Alla inlägg under oktober 2008

Av Marlene Yrjas - 16 oktober 2008 14:20

Regn och ruskväder är det idag. Har jobbat några timmar på f.m o efter det for jag en sväng till Ramona o surrade, även Marielle var där.

Nu sitter jag hemma o ska sätta igång med plugget men det går lite trögt, kanske beror det på vädret.

Är lite tom just nu så har inget viktigt att skriva om.

Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2008 17:52

Om ett tag ska vi beställa mat men jag vet inte vad jag ska beställa. Jag väljer mellan en pizza eller en kebabtallrik o ibland är det SÅ svårt att bestämma sig. Jag vet att jag kommer bli sugen på pizza när Markus äter en o beställer jag en pizza kommer jag ångra att jag inte tog en kebabtallrik.

Ibland kan små val kännas enorma haha. Mat är ju som sagt väldigt viktigt hihi.

Har varit ute på en promenad o det var skönt men man känner att kroppen är inte som den var innan jag blev gravid. Ont i ryggen fick jag efter ett tag, men ska försöka komma ut nån gång då o då o röra på mig. Jag tror det är viktigt att jag gör det o sedan blir det väl att man ska simmar nån gång också :)


Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2008 15:50

Har idag slutat lite tidigare från jobbet o dagen har varit bra. Har även träffat min barnmorska en sväng på f.m alla värden såg bra ut o jag går upp i vikt så det var inga problem alls. Det enda jag ska börja med är att äta järntabletter nu o det känns ju okej. Fick lyssna på bäbisens hjärtslag o det var spännande, första gången, men hädanefter jag ska dit ska jag få lyssna varje gång. Känner sparkar rätt mycket nu, kan sitta i personalrummet o prata med andra lärare o så känner man en spark lite då o då, eller när man har lektion m. barnen :D

Väntar nu på att Markus ska komma hem så att vi kan ta oss en promenad sedan ska vi försöka luska ut vad vi ska äta, vårat stora problem varje dag nästan hehe. Hoppas att det vänder snart o att matlagning blir roligt.

Kvällen blir lugn som vanlig, ska skriva på uppsatsen hade jag tänkt. Känner mig pigg idag o då är det bara att utnyttja det.


Har tyvärr inget speciellt som jag funderar över eller grubblar över. Kanske kommer mot slutet av kvällen. Tjingeling 


Av Marlene Yrjas - 13 oktober 2008 20:03

Mina dagar ser likadan hela tiden. Händer inget nytt eller spännande just nu, men det kan det ju inte göra hela tiden. Jag jobbar och skriver på uppsatsen då jag orkar, eller då jag tar mig tid. Kan inte skriva på den om jag känner mig energilös. Utan jag sparar mig till då jag har mycket energi för då kan jag sitta flera timmar o skriva.

Bjöd Marielle o Toni på mat idag, eller dom frågade vad vi skulle äta o så bestämde vi att dom kunde komma o äta dom också :) Dom kom bara en snabbis...åt, satt en stund o åkte.

Nu är det färjan på tv, det är faktiskt lite roligt att titta på. Pinsamt hur vissa människor beter sig men när spriten kommer in åker vettet ut.

Nää nu har jag inget mer att delge er andra, tyvärr!! Hoppas alla haft en bra start på den nya veckan.

Av Marlene Yrjas - 12 oktober 2008 19:07

Jag tog på mig ytterkläderna o begav mig mot mästargatan o hälsade på Marielle tidigare idag. Hjälpte henne med att bära lite saker, dom behöver inte så mycket hjälp men lite kunde man ju göra :)

Gick efter nån timme över till Ramona o skulle leka m. Isadora o då blev jag bjuden på mat också. Hade tänkt gå hem o laga något men man tackar ju inte nej då man blir bjuden. Blev en festmåltid m. fläskfilé, sås o hasselbakspotatis (vet inte riktigt hur man stavar det). Mumsigt var det iaf, så man var kvar ett tag till innan man gick hem igen. Vill inte gå då det blir mörkt så gick precis innan det började bli för mörkt :)

Markus har kommit hem från en lång dag m. träning o jag ska nu kika lite på tv o se vad den har att erbjuda. 

Av Marlene Yrjas - 12 oktober 2008 13:45

Nu har jag suttit några timmar med uppsatsen och börjar känna att snart är den klar. Ska börja med diskussionsdelen nu i veckan :) Den ska som sagt skickas in om 1vecka så nu måste jag ligga i rejält.

Marielle o Ramona håller på att läsa igenom o hjälper mig där de tycker det låter knepigt. Är bra att man har syskon som kan hjälpa till för jag vill verkligen klara detta.

Ska nu gå ifrån datorn o göra något annat, få se vad som faller mig i smak haha.


Av Marlene Yrjas - 12 oktober 2008 11:10

Gårdagens göra.

Orkade inte sitta framför daton igår. Jag startade dagen med att baka tillsammans m. Isadora :) Det blev kanelbullar o dom blev super goda. Tro vad man ska baka nästa gång? Blir nog en MASSA julgodis :D

När vi nästan hade bakat klart säger Isadora. -Ska vi inte knäppa kort?

OJJJ jag som skulle knäppa lite kort medan vi bakade o hade helt glömt bort det, tur att Isadora var med för då blev det några kort men inte under själva bakandet. Men nästa gång ska jag skärpa mig o knäppa mycket kort hehe. Vi åkte sedan ner till Ramona o bjöd på fika, även Rosita var där så hon fick smaka av dom nybakta bullarna. Stannade några timmar där o surrade en massa. När jag skulle åka hem för att göra iordning mig ville Isadora följa med o hjälpa mig med kläder. Självklart fick hon göra det men nu när jag inte har så många byxor att välja på tyckte hon inte om att jag tog på mig tights. Men förklarade att min mage är för stor för mina andra byxor, sedan när vi skulle välja tröja ville hon att jag skulle ta en guldtröja men det tyckte inte jag så jag gav henne några förslag. Okej, hon blev nöjd till slut o så tog jag på mig benvärmare o dom tyckte hon var fula. För jag kunde ju inte vara helt svartklädd för så ska man inte ha....hahah ja det blev dom kläderna så hon kände sig nog lite besviken över att hon inte HELT fick bestämma vilka kläder jag skulle ha. Som tur var det glitter i min tröja precis som hon hade :)

Sedan bar det iväg till mamma där det skulle bli kräftor o paj ätande, vi hade inte planerat detta utan det blev bara lite av en inpuls grej. Åt så att man knappt kunde röra på sig o var där några timmar. När jag väl kom hem satte jag mig framför tv o såg "Stjärnor på Is" vilket roligt program :) Det var härligt att se dom snurra runt på isen i olika tempon hehe, en del var riktigt duktiga medan andra var mindre bra :) Precis som det brukar vara i sånna program.


Idag har jag tagit det lungt o ska alldeles strax sätta igång med att plugga för fulla muggar. Markus tränar m. Showbiz precis hela dagen o då passar jag på att plugga så mycket jag bara orkar. Även igår tränade dom hela dagen så denna helg har vi inte varit så social m. varandra.

Börjat planera en Sthlm-resa m. Marielle o Ramona men nu gäller det bara att finna ett datum som vi skulle kunna göra det. Ska ner o hälsa på pappa har ju inte träffat honom sedan i februari så snart har det gått ett år. Nog om detta nu ska jag göra någon nytta. Tjingeling  

Av Marlene Yrjas - 10 oktober 2008 17:53

Har jobbat hela dagen o det har varit skönt, helt underbart att jobba...ska jobba hela nästa vecka också :)

Nu är det helg o jag känner mig SUPER less, vet inte varför men behöver något uppmuntrande, göra något eller något annat. Eller jag vet inte?! Är som ett STORT frågetecken just nu. Är en dålig film på tvn som Markus tittar på så det hjälper verkligen inte.


Jag är nu i v.20 o har gått halva tiden i graviditeten. Ett tag kändes det som att det stod stilla men nu börjar det kännas skönt eftersom man är nu i halvtid hehe :) Har lite små ont i ryggen ibland, är trött på kvällarna o måste gå på toaletten på natten som är super drygt haha. Förutom detta så är det helt underbart :D Får man ont i ryggen vilar man sig, är man trött lägger man sig o måste man gå på toan på natten så äre bara att man gör det så det är inte så farligt hehe.


Ikväll är det IDOL o det ska bli bra, hoppas dom sjunger nå bra låtar, man har ju några favoriter :)


Igår skrev jag inget för jag sov mest, Markus somnade efter maten vid 18.15 o jag ungefär 19.15 i soffan. Vi vaknade vid 21 o gjorde oss iordning o la oss i sängen, så igår var det ingen social kväll alls.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards