Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Marlene Yrjas - 4 oktober 2007 14:46

Nu har man rätt nyligen kommit hem från min träff med mina klasskamrater. Skönt att prata igenom upgifterna och det blir ju även annat man sitter och pratar om också :)

Pratade nyss med en gammal flamma tänkte jag skriva en vän som inte bor här nu och hon funderade på att komma hem till Nyland ihelgen och det skulle vara perfekt för jag är ensam på lördag för Markus ska uppträda med sin grupp så då kan man ha en liten tjejkväll :)

Jag ska ringa Marielle nu och fråga om hon är sugen på att vara med! Väntar även på att mamma ska komma för hon var i K-fors nu.

Tjingeling

Av Marlene Yrjas - 4 oktober 2007 10:22

Hmm...ja hur ska det sluta, det beror ju påsklart på vad det är som ska sluta. Våran väntan med huset har slutat nu för vi ska inte flytta in denna månad utan det blir till årsskiftet. Det hade varit skönt om man hade kunnat fira jul där, äta julskinka och ha det mysigt. Nu när det blir så sent kommer nog inte julgranen få vara uppe i år.

Idag ska jag träffa några i min klass och så ska vi kika igenom uppgifterna och bara prata med varandra. Har skolvecka nästa vecka så det kan vara skönt om man samlas och går igenom vad som ska vara klart osv.

Jag har gått igenom studiehandledningen flera gånger och tittat på uppgifterna och jag ska inte ha missat någon uppgift vad jag kan se. Vi har fått en uppgift där jag och 5st andra i min klass ska ta hand om en barngrupp på Technichus nästa vecka och då har vi fått i uppdrag att förklara hur matematiken ser ut i andra länder. Jag ska förklara Romarriket och ska även få klä ut mig som en rommare under tiden som jag visar barnen. Idag ska vi göra en tidsaxel på alla olika tider som vi ska visa barnen för att det ska bli lättare att hänga med vilken tid vi talar om.

Idag så hade jag tänkt att jag och Markus skulle bubbla eller jag hade bestämt det tidigare i veckan och när jag ringde för att beställa en tid då fick jag veta att bubbelpoolen är trasig och dom visste inte hur länge den skulle vara trasig. För en gång skull när man ska göra något mysigt och skönt då blir det inte som man tänkt. Men men jag får försöka att komma på något annat mysigt man kan göra, men det blir nog inte idag.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards