Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Marlene Yrjas - 15 mars 2009 19:02

Något jag tänkt på mycket speciellt nu när man själv har blivit mamma.

Har både syskon och andra människor som varit med om just detta. Även jag har fått uppleva detta.

Som mamma kommer man aldrig eller oerhört sällan få höra att ens dotter är lik en. Det spelar ingen roll om man skulle ta fram kort på sig själv som bebis och visa så skulle vissa människor ALDRIG kunna se dessa likheter.

Det är som om man vill få mamman att bli lessen inom sig.


Jag kan ärligt erkänna att det inte är roligt att få höra att ens dotter är lik någon helt annan person som inte ens är i familjen. Sedan att det måste tjatas om det varje gång man ses.

Jag själv kan ju se att Melody har Markus mun men att hon har mina ögon och att näsan är en blandning av oss båda.


Nu är mamma, Stig och Timmy på besök så jag skriver inget mer just nu.

Men jag tror att många känner som jag gör och det kommer även finnas nyblivna mammor som kommer att stöta på just detta i framtiden.


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards