Alla inlägg den 20 september 2007

Av Marlene Yrjas - 20 september 2007 21:14

Dagen har varit som en stor bubbla skulle man kunna säga. Först så vad jag ju på banken som jag skrev tidigare, sedan la jag ett bud på ett hus och dom ringde tillbaka med ett nytt pris. Sedan blev det middag hos Markus mamma, det var gott. Jag fick en skinksås/röra och dom andra åt lax :) Efter det bestämde vi oss för att vi skulle åka och kika på huset en sista gång innan vi gav vårt svar och vi var dit och det kändes riktigt riktigt bra. Så vi bestämde oss för att vi ska köpa huset, nästa vecka ska vi träffas igen och skriva papper och vid årsskiftet är vi HUSÄGARE!!!! :)

När man gick ut ur huset kände man hur stort det är. Vi for direkt ner till Ramona och Tomas och meddelade den roliga nyheten sedan har man suttit i telefonen ett tag och ringt de andra hehe.


Så nu längtas man verkligen till vinter :) Nä nu ska jag försöka lugna ner mig själv för man känner sig väldigt speedad.

Tjingeling

Av Marlene Yrjas - 20 september 2007 14:30

Ja nu har man tagit sig ann denna utmaning och försökt skriva ner något om sig själv. När man precis började skriva visste man inte riktigt hur man skulle börja men när man väl börjar skriva flyter det på som bara den.


Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.


* Jag är en familjemänniska som alltid tänker på att alla andra ska ha det bra, kan ibland glömma bort att även jag ska må bra. Jag har min underbara familj som alltid ställer upp för en när som helst och det är mina syskon och mamma jag menar då. Även min sambo Markus som jag älskar är också en del av min familj, som ställer upp för mig då jag inte mår bra eller när jag mår bra :) Han är min andre hälft och betyder oerhört mycket för mig, skulle inte vilja leva utan honom.

Jag har även 3syskon barn som jag älskar, har varit mycket barnvakt till Sabina o Sammie men Isadora har det varit lite svårt att vara barnvakt till just för att Ramona inte vill släppa henne :P Djur är även också något som jag älskar men tyvärr så är ju Markus allergisk så det blir inga sånna hos oss...kanske någon fisk isånna fall haha.


* Jag har en oerhört barnlängtan, har alltid tyckt om barn och gör det fortfarande. Kan ju vara en orsak till att jag håller på att läsa till Lärare i de yngre åldrarna, helst de som går i klass 1-3. När man har varit på VFU har det varit oerhört roligt varje dag som man varit där och det är väl så det ska kännas. Den ena dagen är inte den andre lik.


* Jag skriver dikter lite nu och då, men det tråkiga är att det oftast blir att jag skriver då jag inte mår 100% bra. Så de flesta dikterna kan vara lite dystra. Men jag kan även skriva glada dikter, skrev en till Ramona och Tomas då de precis hade fått reda på att de skulle ha barn (eller då de hade talat om för oss andra att de skulle ha barn rättare sagt).


* Jag tycker om mode, så därför är det ju kul att få klä upp sig och vara snygg emellanåt också haha. Är rätt så utseendefixerad, man tränar en hel del och så tänker man en del på vad man äter. I och för sig är inte det fel men jag kanske tänker lite för mycket på det. Man vill vara snygg i håret med mera.


*  Jag är en social person som ofta är glad, men det händer ju även dom gånger som jag inte orkar vara social och kan även vara lite arg eller sur. Jag kan inte tänka mig att det finns någon människa på denna jord som alltid är glad. Men som sagt för det mesta är jag glad och trevlig enligt mig själv haha. Jag har väl blivit mer social med åren, när jag var yngre höll jag mig ofta en bit ifrån för att kunna analysera vad det är för människa jag har framför mig.


* Jag älskar att sjunga och dansa. När jag var yngre var jag familjens clown skulle man kunna säga. Jag hördes ofta och kom en kamera fram så ville jag ofta bli filmad eller knäppt. Det har försvunnit med åren men jag har aldrig slutat att sjunga eller dansa. En liten hemlis jag har med att sjunga är att jag kan inte sjunga för min sambo. Är det högmusik så kan jag sjunga med, men annars har jag väldigt svårt för att sjunga när han är med. Jag vet inte varför men han är oerhört duktig och då blir det som att jag inte kan.


* Jag är oerhört rädd för spindlar, det är min största rädsla. Jag har faktiskt lärt mig att kunna döda dom nu men det är en process för det också. Först tar jag en sko, blir lite kallsvettig och skakig sedan tar jag det väldigt försiktigt för jag vill inte att spindeln ska anfalla mig sedan slår jag ihjäl den. Är den för stor ropar jag på Markus så får han ta bort eller döda den.


* Det bästa jag vet är att resa. Jag skulle kunna resa flera gånger om året om nu ekonomin hade tillåtit det. Jag skulle vilja åka två gånger om året, en gång på hösten och en på våren..det skulle vara perfekt :) Man har hunnit med några länder med åren Spanien (Gran Canaria), Bulgarien, Turkiet 2ggr, Egypten, Tunisien och nu den 1:a mars 2008 blir det Thailand och för första gången ska även min älskling Markus med och det ska bli oerhört skönt och roligt. Ramona, Tomas, Isadora, Marielle och Toni ska också åka så vi är några stycken som bara ska njuta i 2veckor :)   



Det var allt för mig nu.

Tjingeling


Av Marlene Yrjas - 20 september 2007 14:03

Jag blir verkligen galen på kramnet. Man betalar flera hundra i månaden och då vill man ju att det ska funka. Jag har varit utan internet nu i 2dagar. Man hoppas varje dag att internet ska funkera men man blir lika irriterad varje gång det inte gör det som för tillfället är väldigt ofta.


Men nu ska jag inte klaga något mer utan tala om för mina kära läsare vad jag har haft för mig. Igår blev det en väldigt lugn dag. Jag och Markus var ut och åt lunch på Tre Kronor. Det var gudomligt gott, biff m. potatisklyftor, sallad och sås *mums*. Det skulle jag kunna rekommendera till alla, ni får hålla utkik när de har den lunchen igen hehe :) Sedan skulle Markus tvätta bilen och sedan skulle han även städa den invändingt och det gjorde han i Nyland hos Ramona. Jag hjälpte tyvärr inte till med så mycket utan jag var social med Ramona i några timmar haha....hon blev nog lite less där ett tag. Men men inte varje dag man får storbesök ;P

Tomas hann komma hem från jobbet och Isadora kom hem från sin dagmamma så man hann träffa henne en sväng innan vi for vidare hem till K-fors. Kvällen blev väldigt lugn, jag läste lite skolböcker sedan blev det Idol som jag bara måste se. Är så otroligt roligt nu när det börja bli på allvar, många är så jäkla duktiga. Hade även kunnat se min älskling på den scenen men han vill inte riktigt det själv. Men det är inte hela världen...efter Idol var det mitt favorit program som hade premiär nämnligen Grey´s Anatomy. Som alltid var det ett bra avsnitt...längtas nästan lite till nästa onsdag :)


Idag har man varit väldigt flitig måste jag skryta lite med :) Först och främst på förmiddagen har jag varit på ett möte på Swedbank om en bolånekalkyl och det såg väldigt bra ut :D Sedan ringde jag Kramnet och klagade på att vi inte har internet och att man börjar bli less eftersom jag måste ha det för mina studier. Efter det tog jag mig i kragen och ringde upp till husägaren till de hus vi är intresserad av och la ett bud. Inte långt efter det ringde dom upp och gav ett nytt pris. Nu väntar jag bara här på att Markus ska komma hem så att vi kan bestämma oss för om vi ska köpa huset eller inte...hihi spännande! :D

Men jag kan inte bara sitta rakt upp och ner och vänta på Markus utan jag har även pluggat mycket idag, har gjort klart en halv uppgift. Okej det låter lite men jag har först läst en bok på 300sidor och sedan tagit ut citat som jag även har kommenterat med mina egna tankar och funderingar. Anledningen till att jag skriver att jag bara gjort halva uppgiften är att jag ska läsa en till bok och göra samma sak för att den ska bli helt klar. Så nu när jag har bloggat klart här ska jag fortsätta läsa, eller jag måste först ta och stoppa något i magen om vi har något hemma.

Ikväll har vi även blivit bjudna till Markus mamma på mat, hon hade gjort lax men eftersom inte jag äter det skulle hon göra något annat till mig. Hoppas att det är gott :D Ikväll blir det även Idol, kan inte missa det. hmm...sen blir det nog bara lungt antar jag. Nä nu ska jag göra någon nytta som att plugga lite till.

Tjingeling

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards