Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Marlene Yrjas - 16 maj 2008 21:41

Jag trodde inte jag skulle göra NÅNTING idag men så blev det inte. Jag åkte ju med Rosita och Sammie till k-fors. Där hann vi med att Sammie tog hål i örat, fika på bakfickan och dollar. När jag sprang för att lämna böcker till Ramona på bibblan mötte jag Markus på stan och bestämde då att jag skulle åka hem med honom istället så slapp Rosita åka så mycket hemma i Nyland :)

Jag och Markus gick på Intersport för han skulle hämta gruppen jackor och lämna in dom på tryck. Riktigt snygga jackor är det dom har köpt :) Detta tog VÄLDIGT lång tid för det var en mycket folk idag på Intersport och alla skulle ha hjälp på något sätt. Vi kom iallafall hem tillslut och då lagade vi hamburgare och vi hann inte sitta så länge innan vi bestämde oss för att åka ut med affischer som de fixat för pubkvällen den 6/6 på Ärsta parken. Vi har nu satt upp 4lappar i Nyland, 2 på Sandslån och en i mammas postlåda hehe :D När vi var på Sandslån svängade vi även förbi hos Rosita och Benka men det var bara Rosita och barnen hemma. Det var då vi fick syn på den nya stutsmattan och jag blev bara tvungen att hoppa. Snacka om att det var roligt...man skrattade hur mycket som helst och man blev som barn på nytt :) Förstår verkligen att barn tycker det är underbart att ha en stutsmatta. Vi åkte hem till slut för det började bli kallt. Måste även tillägga att Markus hoppade han med och blev som ett barn haha.. Marielle och Toni kom också förbi en stund och konstigt nog blev dom också som ett barn när de hoppade :) Roligt roligt, längtas till man själv får man och kan köpa en stutsmatta haha.


Tillbaka till då vi kom hem, jag sa till Markus innan vi åkte att han skulle ta mina nycklar eftersom det är VÄLDIGT svårt att få upp dörren från utsidan. Han hörde tydligen inte mig så när vi kom hem försökte vi få upp dörren och det gick INTE. Vi satt ett tag i bilen och till slut fick Markus lite energi och försökte en gång till med att få upp dörren och då lyckades han hehe :)


När vi kom in sprang jag in och slog på tv för Så ska det låta skulle precis börja, det var ett bra program kan jag avsluta med.

Morgondagen har vi inget speciellt planerat utan det blir väl en lugn dag med pyssel på gården :) Nu ska jag inte skriva något mer idag hehe...har ju blivit några gånger. Ha en fortsatt trevlig fredagkväll!!


Av Marlene Yrjas - 16 maj 2008 13:10

Har nu precis städat klart hela huset, skrev ju tidigare att jag skulle vänta till Markus kom hem men jag hade aldelles för tråkigt för att inte göra något. Då förstår ni att jag hade tråkigt eftersom jag valde att städa hehe :)

Nu ska jag göra iordning mig, ska hänga med Rosita och Sammie till stan. Sammie ska få ta hål i örat så det ska bli roligt att vara med och se. Så nu har jag inte tid med detta.

Av Marlene Yrjas - 16 maj 2008 10:51

Nu har jag precis skrivit klart min hemtenta och hoppas verkligen att jag klarar den :)

Man undrar hela tiden om man fått med det som ska vara med och har jag tolkat uppgiften rätt. Men men nu ska jag inte oroa mig mer, jag får ju gå in och ändra nu om jag vill men det tänker jag inte göra. Man ska känna sig rätt nöjd då man skickar in den, för om jag börjar ändra kanske jag tar bort något som är viktigt.

Tro vad man ska ta och hitta på nu då? Det skulle ju behöva städas men jag tror nog att jag ska vänta tills Markus kommer hem, för då kan vi hjälpas åt. Ikväll är det Så ska det låta och Bröderna Rongedal ska vara med...dom är ju super bra!


Från den ena till det andra ska jag göra lite reklam för min älskling och hans grupp.


Vem/vad?

Showbiz ska anordna en sprakande show och pubkväll


Vart/När?

Ärsta parken, Kyrkdal den 6/6 kl.19.00


Pris?

Vuxna 150:-

Ungdomar (13-18år) 75:-

Barn (7-12år) 50:-


Hur får jag tag på en biljett?

Ring antingen till 070-6894148 eller kom in och köp på Sonjas Hårkompaniet, Kramfors.


Får man dricka?

Jajjamensan, det kommer att vara barservering så det är bara att ta med stor börsen och handla :)


VÄLKOMMEN!



Av Marlene Yrjas - 16 maj 2008 09:37

Ska alldeles strax sätta igång med det sista på hemtentan. Jag ska nu göra del b och c. Kommer nog inte sitta hela dagen men jag har ju till klockan 14 på mig. Får pusta ut efter det och fira med något gott till kvällen kanske hehe :)

Vaknade av att jag drömde en mardröm imorse, hugga det var en sån där jobbig som jag ofta drömmer om och då handlar den ofta om Markus och att han gör något dumt mot mig. Släpper den drömmen nu och startar skrivandet till tentan.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards