Direktlänk till inlägg 1 april 2009

April april din dumma...

Av Marlene Yrjas - 1 april 2009 20:29

...sill.


Ja, idag är en dag där man får skoja med sina nära och kära. Tyvärr har jag inte gjort något utan min syster Rosita ringde och försökte lura mig..men jag var inte så lättlurad.I tidningen brukar det också vara något skämt men jag är inte 100% säker på vad skämtet är ännu men man har sina tankar på vad det kan vara. 


Dagen har varit strålande fin men jag har inte tagit vara på den, har varit inne hela dagen för vi skulle på BVC mitt på dagen..Dryg tid för det hade varit skönare om man hade gått dit på f.m istället. Melody är idag 7veckor gammal och väger 4480g och är 56cm lång :)Hon växer i bra takt så det känns bra. Fick även en inbjudan eller kanske inte en inbjudan utan rättare sagt ett datum på BVC...det är ett föräldragruppsmöte. Jag hade inte tackat JA till detta och det var även en till mamma som fick denna upplysningen samtidigt som mig. Hon såg inte så positiv till detta heller. Jag känner att jag har så många runtomkring mig att jag inte behöver en föräldragrupp. Jag får väl gå på denna träff men sedan kommer jag nog inte gå på några fler. 


Har varit en sväng till K-fors med familjen och vi köpte ett par små sockar/skor till Melody. Hennes overall var stor i början men nu sticker fötterna ut så då behövdes det ett par sockar/skor. Vet inte riktigt vad dom heter men dom är riktigt söta :) 


 Nu ikväll har Melody fått bada och hon var mycket nöjd...hon log och sprattlade på med sina ben i det sköna vattnet. Hon hade säkert kunna bada hur länge som helst men det fick hon inte för mamma och pappa hehe :) Skönt att hon inte är rädd för vattnet, första gången hon badade skrev hon väldigt mycket och det gjorde riktigt ont i en.   


Har väldigt ont i huvudet så nu blir det alvedon och vatten för min del. 
 

 
 
Ingen bild

Ullis

1 april 2009 22:24

Gå på babymassagen om ni kan, det tyckte jag (och lillan såklart) var bra iaf :) Jag var oxå lite emot att gå på föräldraträffarna först, men vi hade riktigt trevligt varje gång. Man kan inte lära känna för många människor. :) Kram

 
Lina

Lina

2 april 2009 12:17

Vad flitig du är som ska plugga samtidigt som du är föräldraledig. Men när de är så små har man ju ganska mycket tid när de sover...

Vi har sagt till Vilgot men sen om han förstår är ju en annan sak. Han pratar mycket om bebisar i alla fall och säger att han ska få en syster. Om det blir en syster är något vi får se om ca. 6 månader. Vi kommer inte kolla om det är en flicka eller pojke. Visst kollade ni könet?

De första tolv veckorna gick segare med Vilgot tycker jag. Men nu när man börjar märka på magen att man verkligen är gravid då blir det ju också mer verkligt :-) Tycker redan att det syns ganska mycket.

http://alsklingsvilgot.wordpress.com

 
Ingen bild

Linda

2 april 2009 12:54

Hej!
Vi gick först föräldrarutbildningen på BVC när vi väntade Filip inte för att lära sig att ta hand om en lite bebis utan för att knyta kontakt med de andra som skulle ha barn i samma tid. Sedan beror det ju så klart på i vilken grupp man hamnar i men vi hade turen att hamna i en jättebra grupp :) Medan vi väntade på att bebisarna skulle titta ut så träffades vi varje vecka och åt lunch tillsammans eller fikade sedan gick vi på vattengympa och nu har vi fortsatt att träffas inte lika ofta som förr men kanske en gång i månaden. Sedan umgås vi mer med vissa än andra så det är faktiskt inte så tokigt att gå och lära känna nya människor. Även om jag man har massor med kompisar - syskon runt omkring mig som har barn så jobbar de nu och det är ju på dagarna man har lust att hitta på någor roligt när Peter jobbar. Så jag rekommenderar er att gå på massagen och babysimmet det är BÄST så mysigt å barna älskar att bada i alla fall de i vår grupp ;)
Ha det så bra!
Kram Linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Yrjas - 13 november 2009 19:51

Min lilla tös är nu 9månader o tiden bara rinner iväg. Tycker det var nyss som jag höll min lilla ängel som vid födseln bara var 49cm :) Tiden bara rasslar förbi med en rasande fart. Nu den senaste tiden har jag faktiskt hunnit med en hel del. Ja...

Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2009 14:44

Idag är det en fin höst dag när solen lyser och det är behagligt ute :) Har varit ute på en promenad med min familj och besökte då även affären. Innan det så var det rätt lungt här hemma. Imorse hade vi även en annan liten filur på besök nämligen I...

Av Marlene Yrjas - 11 oktober 2009 11:13

Vill inte att det ska bli kallt men det är det ute nu. Jag hatar att frysa och det är något jag gör varje dag. Det spelar ingen roll om jag klär på mig en massa kläder för att hålla mig varm då man ska gå ut, jag fryser ändå. Tänk vad skönt det sku...

Av Marlene Yrjas - 2 oktober 2009 20:17

Sitter i soffan m. gotta, chips o dricka. Tyvärr är jag själv ikväll så det blir nog inte en sån sen kväll. Men idol ska jag iaf se på :) Utröstningen lär jag nog inte orka titta på men men. Sängen är ju skön den med.   Har idag varit i K-fors m....

Av Marlene Yrjas - 1 oktober 2009 11:43

...skulle kunna skriva en hel del just nu över tankar, känslor, funderingar kring livet. Men det tänkte jag inte göra för jag vill inte lägga ut allt om mig själv för då får jag ju inte ha något för mig själv. Som sagt är det nyttigt att tänkta p...

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards