Alla inlägg under september 2008

Av Marlene Yrjas - 16 september 2008 11:01

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år....

Idag fyller Prinsessan i familjen 4år o vem är denna tjej då, jo det är Isadora Yrjas Fällström som har sin dag idag :)


     

Här väntar Isadora inte på några presenter som hon gör idag utan på bilden är hon förväntansfull för vi skulle nämligen till Thailand här o är på Arlanda o väntar :)


Idag ska man senare åka till lill tjejen o gratta henne men innan det har jag en del att göra som att åka till K-fors o köpa en liten sak till o sedan handla mat o annat som man hittar :) När jag kommer hem sedan ska jag börja skriva några intervjufrågor som jag ska använda i min C-uppsats hade jag tänkt, o tillslut laga mat till Markus kommer hem så vi sedan kan åka o gratta sötnosen :D

Är sugen på att köpa mig själv en parfym men jag får se om jag gör det eller inte hehe...ha luktat på en favorit länge nu så jag kanske slår till o köper :)

Av Marlene Yrjas - 15 september 2008 11:07

Idag känner jag mig riktigt pigg o alert. Har fikat, satt igång en tvättmaskin o snart ska jag börja plugga. Måste kika igenom en del saker här på internet först.

Igår hände det inget speciellt förutom att jag tog det lungt precis hela dagen, behövde verkligen den.

Nu jäklar ska det bli fart på min C-uppsats, vill ju bli klar med den så att jag kan gå upp med den v.46 tro jag att det var...men då måste den bli klar till v.43 så jag har det jag gör några veckor framöver. Har inget jobb denna vecka utan det blir nästa vecka. Kan ju vara någon som ringer, då ställer jag gärna upp o jobba men annars ska jag plugga som ett tok!


Av Marlene Yrjas - 14 september 2008 16:49

Jag är bara så trött just nu. Har sovit en liten stund nu o det var riktigt skönt. Det är märkligt att man alltid är lite extra trött på söndagar, varför är det så?

Är hemma själv nu för Markus tränar med gruppen o då somnade jag in på soffan :)

Har inget mer att skriva.

Av Marlene Yrjas - 13 september 2008 10:00

Lördag, lördag, lördag....tro hur dagen slutar idag. Ledig är man o har inget på schemat. Är ensam nu några timmar medan Markus tränar med Showbiz. Det känns lite tråkigt att man inte har något planerat, skulle vara roligt att göra något men då har jag inte så många idéer på vad man ska göra.

Eller en sak har jag planerat o det är att jag ska hänga med Rosita till K-fors för att handla sedan ska vi stanna till lite på skördemarknaden i Bollsta...hoppas dom säljer munkar ;)

Helger är så sköna men det kan bli lite tråkigt om man inte gör något speciellt. Ofta är man bara hemma o gör inget o dom helger Markus sjunger så brukar jag vara iväg men inte alltid så då blir det vissa gånger som man bara är hemma. Tycker om att vara hemma men inte jämt. Skönt att träffa familjen eller vänner o surra med en hel kväll. Ska kanske kika igenom C-uppsatsen lite o fördriva tiden en aning.  

Av Marlene Yrjas - 12 september 2008 13:42

Har jobbat från 8-13 idag på nylandsskolan o det har gått bra måste jag säga. Har nyligen kommit hem o nu sitter jag här. Har äntligen fått svar av min handledare så nu kan man fortsätta med arbetet, att inte han kunde fatta att man vill ha respons lite oftare än nu.

Alla lärare är inte bra o jag ska göra allt för att inte bli en av dom utan jag vill o har som mål att vara en lärare som är omtyckt bland barnen o annan personal, kunna läsa av situationer o varje lektionerna. En bra lärare helt enkelt :)


Ska äta mat hos mommi o moffa idag o det ska bli gott för gratis är ju gott o då man blir bjuden hehe. Har fortfarande ingen lust att laga mat själv men man måste ju o då blir det som det blir.

Av Marlene Yrjas - 11 september 2008 19:41

Känns inte som att jag har så mycket att skriva. Det händer inte så speciellt mycket i mitt liv just nu. Har idag ringt en del ärenden o sedan har jag hälsat på mommi o moffa som kommit hem från Finland. Jobbat några timmar på eftermiddagen o tagit det lungt.

Har också skrivit en del på uppsatsen men jag blir tokig på min handledare. Han kan endast ett få antal timmar i veckan ge en hjälp...hur fan kan man låta en person som knappt har tid över handleda flera som skriver C-uppsats. Jag  hoppas att det är fler än bara jag som tycker det är jävligt irriterande!!! Jag blir tokig!


Av Marlene Yrjas - 9 september 2008 16:49

Idag har varit en dag utan plugg utan mest bara prat. Fick frukostbesök av Rosita o Sindy, då blev det att man satt o prata nån timme sedan hängde jag med ner till mamma där dom andra syrrorna var o det blev ännu mer prat. Så jag har tillbringat hela eftermiddagen hos mamma.

Nu har man ätit risgrynsgröt o det var gott, så länge sen man åt det. Nu har jag inte så mycket mer som står på mitt schema utan det blir väl mest lungt.

Klart slut.

Av Marlene Yrjas - 8 september 2008 11:31

Var precis in på min skolmail o skickade om jag hade fått någon av min handledare men det hade jag inte, en vecka sen jag skrev till honom o fortfarande inget svar. MEN det var något annat som stod där nämligen att de hade rättat forskningstentan o det var bara att gå in på ett annat ställe för att se vilket betyg man fick. Jag skyndade mig in på nästa sida o där står det att jag fick betyget D JIPPPIE!!!!!!!!!!

Vi har en betygskala som går från A-F +Fx i vissa tentor. Gud så skönt jag trodde inte att jag skulle klara den eftersom jag tyckte den var svårare än sist. Nu är jag ÖVERLYCKLIG o vet nästan inte vad jag ska ta mig till :D

Har ringt alla syskonen för att berätta nyheten, väntar på att Markus ska ringa upp mig o sedan ska jag ringa mamma för gud så glad jag är.

Hur ska man fira detta?

Vi ska äta god mat idag men det var ju redan något vi bestämde igår..hmm...jag har inga idéer på hur detta ska firas. Får fundera under dagen så kanske det dyker upp något bra :)


Igår var det en lugn dag där jag fick besök av Rosita o barnen, vi köpte lite mer från jultidningarna. Senare på dagen kilade jag ner på mästargatan till syrrorna för att kika läget, blev en snabbis för sedan gick jag hem för att laga mat. Det blev super gott måste jag tillägga fläskfile bitar i ugn m. en special sås samt potatisskruvar, kalla tomater o gurka på sidan om *mums fillibabba*

ÅÅÅ jag är så himla glad, jag är så himla glad!!!!


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards