Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Marlene Yrjas - 6 maj 2008 20:50

Nu är jag klar med den uppgift som ska vara klar på torsdag. Den var inte så avancerad eller jag har ju inte fått något svar om jag klarat den ännu men den kändes inte så svår. Det gäller bara att man sätter sig ner och börjar, det brukar vara det som tar tid ibland hehe.

Nu ligger Markus och halvsover i andra soffan eller han sover emellanåt och jag är pigg som en lärka. Ska kika lite på tv nu

Av Marlene Yrjas - 6 maj 2008 19:19

Idag har jag haft skola igen och det har varit en tung morgon. Med tung menar jag att jag har varit jätte trött. När vi har fikastund klockan 10.00 blir jag kanon pigg men innan det är jag tröttare än tröttast. Har funderat på att ta med mig något så jag kan äta någon frukt eller något då jag blir så där fruktansvärt trött igen.

Vi gick nästan hela dagen, vi hade lite tur och fick sluta 16.10 och det är betydligt skönare än att sluta 17. Nu när jag är hemma har jag inte gjort så mycket. Jag o Markus har städat och fixat i skrubben nere och ätit middag sedan har jag inte hunnit gjort så mycket mer. Just nu ska jag snart börja med att skriva en uppgift eller jag ska försöka bli klar med den för den ska lämnas in på torsdag.


Tittar nu lite på "unga mödrar" och det är lite hemskt att se hur ung vissa är. Det verkar inte som att dom hunnit tänka igenom OM det vill och klarar av att bli föräldrar och nu när deras barn haft kommit till världen är det inte som dom tänkt. När man skaffar barn måste man som par hjälpas åt och speciellt när man är så ung som dom är på programmet. En tjej var less och ville göra lumpen nu när hon har fått ett barn, nu var hon less och orkade inte bara vara hemma för att ta hand om barnet, städa och diska.

Tragiskt men man boppas verkligen att de ska klara av det!


Idag har jag även tagit reda på lite saker. Jag och Toni ska nämligen träna barnen i åldrarna -03 och -04 i fotboll. Eller vi ska göra det om det går, om det finns tillräckligt med barn som vill vara med och om det inte är alldeles för dyrt att hyra planen 1timme i veckan under sommaren.

Nu är det dags för mig att sätta tänderna och börja skriva på min uppgift. Imorgon jobbar jag hela dagen, något som jag ser framemot :)  

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards