Alla inlägg den 2 september 2008

Av Marlene Yrjas - 2 september 2008 16:12

Har precis sett en film som heter PS. I Love You, detta är en sevärd film som tar fram ens känslor på ett sätt man aldrig skulle kunna tänka sig.

Jag skulle aldrig kunna föreställa mig hur det skulle vara om Markus dog. En kort sammanfattning av filmen är:

Holly o sin man Gerry tjafsar en del om saker i deras äktenskap, helt vanliga saker som många par tjafsar om o sen helt plötsligt får Gerry en hjärntumör o dör. Det är här resan börjar för Holly o nu ska Gerry hjälpa henne att gå vidare med sitt liv på sitt sätt.


Filmen får en att tänka till att vad som helst skulle kunna hända när man minst anar det. Det är helt otroligt hur en film kan få en att tänka till så oerhört mycket, man vill på en gång tala om för alla i sin närhet att man älskar dem o skulle inte vilja leva ett liv utan dem alla.

Skriver därför här till alla mina kära att "Ni är GULD värda o jag skulle göra vad som helst att få behålla er vid min sida så länge som jag lever".


Rekommenderar alla att se PS. I Love You


Av Marlene Yrjas - 2 september 2008 12:11

Tisdag o jag är ledig :) Känns skönt att vara ledig för det är endast denna dag som jag är det denna vecka sedan ska jag jobba o det är jag super glad över :)

Har hunnit varit på apoteket nu på f.m o så väntar jag nu på att sotaren ska komma, han skulle komma mellan 13-15. Det är rätt många timmar som jag måste vänta. Knepigt att dom inte kan bestämma att jag kommer 13.30..någon jag får fundera kring under min väntan.


Igår jobbade jag i Bollsta o det var riktigt trevligt efter jobbet åkte jag till Rosita o tillbringade flera timmar. När jag tänker tillbaka så åt jag nästan hela tiden då jag var där haha..först hade hon mackor eftersom barnen hade kommit hem från skolan så de fick lite mellanmål (även jag), åt även lite till då Rosita skulle äta, sedan gjorde hon våfflor efter en liten stund som middag o då åt jag två stycken men sen fick det räcka för då begav jag mig hem o då blev det mer mat nämligen pannkaka :) När man är hungrig är det så oerhört gott att äta, o då ska det vara saker man är sugen på.

På kvällen gick jag o Markus ner på mästargatan o kikade in hos Marielle o Toni, nu ser sovrummet riktigt fint ut. Det är ju roligt när det börjar synas att man renoverar. Sedan gick vi vidare till Ramona o Tomas, blev kvar där o pratade en stund efter att Tomas hade åkt. Till sist gick vi över till Ramonas granne för hon skulle sälja en massa barnsaker o undrade om vi ville kika innan hon tog det på bytardagen. Vi har nu tingat en bilbarnstol m. bas, en badbalja m. insats o en babymobil. Allt detta för nästan ingenting :) Vi ska nu bara vänta till att de byter barnstol så ska vi köpa det o det är så skönt för nu slipper man ringa runt på blocket som jag gjort ett antal gånger redan.

Efter detta besök tog vi en stege som vi fått av mammas Stig o gick hem. Vilken tur att vi hämtade stegen igår eftersom sotaren ska hit idag o vi hade ingen stege innan :)


Har inga planer för dagen eller kvällen alls, ska väl börja kika på C-uppsatsen o se vad jag kan göra. Måste försöka hitta tidigare forskning samt mer litteratur. Det var nog allt från mig på Storgatan, ska ta o göra något annat en stund.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards