Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Marlene Yrjas - 23 oktober 2007 14:15

Man läser och man läser i kurslitteraturen men man känner inte att man har någon vidare energi eller ork till att göra något ut av det man läser. Har ett seminarium på en bok och det känns verkligen skit drygt att börja skriva. Börjat läsa boken det har jag gjort men att börja skriva är lite små drygt.

Måste försöka ta mig i kragen och börja, för jag vet ju hur skönt det är då jag är klar med uppgiften och slipper tänka på den. Ska försöka göra ett ryck och se hur mycket som blir gjort.

Av Marlene Yrjas - 23 oktober 2007 11:17

Imorse klev jag upp 9.00 och började förbereda mig för jag skulle ju iväg och träna Power plate, det är så skönt när man är där och tränar och efteråt när man kommer hem och får ta sig en dusch och sedan äta frukost :D Jag har idag inte hunnit med så oerhört mycket ännu förutom att jag satt igång en tvättmaskin och diskmaskinen samt att jag kikat igenom min mail för att se om det kommer nån information på FC som jag inte vill missa hehe. Mamma kommer vid 12 och då ska hon få lite lunch av mig, jag lär nog inte äta eftersom jag nyss ätit. Ska höra med pappa om han är här hemma idag, för igår då jag skulle koperia var han fortfarande i Sthlm. Jag ska försöka plugga hela dagen och även på kvällen. Jag vet att jag inte kommer göra det men jag ska FÖRSÖKA.

Även ikväll kommer jag vara ensam för Markus ska träna idag igen. Tro han skulle iväg vid 17.00 och kommer hem vid 21.00 Då hinner jag plugga rätt mycket om jag är effektiv. Han har ju premiär på hornö till helgen så denna vecka måste de få allt att stämma, därför som de tränar så mycket just nu.

Kvällens meny på hornö salonger

Först ut blir det…

Frutti de Mare

Underbar komposition av färskrökt lax med whiskydoftande fyllning av philadelphiaost, räkor, och kräftstjärtar. Serveras med frasig isbergssallad, rödlöksringar och Mjälloms tunnbröd.

Som huvudrätt blir det…

Roasted beef

Helstekt marinerad biffrad i tunna skivor. Serveras med fransk potatisgratäng, pestoslungade körsbärstomater samt en mustig madeirasås.

Vi avslutar med…

Swedish punchbrylé

Karamelliserad punchbrylé med en citrusmarinerad bärkompott..

 595:-


Jag personligen tycker att dom är väldigt duktiga och det är oerhört roligt att vara där och se dom och även att äta. Synd bara att det är så dyrt i år men dom är verkligen värd att se :D Nej nog med reklam haha...nu ska jag plugga.


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards