Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Marlene Yrjas - 15 maj 2008 21:06

Ja, precis min rygg värker och jag har nu suttit några timmar och skrivit tentan. Jag har endast nu skrivit den teoretiska delen och ska nu sedan skriva ihop allt. Ska göra det imorgon, känner att jag gjort alldeles tillräckligt idag. Imorgon ska den lämnas in klockan 14.

Ska även lämna tillbaka litteraturen som jag fick låna några timmar ikväll imorgonbitti. Så jag KAN inte använda dem något mer, eller ikväll skulle jag kunna sitta ett tag till men jag känner mig klar och då ska man inte fortsätta.

Dagen har varit lugn, jag har mest bara suttit och väntat på att få böckerna och börja med tentan. Fick samtalet vid 17 att jag kunde komma och hämtade dom och då passade jag även på att köpa hem mer blommor som jag fixade ute. Nu är det lite mer färg och blommor här hemma hehe :) Kul att pyssla på i rabatterna, trodde aldrig att man skulle tycka det var roligt men det gör jag.

Nu ska jag sätta mig ner och kika på tv, tycker faktiskt att jag förtjänar det! Så håll tummarna nu att jag fixar tentan och blir godkänd :)


Av Marlene Yrjas - 15 maj 2008 11:51

Imorse fick vi uppgifterna till tentan och jag har precis kikat på den. Den känns inte så jätte svår när man läser den utan man ska ju få ner det bra på pappret sedan också hehe.

Som tur behöver man inte stressa utan jag tror att det räcker med några timmar så hinner man klart med den.


Uppgiften lyder:

a) Redogör för de olika synsätt på kunskap som återfinns i kurslitteraturen.

b) Redogör därefter kortfattat för de delar av din egen planering som kan ses som relevanta i sammanhanget.

c) Diskutera hur din egen planering kan betraktas utifrån de olika synsätt på kunskap du redogjort för under a).



Detta ska jag klura med lite senare idag, när jag fått böckerna som man måste ha.

Jag har idag hjälp Rosita med hennes mattetenta som hon ska ha om några veckor. Eller innan hon kom, kom även Benka hit. Han trodde att Markus bil var deras och kom in men det var ju fel. Han fick lite kaffe och araksbollar och efter ett tag så dök även Rosita upp. Har suttit ett tag med henne och nu börjar det klarna för henne också hehe.


Igår cyklade jag o Marielle till Rosita och hälsade på. Mamma skulle även dit och gratta Sammie eftersom hon jobbade dagen som vi var där. Det blev någon timme och sedan cyklade vi hem till Marielle o Toni. Vi kikade på "frusna män söker kärlek", Marielle kommer du ihåg nu att det är kärlek och inte kvinna :P

Efter det blev det "Grey´s Anatomy" och i pausen kikade vi på "barnmorskorna" och sedan "Top Model".

Nu väntar jag bara på ett samtal och sedan även på att posten ska komma..man vet ju aldrig det kanske kommer något roligt med på posten :D 


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards