Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Marlene Yrjas - 4 maj 2008 11:19

Nu har man varit långledigt och hunnit med en massa olika saker. Sista april skrev jag ju att mamma min fyllde 50år så då var det stor kalas med en massa godsaker som alla tyckte om. Jag åt mest bara för att bli mätt eftersom jag inte känner någon smak. Det var en lyckad kväll och mamma blev väldigt rörd över presenten jag och mina syskon hade ordnat till henne. Det var nästan som att hon inte trodde att presenten var på just dom pengarna som vi gav till henne. Vi gjorde en film om henne och i slutet fick hon även veta vad presenten var för något och det var 2000kr som hon ska använda till nästa utlandsresa :)

Dagen efter var det en lugn dag på dagen med lite pyssel hemma och på kvällen grillning hemma hos Fredrik o Anna. Vi var några stycken som grillade, drack och hade det trevligt. Jag var nykter för jag hade ingen lust att dricka och så har jag "nästan" slutat dricka och jag klarar mig väldigt bra utan alkoholdrycker :)

Fredagen pysslade vi på hemma igen, det är roligt nu när man har hus för då har man alltid något att göra....man är aldrig sysslolös, speciellt inte nu när det är vår. Vi for även till K-fors för att inhandla en hel del till vår inglasade altan så att den ska bli mysigare plus blommor och växter som ska vara i vår trädgård :) Vi åkte tillsammans till K-fors men jag åkte hem själv för Markus hade träning med gruppen. Jag hälsade då på Marielle och Toni innan jag åkte hem men det blev en längre visit än vad jag hade tänkt mig. När jag väl kom hem började jag fixa i rabatterna :) Nu ska vi bara handla hem mer blommor och växter för att det ska bli perfekt hehe.

Lördagen blev väldigt lugn på morgonen, jag klev upp tidigt och sydde gardiner till uterummet. Jag hade redan börjat dagen innan på kvällen och fortsatte sedan på morgonen. Det var en väldigt lugn lördag fast senare på eftermiddagen åkte vi till S-svall för att gratta Markus kompis som snart fyller 30år eller han fyller år i veckan men blev grattad igår. Det blev en helkväll i S-svall. Det var väldigt god mat där vi var, vi åt buffé och som jag skrev tidigare blev jag mätt och belåten och alla andra tyckte det var riktigt bra mat :) Innan vi åkte hem stannade vi även på Max för att fylla på magarna och det satt bra i magen hehe. Vi åkte inte själv utan vi hade två personer till i bilen så det var mycket prat i bilen och det är ju bra när man ska köra hem på natten. Jobbigt om alla hade sovit och jag suttit där själv, alla som klarar av att köra med en full bil med människor som sover gör det bra, speciellt på natten.

Idag blir en lugn dag med förberedelser inför min kommande skolvecka nere i H-sand. Jag riktigt gruvas till denna vecka men det är ju skönt när den är avklarad. Går bara 4dagar denna vecka för på onsdag ska jag jobba i Bollsta, det var inget speciellt som vi hade den dagen så jag skippar den :) Man får göra så ibland hehe.

Ikväll ska jag träffa Frida och det blir nog en promenad och en massa prat, ska blir riktigt trevligt att träffa henne igen..var ju som sagt någon vecka sedan sist :)


Ha en trevlig söndag samtliga för det ska jag ha :)  


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards