Alla inlägg under november 2007

Av Marlene Yrjas - 3 november 2007 15:08

Idag är det halloween fest hos oss :)


Igår kväll blev det att vi åt på den nya resturangen i stan och den kan jag rekommendera :) Efter det blev det hockey, Nyland spelade mot ÖSK och det blev förlust men det var en rolig match. Vi gick efter matchen hem till en Markus känner och va där hela kvällen. Igår kom det även snö och inte bara lite utan det var mycket snö. När vi vaknade imorse så var det fortfarande snö ute :D Fick även en liten överraskning av min raring nämligen fika på sängen...inte varje dag man får de så jag njöt hehe :) Har hunnit med att hämtat Jens så att han fick komma hem till oss sedan har jag varit i Nyland hos mamma där även syrrorna va med familj. Jag hjälpte Ramona med håret eftersom hon ska ju hit ikväll :) Vi tjatade på Marielle att hon skulle göra något roligt med hennes hår hehe...Även jag lockade mitt hår. Jag ska egentligen inte sitta här nu för jag ska faktiskt söka kläder till folket komma. Så jag ska skriva lite till bara. Markus och Jens har hackat upp allt som ska vara till tacosen, duktig dom är. Jag tror och hoppas att det ska bli en kanon kväll. De är det sista jag tänker skriva, kommer bilder efter helgen, kanske till och med imorrn om jag orkar :D

                      

Av Marlene Yrjas - 2 november 2007 15:03

hehe..stormen kanske inte är det rätta ordet utan festen :) Jag ser verkligen framemot imorgon, ska bli SÅ roligt :)

Jag går runt och är stressad för jag vill ju inte att det ska bli misslyckad utan att det ska bli lyckat alltihop. Egentligen vem vill inte ha en lyckad fest när man håller i den?

Idag har varit en riktigt lugn dag som resterande vecka hehe...jag hade ställt klockan på 9 men jag vaknade 10. Jag råkade stänga av klockan när jag skulle trycka på snoosen. Klev då upp och fikade sedan började jag städa köket och var väldigt noga för en gång skull haha...nää men jag tog det väldigt lungt. Markus kom hem till slut och då städade vi resten av lägenheten för jag tycker INTE om att det är ostädat hos mig när det är helg. Några få gånger har jag skippat att städa innan helgen men det är väldigt sällan. Är ju så skönt att det är rent under helgen för man vet ju aldrig om det är någon som kommer på besök eller dylikt. Sedan for vi till Fredrik och Anna för dom ville sponsra med köttfärs till imorrn på festen och det är vi väldigt tacksamma över :D VI åkte sedan vidare till bollstahallen där Markus tränade och jag solade. Vi har inte hunnit med så mycket mer efter det för jag sitter nu här och Markus är ute och ränner på stan någonstans. Blir nog en lugn kväll för oss, antingen blir det hockey eller Idol...hmm...sedan kanske det dyker upp fler saker man kan göra under dagen. Nej, nu ska jag bränna någon skiva till imorgon, kul med lite ny musik :)  

Av Marlene Yrjas - 1 november 2007 20:40

haha...ska snart förklara vad jag menar med Blippa men först ska jag beskriva min dag.

Har idag tagit det lungt, tränade imorse, gått på stan med mammsen, Ramona och Marielle. Vi hade trevligt som alltid. GLömde även att ta ut min ananas ur mammas påse, så jag måste dit och hämta den någon dag hehe :)

Kom hem efter att ha gjort stan och åkte nästan på direkten och solade i Bollsta. Markus skulle träna så jag passade på att hänga med för att sola och det var oerhört skönt :)

Vi åkte sedan till Markus mamma för hon bjöd på mat och det var skönt för jag hade ingen lust att laga någon idag. Vi åkte ganska snabbt därifrån och har sedan dess suttit framför datorn och blippat med en hemsida. Markus har nämligen tagit på sig att göra en hemsida till Särskolan. Jag har tyvärr inte kunnat låta bli att hjälpa till, tycker det är roligt :) Det har blivit några timmar för att första allt eftersom programmet vi gör hemsidan i är på engelska. Så nu har vi blippat och blippat och är nu nöjda, han ska visa det vi gjort hittills för hans chef imorgon troligtvis. Nu får man hålla tummarna på att hon tycker den är bra :D

Nu blir det tv för hela slanten och sedan blir det nog sängen i sinom tid.

Av Marlene Yrjas - 1 november 2007 11:23

Nu är det inte så långt kvar till man flyttar till hus :) Jag längtas grymt mycket till den dagen man är klar med allt.

Min morgon har inte varit så annorlunda, jag har tränat Power plate och varit på affären en sväng. Måste handla hem lite till festen ihelgen :) Nu när vi inte bara kommer vara 12st utan vi kommer vara ungefär 16st, det är inte illa de inte hehe :) Jag tror det kommer bli en kanon kväll på lördag alltså, äta gott, dricka gott och umgås med människor man tycker om.

Just nu fördriver jag bara tiden tills att Marielle och Ramona är klar med deras tenta så att de kan komma in till stan, ska handla mer till helgen. Inte har man jobbat något denna vecka heller, känns väldigt tråkigt. Hade velat jobba extra på något fritids eller dagis eftersom jag utbildar mig faktiskt till Lärare så det är väldigt roligt när man får vara ute och arbeta just med barn :) Men men det kommer väl en dag när jag får jobba mer än jag orkar kanske, man kan iallafall hålla tummarna på att den dagen kommer någon gång.

Fick en liten chock idag när jag såg att det var NY månad...tiden går så fort, man hinner nästan inte med sig. Vad som händer i min framtid som jag vet är att på lördag är det fest här hos oss, Rosita fyller år nästa vecka, jag och Markus firar 3år :D, jag har en mattetenta som är STOR, flytten till huset, JULAFTON och såklart NYÅR. Mitt nya år börjar med en tenta om läs-och skrivsvårigheter, pappa fyller år, Tomas fyller år, alla hjärtans dag och Thailandsresan :D Nu tänker jag inte avslöja mer om min framtid ;P


Halloween och igår kommer jag inte klä ut mig något. Förra året hade jag, Marielle, Angelica och Anna samma "dräkt". Jag kan ju visa med några bilder :)

     


                         


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards