Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Marlene Yrjas - 15 februari 2009 17:58

Hej hej!

Tack för alla gratulationer som jag fått båda genom denna sida, andra sidor samt på telefonen.

Kan göra en historia kort om hur allt gick till.

Måndagen den 9feb på kvällen började mina värkar och dom höll i sig hela natten lång. På morgonen alltså tisdagen den 10feb ringde jag in på BB för att höra vad jag skulle göra. Först tyckte barnmorskan att jag skulle avvakta ett tag innan jag åkte in men värkarna blev bara tätare, längre och plågsammare. Då var det inget snack om saken för då åkte vi in.

Innan 8 på morgonen anlände vi på BB och då började dom undersöka mig så att allt var bra och se om det var någon mening att jag skulle stanna kvar.

Det blev så att vi stannade kvar eftersom det var snart dags.

När kvällen kom blev värkarna värre och jag fick andas lustgas, konstig känsla man fick men det hjälpte en del.

En läkare ansåg att det var dumt att låta mig forsätta med tanke på att jag inte hade sovit natten innan så jag fick morfin och sömntabletter för att jag skulle bli pigg och alert till allvaret.

Den 11feb vaknade vi utvilade och efter ett tag och även efter en del promenader i korridoren blev värkarna fler.

Markus for hem för han skulle elda en del och fixa med lite annat. Så när läkaren bestämde att de skulle sätta igång mig gick allt bara som på en räls.

Klockan 12 satte dom igång mig och mina värkar blev jobbigare och jobbigare. Började bli lite otålig över att Markus inte kommit ännu eftersom jag hade ringt honom. Kändes som en evighet innan han kom.

När han väl kom så tog det inte lång tid för klockan 14.48 föddes vår prinsessa Melody.

Hon var 49cm lång och vängde 2980g. Inte en stor tjej men bestämd hehe :O)


Mamma och Stig kom och besökte oss på kvällen och dagen efter kom Marielle, Toni, Ramona och Isadora på besök. Det var riktigt trevligt när familjen min kom och fick se världens sötaste tjej.

Nu har alla träffat henne nästan, tyvärr kan pappa min inte träffa henne eftersom han bor så långt bort sedan har även hennes kusin Sammie och Benka inte sett henne men sedan så har alla fått en stund av glädje av att se henne :)

Måste även säga Grattis Tomas på 30års dagen, du fick världens vackraste present...alltså att en liten prinsessa föddes på din födelsedag. Så när du fyller 60år då fyller vår älskade Melody 30år hehe :)

 Här kommer en hel hög med bilder på den nya familjen som är super lycklig.


 Här är Melody inte många timmar gammal.


Två överlyckliga föräldrar som firar med lite päronsoda och gott fika


Vår lilla ängel Melody


Man riktigt smälter när dessa ögon tittar på en


Far och dotter


Är hon inte världens sötaste?

Här är vi påväg hem och hon väntar på att pappa Markus ska komma så att vi kan åka.


Melody är nyfiken på hennes nya hem. Hon väntar här med sin första nalle som hon fick av sin mommi och Stig


 

Äntligen hemma, hon är lite liten för stolen


Här får även kusinen Sindy träffa en sovande Melody


Far och dotter


Mor och dotter


Här är älsklingen Melody 4dagar gammal


Det var en del bilder som vi hunnit knäppa på dessa dagar, syskonen mina har också en del som jag inte har så det är bara att kika på deras sidor så får ni se fler bilder på vår lilla ängel.


Nu kommer jag kanske tillbaka och bloggar lite mer än jag gjort den senaste veckan men jag har inte orkat sitta på datorn. Men det lär komma en hel del bilder på älsklingen i framtiden :)

Det blev ett rätt långt inlägg trots allt!


Jag och Markus är två otroligt stolta föräldrar till världens vackraste prinsessa :*)


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards