Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Marlene Yrjas - 12 maj 2008 20:23

Nu är det måndag igen och idag skulle jag ha pluggat om jag hade haft skolböckerna hemma. Har beställt 4böcker till tentan på torsdag så jag har inte så mycket jag kan göra med plugget just nu. Eller jag har en gruppuppgift som jag skulle kunna lägga lite energi på. Men det är då problemet uppstod, Vart är böckerna? Jag sökte och sökte och sökte men fann dom inte. Men när Markus hjälpte till gick han direkt in till det rum jag inte hade varit in i och DÄR såg jag böckerna under lite tyg :)

Har boken nu brevid mig för jag tänkte att jag skulle hitta några guldkorn och lägga ut till min studiegrupp.

Tillbaka till hur dagen startade. Först blev det en tur till K-fors, lämnade tillbaka böckerna till min klasskamrat och sedan gick vi i affärer. Jag hittade en bok med lekar för utomhus, inomhus, resan och experiment. Tror jag kommer ha bra nytta av den och den kostade BARA 65:- så det var ju ett klipp. Köpte även lite på dollar men inget ätbart och det är jag stolt över mig själv för hehe :)

Jag hade tänkte ta en promenad idag men det blåste ju så mycket och har gjort det hela dagen. Varför ska man då gå och bli mer sjuk, därför lät jag bli och stannade inne. Nu på eftermiddagen har jag tyvärr inte gjort något speciellt alls, Markus är fortfarande hemma för han är sjuk och jag är inte 100% kry men det skiter jag i.

Måste bara skryta om att jag gjorde en riktigt god middag idag hehe, har tänkt göra denna maträtt länge men det har inte blivit av förrän idag :)


Äggnudlar, kyckling, vokgrönsaker samt kryddor är vad som behövs.

1. Koka äggnudlarna med kryddor eller en buljong

2. Stek kycklingen och krydda

3. Stek vokgrönsakerna tillsammans med kycklingen och krydda lite mer

4. Servera varmt i en djuptallrik

5. Man kan även hälla i en dutt med sötsur sås eller cremefraiche

6. NJUT


Detta är ett recept som jag rekommenderar till alla och garanterar att ni kommer bli nöjda! :D


Nu ska jag sätta igång och plugga en stund, känns som man varit på latsidan idag.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards