Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Marlene Yrjas - 31 oktober 2007 17:46

Nej, det var det inte idag utan Onsdag och mitten på veckan. Blev inget plugg för mig idag, har inte så mycket att göra om jag ska vara ärlig. Jag startade dagen med att sätta in kort i ett album. Jag har börjat dela in i olika album så ett album är det bara utlandsresor, ett annat har jag fester och vänner. Måste köpa fler album för kortena är för många hehe, sedan ska jag ha ett album med familjen. Blir roligare att titta när man fördelat korten med tanke på vem det är som ska kika i dom.

När jag var klar med det for jag till Nyland hem till mamma och surrade. Marielle, Ramona, Rosita och barnen kom också, så vi samlades hela familjen och pratade en massa. Ett tag innan jag åkte hem kom även Kicki så det blev en hel del prat innan man begav sig hemöver. Jag kom hem till en tom lägenhet eftersom Markus jobbade och jag satte mig framför tv nästan på en gång och tog det lungt. Skönt att titta på tv en stund på eftermiddagen ibland.

Har inte ätit ännu men det blir fläskfilé i ugnen med någon slags röra, idag ska vi testa något nytt hehe :) Det är allt för stunden!

Av Marlene Yrjas - 31 oktober 2007 10:02

Idag vaknade jag innan väckaren och det är inte vanligt att jag gör det. Markus han åkte iväg på jobbet och jag låg vaken efter det. Vanligtvis brukar jag somna om men nu klev jag upp och fikade istället. Än så länge har jag inte hunnit med så mycket, jag har endast hunnit med att sätta igång en tvättmaskin och fikar samt suttit och framför datorn en stund. När jag kikade på termometern idag var det minus grader, inte så många men det var minus. Kikade ut på baksidan (mot hemköp) och såg att det var frost på backen. Hugga, vill ha sommar jag eller nu när det endå är vinter kan det få komma mycket snö istället för kyla och bart. Ska det vara vinter så ska det vara mycket snö så man kan åka slalom och leka med syskonbarnen i snön. Jag hoppas verkligen att det blir mer snö denna vinter, förra vintern är ju inget att tala om eller man skulle kunna säga att det var en tråkig vinter.

Hmm...hur kommer min dag se ut idag...funderar på att åka till Nyland och hälsa på, se om jag ha något att plugga, äta mat, ta det lungt och sova. Ja med andra ord kommer det vara en lugn dag som vanligt :)

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards