Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Marlene Yrjas - 1 oktober 2007 13:29

Det var inte så länge sen jag skrev här nu men jag har varit riktigt flitig i mitt pluggande. Så nu är jag så gott som klar, behöver en bok men den har en klasskamrat till mig lånat så jag väntar bara på den för att bli HELT klar :)

Jag funderade på att ta något att äta, men jag vet inte riktigt vad?! Är det ingen som har något bra förslag på något lätt lagat som man skulle kunna äta nu. Ska även kila ner på bibblan med alla böckerna idag också. Ja, jag har ju lite att göra idag också. Tänkte se lite avsnitt av One three hill när jag gjort alla mina ärenden, för det är jag värd :D


Av Marlene Yrjas - 1 oktober 2007 10:48

Åhhh...jag råkade radera ett jätte långt inlägg som jag hade skrivit...blir bara till att börja om!


Drömde att jag var och cyklade för att titta på det hus jag och Markus har köpt och när jag skulle cykla in mot Nyland cyklade jag på en grusväg. Efter en stund kommer jag fram till en äng där Marielle och en massa annat folk var. Jag stannade och gick fram för att prata lite med alla, när jag sedan vände mig om såg jag en massa älgar komma rusande emot oss. Vi sprang till en bil och började köra, jag tittade bakåt och såg en älg i bakrutan. Jag tog tag i Marielle så hon kom i mitt knä och då kom älgen in genom rutan. Jag försökte få undan älgens huvud men då bet den mig i handen. Nu blev allt mörkt och helt plötsligt var jag på en båt med Marielle, det var någon som hade ifångatagit mig. Marielle försökte hjälpa mig eftersom killen skulle döda mig. Han gick iväg en stund för att hämta något och kom jag lös. Vi sprang upp mot andra våningen när vi stötte på en annan kille, vi bad om att han skulle låta oss få springa och det gjorde han. Han var så less på att hans kompis skulle döda så många. Vi kom upp på andra våningen och ut på däck, där bestämde vi oss för att hoppa i vattnet. Precis innan vi skulle göra det kom killen som ville döda mig och han hade en spruta i handen. Jag tog snabbt en plaststol o handen och Marielle tog också något för att kunna slåss. Vi slogs länge och kastade saker mot han men tillslut bestämde Marielle sig för att hon skulle ta sprutan istället för mig. Innan vi kom på båten hade hon fått ett spruta med motgift mot det mesta. När hon fick sprutan skriker jag. NEJ, du har inte motgift mot den där!! Marielle såg skräkslagen ut och satte sig. Hon frågade mig vad som skulle hända och jag förklarade att hon nu kommer kvävas till döds. Marielle började skaka en massa och då satte jag mig vid henne och höll om henne hårt. Jag grät och jag grät och höll om henne så hårt jag bara kunde. Samtidigt som jag gjorde detta dog Marielle i mitt knä. Jag vägrade släppa henne sedan kom det en massa folk på båten och ville trösta mig och försökte ta min hand men jag vägrade släppa Marielle och grät stora floder.

Sedan när jag vaknade grät jag också, det var länge sen man drömde en sån här dröm. Tur att det inte är så ofta för det tar på krafterna.

Nog om drömmen så klev man upp och blev inge vidare glad när man tittade ut. Skitväder idag igen, jag som skulle ta en promenad. Jag tycker inte om att gå i regn så det blir ingen promenad idag. Idag ska jag plugga som vanligt, man gör inte så mycket annat än att plugga på dagarna. Måste göra det för jag ska lämna tillbaka alla böcker idag till bibblan. Sedan tänkte jag att jag kanske ska åka till Nyland en sväng men det blir när Markus ska styrketräna för då behöver vi inte ta 2bilar. För då släpper jag av honom i Bollsta och fortsätter till Nyland, sedan när han är klar då åker jag och hämtar honom och så bär det hemöver :)

Kvällen tror jag bara blir lugn, det är i alla fall vad jag vet just nu. Man vet ju aldrig kvällen kanske blir fullsmäckad med saker. Nää nu ska jag plugga!

Tjingeling

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards