Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Marlene Yrjas - 2 maj 2009 12:08

Vilken lång helg det har varit och än är den inte över :)

Det känns nästan som att det är en lov-vecka. Dom senaste dagarna har bjudit på sol och mycket skratt. Grattade mamma som jag skrev för någon dag sedan efter det blev det grillning i Bollsta och det var mycket trevligt det med :)


Igår var det 1:a Maj och snart är Melody 3månader...hugaligen vad tiden går fort. 

Tillbaka till igår då solade man stora delar av dagen ute på altanen jag och Markus. Melody sov eller så var hon vaken och nöjd i vagnen. Lite senare på eftermiddagen blev det grillning hos mamma o Stig, där även resten av familjen befann sig :) 


På kvällen blev det först "Så ska det låta" och till det en massa ostkrokar efter det kikade jag på "Humorgalan", hemskt det är när man ser hur barn lever i andra delar av världen. 

Man fick se ett klipp från Afrika, ett läger där massvis med människor flytt pga. krig.

Ett hus dom gick in i var undernärda barn som fick mat av UNICEF och alla som skickat pengar till dom. Man såg dom stackars små barnen när dom satt i sina mammors famn och tittade försiktigt in i kameran. 

Ett annan plats dom filmade var nyförlösta mammor och deras barn. En liten bebis hade fötts 3månader förtidigt och här i Sverige får dessa barn mycket bra vård för att överleva. Detta lilla barn låg inlindad i en filt och var så otroligt liten och söt. Den hade inte fått i sig någo vätska på 5timmar men tillslut lyckades personalen få bebisen att ta 1droppe vätska. 

När man såg detta rann tårarna efter mina kinder, här sitter jag och har en liten Melody som är så lyckligt lottad och vi som bor i Sverige eller i andra länder där det finns sjukvård ska vara oerhört nöjda. 

Man kunde bli medlem och då skänker man 100:-/månaden, jag tycker även att det ska finnas ett nummer så att man kan skänka 50:-/månaden för det skulle nog få ännu fler människor att vilja hjälpa till. Det finns ju även många i Sverige som inte har så mycket pengar och då tycker jag att det lilla är ju ändå en stor hjälp för de barn i andra länder. 


När man ser filmklipp hur många barn har det är det hemskt att vuxna människor kan missköta deras barn, misshandla eller sexuelltmisshandla dem.

Ens egna barn är ju det värdefullaste i världen. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan Melody eller att missköta henne.

Jag gör allt för att hon ska ha det så bra som möjligt, hon är min skatt, min ängel, mitt ALLT!! 



Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards