Alla inlägg under april 2008

Av Marlene Yrjas - 9 april 2008 15:08

Precis så tänkte jag imorse när jag tittade ut genom fönstret, vad äre som är fel. Nu kommer vintern som skulle ha varit här för några månader sedan.

Man vet aldrig om det blir en bra vinter eller sommar men sista tiden tycker jag det både har varit en dålig sommar och vinter. Det är tur att man kan resa utomlands så man får känna av värmen :)

Slutade idag tidigt och har varit hemma sedan dess. Har inte gjort något märkvärdigt förutom att jag har fixat klart material som jag ska använda mig av dom 2närmsta dagarna. Det blir en lugn dag igen och nu det är väldigt skönt. Imorgon jobbar jag hela dagen och slutar klockan 16.00 Ska vara på fritids efter skolan och det ska bli kul. Tyvärr händer det inte så mycket i mitt liv just nu förutom att jag gör min VFU. När man sedan är hemma händer det heller inte så mycket så jag har en väldigt lugn period i mitt liv förtillfället och det ska man ta tillvara på för man vet aldrig när det vänder.

Nog om mig, ta hand om er allesammas!

Av Marlene Yrjas - 8 april 2008 17:54

Tyvärr fick man känna en stor besvikelse när man tittade ut genom fönstret imorse för det såg ut som vinter igen. NÄR KOMMER VÅREN? Jag blir så less, vill inte ha någon mer snö, den har ju kommit alldeles för sent. Det hade varit perfekt om det hade kommit i Januari, Februari för då hade man ju kunnat åka slalom men inte da.

Det gäller bara att vänta, vänta och åter vänta på att dom gröna gräsmattorna ska tina fram. Tänk er första dagen man kan gå på gräsmattan utan att bli blöt eller kall om fötterna. Visst låter det härligt? :)

Jag ser framemot varma soliga dagar i sommar om vi nu får uppleva några sådana i år.

Min dag har annars varit bra, slutade ca 13.40 och när jag kom hem började jag städa hela huset eftersom det var ett tag sen sist. Som tur syns det inte så mycket när det blir smutsigt :) Städade i nästan 1.5timme och när man var klar hann man bara sitta en liten liten stund innan Markus kom hem och då gick vi ut på promenad. Riktigt härligt väder att promenera i förutom att man saknade solen.

Nu är man iallafall ny äten och belåten, får se vad kvällen bjuder in till :)


Av Marlene Yrjas - 7 april 2008 16:43

Idag har man varit på skolan och arbetat, min handledare var sjuk så jag fick ta hela ansvaret över klassen och det har gått jätte bra. Tycker det är extra roligt att få ta ett sånt stort ansvar.

Hade kortdag idag, så då passade jag på att hälsa på mamma en stund innan hon skulle iväg och jobba sedan åkte jag till Marielle o Toni en sväng. Nu är man hemma och idag blir det ingen promenad som man hade tänkt sig eftersom det snöar och är rätt kallt ute. När kommer våren? Jag vill ha dom där fina vår dagarna där solen lyser och värmen en så underbart. Nää, inte får man det utan det regnar och snöar istället. Det har endast varit två härliga vår dagar den sista tiden och det är verkligen inte mycket. Vill ha sommar och värme istället.

Av Marlene Yrjas - 6 april 2008 19:41

DIREKT DU LÄSER DETTA ÄR DU UTMANAD:
25 frågor om dig själv.

Röker du?
Nej

Snusar du?
Fest snusade förr någon gång men inte nu längre

Skolkar du?
Ibland händer det

Gör du frukosten själv?
Självklart, men ibland brukar även Markus göra den

Har du suttit i rätten?
Ja

Har du slagit ner någon?
Nej

Har du pussat någon av samma kön?

Kompis pussats har man gjort någon gång

Har du varit på strippklubb?
Nej

Vad gör du när du blöder näsblod?
Har aldrig gjort det

När grät du senast?
2månader sedan

Vem kan du prata om allt med?
Markus, min familj och mina allra närmaste vänner

Har du solglasögon?
Ja

Skriv en mening på engelska:
I want to go to Thailand again

Vem pussade du senast?
Min goa syster dotter Isadora. Hon ville ha en puss innan jag åkte då jag hade lämnat av henne hemma.

Vad är din högsta önskan just nu?
Bli klar med på lärarutbildningen samt få ett jobb

Vad heter den hårspray du använder?
Använder sällan hårspray

Vem gillar du?
Markus, mina syskonbarn, famijen och mina vänner

Vilken färg har du på tröjan du har på dig?
Mörkblå

Har du string på dig just nu?
Ja

Känner du någon som heter Niklas?
Ja

Har du bärbar data?
Ja

Är du blyg?
Blyg och blyg, nä det kan jag inte påstå

Vad tänker du på just nu?

På Markus och vår framtid tillsammans.




Jag tog emot utmaningen från Bea och nu är det er tur.


Av Marlene Yrjas - 6 april 2008 19:23

Det har varit en riktigt skön och trevlig helg där man har pysslat på i ute på gården, bjudit några vänner på mat, motionerat varje dag och haft några mysiga timmar med Isadora där vi har pysslat, spela dator, dansat och pysslat ännu mer :)

Tyvärr har jag inga bilder och kan heller inte lägga ut några fler på denna sida. Men jag och Isadora har haft det riktigt trevligt tillsammans och vi får inte glömma att vi åt pannkaka, glass och en araksboll :)

Idag har jag även hunnit med att planera hela veckans lektioner som jag ska ha. Fick även ett meddelande ikväll att min handledare inte kommer imorgon ska jag ska vara själv först någon timme sedan kommer det en annan lärare. Det känns riktigt spännande och roligt, det är då man verkligen få känna på hur det är att vara lärare när man är själv i klassrummet.

Nu ska jag kika runt en stund sedan blir det tv.

Av Marlene Yrjas - 5 april 2008 17:48

Snart kommer man kunna fixa i rabatterna ute och det känns så roligt :) Ser verkligen fram emot det. Idag startade dagen med en promenad med Markus, vi gick även förbi Nylands trä för att köpa en list till duschväggarna och som tur hade dom en som passade utmärkt. Efter Frukosten som vi åt efter promenaden bestämde vi oss för att pyssla på ute, det har ju varit ett sånt skönt väder. Åkte hem till mamma och låna krattor och en sopp. Vi har varit ute i flera timmar och sågat av kvistar i de buskar, träd vi har, krattat på de ställen som gick och även rensat runt på gården. Nu börjar det bli fin fint :)

Nu ska jag fixa med maten och sedan kommer ju Anna o Fredrik hit på middag. Vi tänkte bjuda på fläskfile och klyftpotatis samt lite tilltugg :)

Dags att jobba igen

Av Marlene Yrjas - 4 april 2008 18:27

Nu har jag gjort en vecka på min VFU och det känns väldigt skönt. Jag tycker att det gått väldigt bra och det är väldigt härliga barn samt personal så jag trivs jätte bra på skolan.

Efter dagen var slut på skolan åkte jag o Marielle till K-fors. Jag skulle endast handla mat på hemköp men kom ändå hem med 2påsar från Dollar :) Det var en skön liten tripp som man hade trevligt på och som man inte gjorde av med så mycket pengar. När jag kom hem hade Markus redan kommit hem och då tog vi oss en promenad. Det känns så oerhört skönt att man börjat promenera igen. Har varit ute och gått varje dag denna vecka och jag hoppas att det fortsätter i denna stil så att man inte tappar lusten till att motionera.

Ikväll blir det väldigt lungt framför tv för jag känner att min energi är på 0% just nu. Ska fixa några saker över på internet och sedan blir det tv, tv och tv för hela slanten hehe

Av Marlene Yrjas - 3 april 2008 20:03

Självklart har man en del bekymmer som man även hade förra våren innan sommaren hann komma. Det är nämligen sommarjobb som är mitt bekymmer. Förra året ringde jag väldigt tidigt för att vara i god tid och få jobba med något som jag verkligen vill. Tyvärr så blev det inte för alla de ställen jag ringde tog emot min ansökan om sommarjobb samt jobb under våren och sedan när man ringde efter att semestrarna skulle vara klara var jag utan jobb. Som tur behövdes det folk på hemtjänsten i Bollsta. Jag tyckte det var trevliga arbetskamrater men min rygg klarade inte av jobbet. Min rygg har gjort sitt inom äldreomsorgen :(

I år har jag tänkt mig försöka få in en fot inom skolan, alltså på fritids men jag tror inte att jag har någon tur på den fronten heller, de går efter lazlistan enligt en skola och då kommer jag verkligen inte få jobba. Jag försöker verkligen tänka positivt men det funkar inte hela tiden.

Nog om mina bekymmer idag har jag iaf haft en bra dag på min VFU. Det är så roligt att kliva upp på morgonen och åka iväg till Bollstaskolan för att "arbeta" göra VFU kanske man ska skriva. Jag HOPPAS verkligen att jag får jobba där till sommaren. Ska även läsa någon kurs om jag kommer in så då har jag något att göra under Juli månad då det inte är någon fritids.

Hela dagen har varit härlig, det är alltid något nytt man får höra eller vara med om varje dag och barnen är ju så härliga.


När jag kom hem idag åkte jag till Marielle o Toni en sväng för att vara lite social. Ramona o Isadora kom också sedan dit för de skulle äta mat hos dom. Jag åkte hem då dom skulle äta för jag skulle ta en promenad med Markus och sedan skulle vi äta tillsammans. Och det är precis det jag gjort senare på dagen och även planerat de lektioner som jag ska ha imorgon :)

Ska söka lite bra övningar och lekar som man skulle kunna ha användning av i framtiden.  


Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards