Alla inlägg under oktober 2007

Av Marlene Yrjas - 20 oktober 2007 19:36

Det har varit en väldigt lugn lördag får oss idag. Vi for ju till Nyland och bytte till vinterdäck på min bil men det blev så att vi stannade kvar hela dagen, Markus for iväg en sväng men sedan kom han tillbaka eftersom mommi och moffa hade bjudit oss på mat. Det var riktigt gott, dom bjöd på kött, potatis, sås m.m

Efter att ha varit i Nyland hela dagen bar det iväg hem med ett litet stopp i Bollsta hos Markus bror, där var vi ett tag och tog det lungt hehe. Nu är vi hemma igen och tittar på tv. Markus sitter och tittar på Bond som är på tv, ingen höjdarfilm enligt mig men men ibland får man vara snäll och låta han se det han vill också haha. Har faktiskt inget mer att skriva så vi får väl se om det kanske händer något spännande ikväll, i sånna fall kanske jag skriver det imorrn!

Ha en trevlig lördagkväll :D

Av Marlene Yrjas - 20 oktober 2007 12:00

Denna morgon eller förmiddag kanske jag ska säga har man hunnit med att fika och städa lägenheten. Nu ska jag och Markus snart åka till Nyland för att byta till vinterdäck på min bil :) Blir väl att man hälsar på en sväng hos någon i min familj på samma gång hehe :D

Vi har även pratat lite om att packa i lite lådor, i och för sig har vi inte bråttomt med det men det är ju skönt att få bort så mycket som möjligt så slipper man stressen på slutet.

Nej nu ska jag ta och göra mig iordning.

Av Marlene Yrjas - 19 oktober 2007 22:17

Ikväll har det verkligen bara varit lungt, eller hela dagen har faktiskt varit det sedan jag kom hem. Har sett på IDOL och det är blandade känslor, väntar nu bara på att få se vem det är som ska åka ut....spännande!!

Nu håller jag på att ska beställa på ellos, men det går inge vidare...blir less när man inte kommer in på sidor. Men men funkar det inte nu får jag testa imorrn. Nej, nu har jag inte tid med det här!

Tjingeling

Av Marlene Yrjas - 19 oktober 2007 14:15

Ja för nu har jag jobbat klart för denna vecka och det känns skönt eftersom jag har haft 2nätter denna vecka som inte varit dom lättaste med tanke på omständigheterna.

Igår innan jag for och jobbade tränade jag Power plate på morgonen sedan tog jag mitt pick o pack och åkte till Nyland. Jag, mamma, Ramona och Marielle åkte därmed till Sollefteå för att shoppa lite. Jag var inte på något shopping humör märkte jag, hittade ett par söta byxor på halva reapriset och stod och höll i dom ett bra tag sedan när jag skulle gå och testa dom ändrade jag mig och hängde tillbaka dom. Det blev inga köp till mig själv utan det blev julklappar till Sabina o Sammie. Ska köpa till Isadora när jag åker till S-svall och då Ramona inte är med :P

Mamma hon hittade en väldigt snygg kappa, Ramona handla massor som vanligt ;) och Marielle köpte också julklappar till barnen. När vi var klar i Sollefteå bar det iväg till Nyland där jag även fick äta middag hos Marielle och Toni. Jag fick äta vegetarisk chili con carne och det var verkligen smaskens :D Det skulle jag gärna äta mer av hehe.

Började sedan jobba 16.00 och slutade egentligen 10.00 imorse men jag fick jobba över 45minuter. Åkte sedan till Nyland där mamma och Marielle väntade för vi skulle ta oss en promenad. Efter promenaden samlades vi hos mamma där även Rosita var. Innan jag åkte hem hade Marielle hunnit gått hem och Ramona kommit dit :) Det ränns mycket hemma hos mamma haha. Tur att man inte måste boka tid för att komma dit och hälsa på. Nu är jag hemma och har hunnit duscha och suttit här. Funderar på vad man ska hitta på ikväll, var tänkt att vi skulle bada badtunna men Markus har ont i halsen och så mådde han inget vidare igår så det får vänta. Blir väl IDOL och lungt :) Nää nu ska jag se till att göra något vettigt. Städa är ju något som jag skulle ha gjort men det får kanske vänta till imorrn. Brukar städa på fredagar men nu när man jobbat orkar man inte haha.

Tjingeling 

Av Marlene Yrjas - 17 oktober 2007 17:23

Ja nu är man inte längre blond, ska lägga upp före och efter bild snart :)

Igår blev det en väldigt lugn dag, jag bara slappade framför en massa One Three Hill avsnitt och sedan blev det inte så mycket mer.

Idag har jag däremot färgat håret och även klippt det en del :) Jag är ialla fall riktigt nöjd över förändringen. Åkte sedan till Ramona och även Marielle för att visa mitt nya jag haha...sedan kom man hem och då hade Markus gjort ordning mat, det var riktigt riktigt gott! Nu har han gått på en föreläsning som verkade vara bra. Han kommer säkert hem med en massa tankar sedan hehe. Min chef på mitt jobb i Lo eller där jag jobbar extra ringde idag och meddelade att den person som både jag och Marielle går för blir heltids sjukskriven i och med det blir de pass man redan hade längre. Jag skulle egentligen börja klockan 19 imorrn och sluta dagen efter klockan 7 men nu blir det att man börjar 16 och slutar 10 dagen efter. Det gör faktiskt inget för när man väl är där kan man lika gärna jobba några timmar till :) Nä nu ska jag lägga ut mina före och efter bilder!


Före


Efter


Nu kommer jag att vara brunett till sommaren kommer för då vill jag nog bli ljus igen :)

Tjingeling

Av Marlene Yrjas - 16 oktober 2007 12:29

Idag är jag verkligen helt slut. Jag gick av mitt 22timmars pass klockan 10 imorse. Jag har verkligen fått känna av det 22timmars passet för det hända en hel del på jobbet. Har i och med allt inte fått sova många timmar i natt. Ett tag började jag fundera om jag ska vara vaken och bara vänta på att det ska bli morgon men det orkade jag inte eftersom vi bara har 1, 2 och 4:an på tvn där.

Igår innan jobbet hann jag faktiskt med att träna Power plate och jag ringde till bollstaskolan för att tala om att jag finns ifall de behöver nå folk :) Tittade även in en sväng hos mamma där alla hjölpes åt att montera upp ett matsalsbord.


Efter jobbet idag åkte jag in till Ramona o pratade efter en stund dök även Marielle upp för de skulle plugga. Hon bjöd på en omelett som var väldigt god sedan for jag upp till mamma för att se hur det blev med matsalbordet och det blev kanon fint :) Ett väldigt bra köp av mamma måste jag säga.

Jag for efter en stund hem för mamma skulle ringa ett samtal och jag har inte hunnit göra så mycket nu när jag kommit hem utan jag har bara suttit framför datorn för att kika igenom all min mail. Måste även kika igenom studiehandledningen så att jag inte kommer efter med en massa saker men jag har för mig att det inte var så många uppgifter som skulle vara klara till v.45

Nää nu ska jag faktiskt se några One Three Hill avsnitt för det har jag verkligen förtjänat. Man vet aldrig jag kanske slumrar till en stund :)

...

Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2007 17:23

Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva som rubrik så det blir ingen. Idag har jag och mina systrar varit hos mamma större delen av dagen. Även Tomas, Toni, Isadora och Sabina var där :) Jag åkte hem till fyra för att hinna se Grey´s Anatomy och det var ett riktigt bra avsnitt. Nu ska jag alldeles strax börja se några One Three Hill avsnitt innan Markus kommer hem. Han slutar inte 18.00 utan klockan 20.00 så man får vara ensam ett tag till. Har varit utan honom hela helgen skulle man kunna säga. Tråkigt att man inte hunnit göra något nu när det är helg eftersom på veckodagarna brukar man oftast inte orka eller då har man också en del saker för sig.

Jag hade även idag tänkt packa lite i lådor men som det ser ut nu blir det inte det hehe. Har inge bråttomt men det är ju skönt för då kanske tiden går lite snabbare och så snart är vi i huset :)

Ett sista ord: Ta vara på den du älskar!

Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2007 09:30

Idag vaknade man nästan med tuppen, vaknade en liten stund efter 8. Nu har jag hunnit ätit frukost med Markus och så har han farit och jobba idag igen, han slutar vid 18.00 "ikväll". Jag hade tänkt hoppa in i duschen snart och sedan se några avsnitt av One Three Hill :) Man kan aldrig bli less på det. På eftermiddan ska jag även titta på Grey´s Anatomy reprisen för jag missade det i onsdags.

Nu ska jag ta och ringa Ramona för att höra hur det var igår på det kalas dom var på.

Tjingeling

              


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards