Alla inlägg under april 2008

Av Marlene Yrjas - 17 april 2008 18:22

Precis det har jag blivit igen. Hann vara frisk i några dagar och sen åker man på att bli förkyld igen. Denna gång har jag ingen smak heller så det är inge roligt att äta. Får inte glömma att skriva att jag även är väldigt sugen på sötsaker så det är verkligen inge roligt att äta sånt nu.

Idag har det iaf varit en långdag på skolan och det har gått bra, känns inte som en lång dag eftersom det är så roligt.

Kom hem och åt mat och sedan har jag inte gjort så mycket mer, måste ta det lungt nu när man är förkyld :)

 Ska ut och vara sällskap till Markus när hann pysslar med bilen, kanske om jag är snäll och vi hinner kan han byta mina vinterdäck till sommardäck.


Imorgon var det tänkt att jag skulle vara ledig och planera hela nästa vecka men då fick jag en förfrågan om jag kunde jobba eftersom alla lärare är på kurs och det är studiedag för eleverna. Men fritids är ju öppet så då är det ju några barn som kommer. Jobba är ju alltid roligt att få göra, man får ha roligt och får lön...kan aldrig bli mer fel hehe :D Jag åkte på att få stänga imorgon men det gör inte så mycket...sista barnet gick hem vid 17.00 så då efter det ska jag skynda mig hem och duscha, byta om, hämta Marielle, åka till K-fors o hämta upp Frida, äta tacobuffe på Kramm och till sista snacka en massa hemma hos Frida. Det kommer bli en kväll med mycket skratt, prat och ätande kan jag tänka mig hehe :) Angelica kanske ska vara med, hon ska ringa mig imorgon så får jag veta om hon också vill delta på en tjejkväll ;)

Nu ska jag klä på mig lite mer kläder så jag inte fryser något ute och sedan ikväll ska jag se på Lyxfällan!



Av Marlene Yrjas - 16 april 2008 18:25

Underbar dag med blå himmel och en sol som fått en att känna av våren. Det har kommit lite sent men nu känns det verkligen som att den är här :) Underbart, underbart...eller vad säger ni?

Min dag har förövrigt varit väldigt bra och givande. Hade samtal med mina handledare och det var riktigt roligt att höra vad hon hade att säga om min insats :) Har under mina 3veckor haft väldigt trevligt och roligt med min handledare, hon är oerhört lättsam och rolig att arbeta med. Har nu endast en vecka kvar efter imorgon och det känns väldigt tråkigt för sedan kommer det dröja länge innan man får träffa eleverna igen. Eller kanske inte så jätte länge, ska faktiskt få jobba två pass efter min praktik och det är jag väldigt glad över att få göra. Längtar till den dagen man kan arbeta med barn varje dag och verkligen få testa sig fram och få eleverna att känna att det är roligt.

När jag kom hem idag så fick jag ett väldigt trevligt välkomnande...Markus mötte upp mig i dörren och så fick jag 3stora röda rosor. Dom var verkligen jätte fina blommorna och det är ju inte varje dag man får blommor då man kommer hem :) Jag blev överlycklig hehe!


Vi bestämde oss sedan för att tvätta bilarna efter att man hunnit lägga ifrån sig allt. Vi åkte på Statoil men nu när man för en gång skull skulle tvätta bilarna är tvätten trasig. Typiskt måste jag säga.

Vi åkte hem med båda bilarna och slirrade om till promenad kläder och tog oss en promenad. Det var ett så skönt väder att promenera i och nu längtas man till den dagen man kan gå i shorts och linne.

Vi var inte hemma länge efter promenad innan vi åkte på affären för att handla hem mat för vi skulle äta Tacos :) Riktigt gott dom gånger som jag kände matens smak. Har blivit förkyld igen och nu när man skulle äta riktigt god mat kände jag ingen smak längre.



Glömde att skriva hur det var igår när vi först åt mat hos svärmor och sedan gick på dansshow. Maten var väldigt god, det var något kött med plommon o vitlök, potatis, sås o sallad. Man blev väldigt mätt som tur var. Sedan åkte vi på babelsberg där vi såg en dansshow som 2elever på ådalsskolan arrangerat som deras projektarbete. En av dom som arrangerat det var Emanuel som är med i Markus grupp Showbiz. Det var en väldigt trevlig show dom bjöd på. De var även fikapaus som vi betalade för och det var riktigt gott fika :) Perfekt efter maten som man hade ätit nån timme innan.

Vi kom hem vid 8.30 - 8.40 tiden och då bytte vi bara om och tog oss en kvällpromenad som var oerhört skönt. Vi båda var verkligen på språng och det var väl tur det för idag var vi inge vidare alert.


Ullis det var oss du såg igår, vi hejade även men kör man som en fartdåre hinner man ju inte se vem som promenerar ;P


Nepp, nu ska jag kika igenom om jag ska göra något speciellt imorgon som måste förberedas här hemma.

Av Marlene Yrjas - 15 april 2008 14:56

Igår blev en väldigt lång dag eftersom jag inte jobbade så länge på dagen. Kvällen tillbringade jag hos Ramona där även mamma o Marielle var, snacka om att det var en massa surr om allt haha :) Det är sällan tyst när man är med familjen, finns alltid något roligt, tråkigt, sorgligt eller pinsamt att prata om hehe, det är väl så det ska vara..eller så tycker jag att det ska vara :)

Idag har vår mormor opererat sig så jag ska ta och ringa till henne lite senare för att höra hur det har gått...man har hållt tummarna hela dagen för att inget ska gå snett.

Haft en halv lång dag, slutade 14.30 idag efter planeringen och har inte hunnit med så mycket hemma förutom att titta igenom posten :) Väntar på att Markus ska komma hem så vi kan ta oss en promenad, sedan ska vi äta mat hos svärmor och till sist ska vi se en dansuppvisning som en i Markus grupp Showbiz och en annan tjej har anordnat som projektarbete i skolan. Det ska bli intressant att få se.

Tror inte att det kommer att hända så mycket mer i mitt liv förutom att mina tankar kommer att fara som ett virrvarv i huvudet eller kanske jag släpper tankarna och bara tittar på tv...vem vet nånting kommer jag ju göra innan jag lägger mig ikväll och somnar in i drömmarnas värld :)


tjingeling

Av Marlene Yrjas - 14 april 2008 12:55

Idag har man fått känna solens strålar värma ens kind :) Det lät lite poetiskt det där haha. Det har varit en riktigt kortdag för mig idag. Jag har varit på skolan från 7-11. Inte illa måste jag tillägga. Jag har under den tiden hunnit med att ha mattelektion med lekisbarnen, varit rastvakt, ätit lunch o samtalat med min handledare. Jag fick mycket fins ord som jag blev riktigt glad av att höra. En sak hon sa var att hon tyckte att jag imponerade stort :) Inte illa för att vara lilla jag!

När jag kom hem började jag med att fixa inför morgondagen. Ska ha en del lektioner och passade på att göra dom klar på en gång då jag kom hem. Jag ska snart även ringa några samtal och hoppas att jag hinner se lite One Three Hill. Få se om det blir någon promenad idag, vet inte om Markus ska med eller inte. Annars får jag ta och gå själv, det funkar det med :)


Av Marlene Yrjas - 13 april 2008 15:13

Idag är precis det jag gjort. När jag vaknade så åkte Markus nästan på en gång för att träna med gruppen. Jag däremot ringde runt till familjen för att se vem som var hemma. Jag började med att åka till mamma, mommi o moffa...var ett tag sen man träffade dom. Efter ett besök hos dem åkte jag vidare till Ramona o Tomas. Det blev lite fika sedan höll dom på med att rensa i några förråd. Det var riktigt roligt att se på allt de hunnit spara  :)

Jag åkte hem efter några timmar och har suttit och planerat lektion för denna veckas praktik. Har inte hunnit gjort så mycket mer sedan jag kom, kikar även på One Three Hill avsnitt så jag ska nu avsluta här.

Av Marlene Yrjas - 12 april 2008 13:52

Lördag, underbart skönt med lördag men denna kväll kommer jag inte tillbringa med Markus utan med Marielle o Toni. Jag erkänner jag är en liten snyltare för jag ska faktiskt få äta mat där också :) Men jag kommer ju inte tom hänt dit utan jag ska ta med mig lite chips...hoppas bara att jag är sugen på det ikväll :)

Denna morgon fick man sova ut, klev upp 9.45 och det kändes väldigt skönt. Klev upp och åt en god frukost tillsammans med Markus, sedan åkte vi till Bollsta för att han skulle träna och jag sola. Det var riktigt skönt att få sola, saknar Thailand riktigt riktigt mycket och längtas tills man ska dit igen.


UTMANING, JAG ERKÄNNER!

Nu gäller det för dig som har läst detta inlägg att avslöja 3 "hemligheter" om dig själv....från och med nu!


1. Jag erkänner att jag LÄNGTAR till den dagen jag är gravid. Jag älskar barn och ser verkligen framemot den dagen då jag o Markus skaffar ett eget/egna barn.


2. Jag erkänner att jag brukar snylta hos mina syskon, mamma eller mormor o morfar när Markus är borta och showar. Snylta menar jag med att jag brukar höra mig för vad dom ska äta och är det något gott brukar jag fråga om dom vill ha en extra matgäst :)


3. Jag erkänner att jag tänker alldeles för mycket på allt o ingenting. Det går inte en dag då jag fösvinner bort i mina tankar. De flesta tankarna handlar om framtiden, hur kommer den se ut? Tror många tänker på framtiden men jag tror att jag lägger alldeles för mycket tid just på dom tankarna emellanåt. Ibland kan det även vara strunt saker som jag funderar en hel del på.


Detta var 3 av mina "hemligheter", nu är det upp till er att göra samma sak.


Som sagt ha en trevlig lördag, själv ska jag ju till my twinsister o Toni :)

Av Marlene Yrjas - 11 april 2008 17:20

Nu har man gjort klart två veckor av min VFU och det känns väldigt skönt. Dagarna går så fort för det är så härligt att vara runt barn. Tiden rullar på, dagarna rullar och även veckorna rullar på.

Igår åkte jag till Frida, vi hade bestämt oss för att ta en promenad och det var väldigt passande att Markus skulle träna med gruppen för då behövde vi inte åka med två bilar utan kunde åka tillsammans. Vi tog iallafall oss en rejält lång promenad där vi pratade konstant. Det är sällan tyst när vi är med varandra :) Den långa promenaden kändes därför inte så lång när man har någon att prata med. Alltid lika trevligt att träffa Frida, man skrattar väldigt mycket tillsammans. Nu har vi lite planer för nästa träff, vi får se om det blir då vi har tänkt oss. Måste höra oss för med dom andra och se om dom kan också. Kan dom skulle man kunna träffas ändå.

Idag däremot hade jag kort dag och slutade 13.30 men jag var kvar ett litet tag till. När jag åkte hem var jag jätte hungrig och tänkte snylta hos mamma men hon var inte hemma, så jag ringde Marielle och dom var ju hemma som tur var hehe. Trodde jag skulle få med mig någon av dom att äta något med mig men icke. De var inge sugen så jag fick ändå äta fika själv. Det blev två mjuk smörgåsar och te.

Åkte hem och så fick vi lite besök en kort stund. Det var en kompis till Markus som bodde i Nyland förut men har flyttat, dom hade vägarna förbi och det var han, tjejen hans och hans dotter. Det blev en kort visit som jag skrev tidigare, dom hann se huset vårat :) 

Jag o Markus har förberett maten men vi är inge vidare hungrig än så den får vänta. Det blir hasselbakspotatis, hemma gjorda biffar med ost o oliver, samt någon sås :) Det låter smaskigt och kommer nog vara det också, synd att man inte är hungrig än hehe.

Ikväll blir det "Så ska det låta", hoppas det är en bra omgång. Är ju så roligt när dom kan bjuda på sig själva och att det blir lite show. Jag hade också tänkt äta chips o godis ikväll, får hoppas på att jag är sugen på det senare.

Nej, nu blir det inge mer sittandes här, måste göra någon nytta kanske men vad vet jag inte :)  

Av Marlene Yrjas - 9 april 2008 22:07

Fick man ikväll då man var i k-fors och bubblade :) Det var jag, Markus och en kille som Markus är kontaktperson till som bubblade. Det var oerhört skönt och avslappnande måste jag säga. Man fick njuta av värmen men tyvärr i alldeles för kort tid.

När man sedan kom hem fick man lite besök av pappsen, det är trevligt att se att han fortfarande lever. Resten av familjen träffar man ofta och skulle kunna träffa varje dag om man velat eftersom de bor så nära en :)


Imorgon ska jag vara på skolan en lång dag och sedan på kvällen ska jag till K-fors för jag o Frida ska ta en promenad och sedan snacka en massa gojja :D Vi är expert på att prata och då menar jag verkligen att prata om allt mellan himmel och jord. Frida känns som jag fast är trots allt 3år äldre ;) Nä men det känns som vi är ganska lika som personer.

Marielle kanske hänger med hon också men hon är rätt hemma kär så man får se om man lyckas få med sig henne till en kväll i K-fors.

Nu ska jag se en film som började för en stund sedan på tvn.

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards