Alla inlägg under oktober 2007

Av Marlene Yrjas - 13 oktober 2007 21:28

Idag har jag inte gjort någonting på förmiddagen, eller joo jag har sett en massa One Three Hill avsnitt. Det är en sån bra serie som man inte kan sluta titta på :)

Vid 2-tiden åkte jag till Ramona, Tomas och Isadora och hälsade på. Det var väldigt trevligt men det var bara en mellanlandning för jag skulle till Sandslån. Rosita och Benka bjöd på mat eller rättare sagt bjöd jag in mig :) Nu sitter man hemma och tar det lungt. Markus kommer hem väldigt sent i natt för han är och spelar på en pub i H-sand.

nää nu har jag inget mer att skriva här.

Tjingeling

Av Marlene Yrjas - 12 oktober 2007 11:22

ja idag klev man upp tidigt och har bara slappat hela förmiddagen. Jag känner mig lite tom och less på något sätt. Vill att det ska hända något, det hade varit skönt om vi hade fått flytta in denna månad men nu får man vänta. Känns lite som att tiden står stilla och jag vill framåt.

Jag skulle verkligen behöva något upplyftande så att allt blir bra igen. Nu menar jag inga droger eller sån skit. Jag känner mig lite som en tråkig, töör person just nu.


Om ett tag kommer Ramona, Isadora och Marielle in till stan och då ska man kika i lite affärer. Ikväll ska jag till Ramona, Tomas o Isadora, jag tror även att Marielle kommer vara där och då blir det IDOL :) Kul nu när dom börjar tävla på riktigt. Jag skulle behöva lite flyttkartonger så kan jag börja att ta undan lite kläder som jag inte kommer att använda nu i vinter.

Då har man iaf något att göra!

Av Marlene Yrjas - 11 oktober 2007 18:39

Idag har jag varit till Ramona och hälsat på. Det var riktigt trevligt, man hinner inte med att hälsa på familjen när man har skolvecka men eftersom jag slutade tidigt idag orkade jag åka. Ramona bjöd även på en väldigt god Smoothie. Den kommer jag också att göra när jag fått en blender till julklapp ;) ni som vet vad jag menar hahha. När jag åkte hem snöade det, det kom en hel del små flingor som inte stannade kvar så länge :)   


Jag och Markus åt kebabrulle eller jag tog en kebabtallrik och det var gott, det var länge sen man åt det. Efteråt blir man lite besviken på sig själv som ätit det men det ska man inte behöva bli.

Markus åkte nästan på en gång för han skulle träna med gruppen så det är därför som jag sitter här och kikar runt överallt.

Tiden går väldigt sakta måste jag säga.

                                                  
                                                  
             

Längtar nästan till man lägger sig i sängen och tittar på tv och sedan då man släcker tv för att sova. Får sova ut imorrn för det blir ingen skola för mig :D

Av Marlene Yrjas - 11 oktober 2007 12:23

Har idag varit på en föreläsning och sedan for vi hem, vi hade egentligen ett seminarium nu på eftermiddagen men den var inte obligatorisk och man fick ingen extra uppgift för att man skippade den. Så vi valde att skita i den och åka hem tidigare. Nu sitter man hemma och funderar på vad man ska göra...tänkte om jag skulle åka till Nyland en sväng och hälsa på.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu, känner att jag är lite tom just nu. Har inte så mycket energi just nu.


Av Marlene Yrjas - 10 oktober 2007 16:12

Idag har man fått veta hur resterande studietid kommer att se ut, alltså hur vårt schema kommer att vara. Kommer bli en rätt stor tenta efter jul. Typiskt nu när man ska flytta ska man samtidigt ha en jobbig tenta.

Har idag även varit på Technichus och undervisat barn från Brännaskolan. Det var riktigt roligt :) Vi fick sedan sluta efter att vi var klar, så det blev en tidig dag igen. Blir kanske hockey ikväll...Markus ska dit med en kille som heter Jens och jag håller på att fundera om jag ska med. Det är ju faktiskt också Grey´s Anatomy på tvn ikväll.

Nu ska jag ta och göra någon nytta.

Av Marlene Yrjas - 9 oktober 2007 18:46

hmm...jag skrev nyss att jag skulle ta en promenad. Det blir inget av för jag tittad precis ut och det är väldigt mörkt ute. Här i K-fors vill jag inte gå ute när det blir för mörkt ensam. Markus är och tränar med gruppen så honom får jag ju inte med mig. Jahapp...då blir det till att inte göra någonting och ha tråkigt.

Av Marlene Yrjas - 9 oktober 2007 18:36

Förmiddagen på har varit väldigt givande på skolan men eftermiddagen var bara dryg eller strulig skulle man kunna säga. Kom ialla fall hem tidigt idag och hade bestämt mig i morse för att jag skulle ta mig en promenad men när jag väl kom hem kände jag mig tom på energi. Nu när jag sitter här känns det som att man skulle ha tagit en promenad men jag har ingen vidare motivation eller ork just nu.

Det är bara dynga på tvn och så är man lite less för tillfället. Tro om jag ska få tillräckligt med ork och bege mig ut på en promenad, jag skulle må så mycket bättre efteråt. Måste börja träna mer igen, man har slappat efter ett tag nu men nu jäklaranama måste det bli ändring på det.

Imorrn blir en lååång dag på skolan med Kursintro och föreläsning på förmiddagen och Technichus på eftermiddagen. Har verkligen ingen energi för denna skolvecka, det brukar annars vara väldigt roligt när man har dessa inneveckor men nu känns det mesta bara jobbigt. Hoppas att det snart blir en ändring på dom känslorna. Nej, nu ska jag ta mig en promenad.

Av Marlene Yrjas - 8 oktober 2007 19:10

Nu har man haft sin första skoldag denna vecka och det har gått bra. Vi har haft redovisning från 13.15 till ungefär 16.30 Man fick höra mycket samma men det gick bra ändå. Tror att morgondagen blir jobbigare för då börjar vi ju 8.15 som jag skrev tidigare och slutar 15.00 och har redovisningar hela tiden. Det som är riktigt skönt att man får sluta tidgare, alltså inte 17.00 som vi brukar göra. Saknar att ha Frida med mig, var ju så roligt när vi läste Au1 :) Man hade verkligen aldrig tråkigt och det var nästan aldrig tyst. Pratade med henne nyss i telefon, hon bor ju i Sthlm nu och jobbar. Hon gör det verkligen bra tycker jag, för jag skulle nog aldrig klara att vara ifrån mina nära och kära så länge! Det är ju tur att det finns telefoner annars hade det blivit besvärligt.

Nu ska jag kika vidare om det finns något intressant här på nätet.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards