Alla inlägg den 8 november 2007

Av Marlene Yrjas - 8 november 2007 11:44

Idag fyller min äldsta syster Rosita 29år så det blir "kalas" :) Ska dit lite senare idag och gratta henne. Såg att Ramona redan hade skrivit ut vad vi ska ge henne så då slipper jag skriva det hehe :)

Ska även skriva grattis till henne att hon ska bli mamma igen, och vi syskon ska bli mostrar igen. Man är ju rätt van att vara moster men det är kul att det kommer en liten när man själv inte har några barn och inga planeras heller :(


Idag ska jag försöka plugga lite sedan ska jag åka till Nyland och hälsa på innan vi åker över till Rosita. När man har skolvecka hinner man inte åka och hälsa på någon för när man kommer hem är man rätt slut.


Funderade lite igår när Markus hade somnad brevid mig i sängen. Varför hör man sällan Ja, jag vill men inte nu? Utan man hör oftare Nej, jag vill inte nu. Min fundering var, varför säger vi alltid så det låter negativt? Det låter ju mycket trevligt att säga ja, jag vill men inte nu. Det kanske bara är jag som tänker på det. Många är ofta negativa till mycket men när det handlar om att samtala kan man ju lägga fram det på ett positivt sätt. Jag tror vi alla människor måste försöka bli lite mer positiva och anstränga oss för att bli det. Det är ju så lätt att hamna i den negativa fällan, att man är negativ till precis allt man säger.

Mamma berättade att för många år sedan när vi alla vår små fick hon säga till vår pappa, för när vi frågade honom saker sa han hela tiden Nej. Mamma sa då att säger man alltid nej så kommer den dagen då man slutar frågar. Det är ju bättre att man säger exempelvis Ja, du ska få göra det men inte just nu eller Ja, jag vill men nu är det inte lägligt.


Detta var lite som jag funderade över innan jag somnade. Kan vara bra att man tänker på det. Jag ska inte säga att jag är perfekt utan även jag ska tänka på att hellre säga Ja med en förklaring än att alltid säga nej. Det händer kanske inte så ofta att man säger nej men jag tycker det låter trevligt om man ändrar på sitt sätt att svara.

Nog om detta nu ska jag plugga lite sedan ska jag åka till Nyland.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards