Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Helgens utflykter och dagens massage

Av Marlene Yrjas - 20 april 2009 16:31

Måndag är det redan och nu är man tillbaka till att Markus jobbar på veckorna igen. Skönt att han varit hemma nu på lovet :)


Jag tänkte jag skulle återberätta vad man gjort ihelgen.


Fredagen var det mest lungt, jag och Melody var ute på en promenad på dagen och sedan hälsade vi även på Marielle. Kvällen såg vi en massa musikprogram, som "Så ska det låta", "Talang 2009" och "Singing Bee". Vi har insett att fredagarna är en kväll med mycket musik i vår lilla familj :)


Lördagen var man ute på en familjepromenad och på e.m åt man middag hos mamma och Stig. Markus showade så jag tyckte det var tråkigt att bara vara hemma så jag och Melody bjöd in oss hos mamma. Blev där några timmar innan vi begav oss hem. 


Söndagen blev det ett besök i K-fors hos min vän Frida. Hon har flyttat till hus men jag hade inte varit där ännu bara stått utanför en gång. Det var riktigt trevligt att träffas för det var några veckor sen sist. Jag passade på att hälsa på henne medan Markus tränade med Showbiz så till slut var deras träning över och då åkte jag och Melody för att hämta han. Till middag blev det årets första grillning. För oss blev det hamburgare men nästa gång ska vi vara ute i god tid och äta kött eller kyckling. Det är en sak om man gör egna hamburgare men nu hade vi köpt. Här kommer några bilder från grillningen. 


 

Innan vi åkte till syrran, Melody är vaken och nöjd i sin bilbarnstol.


 

Melodys super söta adidas skor. Har nog aldrig sett nå gulligare, storlek 16 är det på dom :)


 

Här är några hungriga själar. Medan man väntar så passar Isadora på att knäppa lite kort på oss alla. 


 

Grillmästaren Tomas 


 

Köksmästaren syster Ramona fixar tilltuggen till deras kött- och kycklingspett.


Tyvärr finns det inga kort på mig...brukar sällan finnas det eftersom det nästan alltid är jag som knäpper kort. Till 99% så är det jag som fotar, annars måste jag säga till Markus att fota så att även jag får finnas med på kort med Melody. 


Idag däremot har det inte blivit några kort knäppta utan vi har varit på Melodys och även min första babymassage. Det gick väldigt bra och hon var nöjd nästan hela tiden. Ett tag grinade alla bebisarna men både Melody och en till liten flicka hade ju sin sovtid just vid denna stund så det blev lite jobbigt att försöka vara vaken då. När massagen var över hann jag bara klä på Melody och sätta henne i bilbarnstolen så somnade hon.

Jag tror hon blev väldigt nöjd för nu har hon sovit mycket sedan massagen.


Vi har även varit och besökt Ramona, Isadora och Marielle. Det blev en massa surr, fika och även en del hoppande i Isadoras nya stutsmatta :) Snacka om att man blir som barn på nytt när man hoppar i en stutsmatta hihi...så när Melody blir tillräckligt gammal kommer det troligtvis också finnas en stutsmatta på vår tomt också :D

Nu har vi varit hemma en stund och Melody sover fortfarande. Hon kanske orkar vara vaken mer ikväll, man kan ju alltid hoppas på det :) Är ju så mysigt att få se hennes vackra ögon och höra hennes vackra skratt :D 

Men är hon trött och vill sova får hon så klart göra det...ni får inte tro att jag håller henne vaken fast hon vill sova, så grym är jag inte!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Yrjas - 13 november 2009 19:51

Min lilla tös är nu 9månader o tiden bara rinner iväg. Tycker det var nyss som jag höll min lilla ängel som vid födseln bara var 49cm :) Tiden bara rasslar förbi med en rasande fart. Nu den senaste tiden har jag faktiskt hunnit med en hel del. Ja...

Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2009 14:44

Idag är det en fin höst dag när solen lyser och det är behagligt ute :) Har varit ute på en promenad med min familj och besökte då även affären. Innan det så var det rätt lungt här hemma. Imorse hade vi även en annan liten filur på besök nämligen I...

Av Marlene Yrjas - 11 oktober 2009 11:13

Vill inte att det ska bli kallt men det är det ute nu. Jag hatar att frysa och det är något jag gör varje dag. Det spelar ingen roll om jag klär på mig en massa kläder för att hålla mig varm då man ska gå ut, jag fryser ändå. Tänk vad skönt det sku...

Av Marlene Yrjas - 2 oktober 2009 20:17

Sitter i soffan m. gotta, chips o dricka. Tyvärr är jag själv ikväll så det blir nog inte en sån sen kväll. Men idol ska jag iaf se på :) Utröstningen lär jag nog inte orka titta på men men. Sängen är ju skön den med.   Har idag varit i K-fors m....

Av Marlene Yrjas - 1 oktober 2009 11:43

...skulle kunna skriva en hel del just nu över tankar, känslor, funderingar kring livet. Men det tänkte jag inte göra för jag vill inte lägga ut allt om mig själv för då får jag ju inte ha något för mig själv. Som sagt är det nyttigt att tänkta p...

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards