Markus sova en timme till.


Igår hälsade jag på Ramona o sedan Marielle i samma veva som jag lämnade Isadora. BLev några timmar som man var där o sedan begav man sig hem igen. Igår blev det mest bara lungt. Åkte en sväng till bollsta till Macke för han hade köpt toalettstolar till oss. Han o hans tjej Sofie hängde med oss hem o så fick hon se hur vi bodde som. Dom var här en kort sväng.


Idag har det blivit en morgonpromenad med Markus. Det var 2veckor sedan jag var ute o gick senast. Men jag har ju varit igång med annat under denna period :) Nu ska jag ta o göra något annat. Har blivit en del skrivande nu. Ska försöka ara bättre på att skriva framöver :)  

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards