Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Trevlig helg med nytta och nöje

Av Marlene Yrjas - 27 april 2008 19:18

Har inte bloggat något på några dagar och det är endast för att jag inte har haft någon lust att sitta vid dator :)


Fredag: Var en lugn dag, först och främst var det min sista dag i bollsta och sedan jobbade jag på fritids efter att jag hade slutat. Åkte till mamma för att visa min bedömning som jag fick av min handledare. Jag är oerhört nöjd över det hon skrivit och man blev väldigt rörd av alla fina ord man fick höra och läsa. Jag ser verkligen fram emot att jobba som lärare.

Kvällen gjorde jag och Markus ingenting förutom att ta det lungt.


Lördag: Klev upp tidigt för att ta en promenad med Markus och sedan blev det lite stressat för jag, Ramona o Marielle skulle till Ö-vik på bytardag samt lite shopping. När jag kom hem från promenaden hade jag några missade samtal och det var Marielle som ville tala om för mig att Ramona hade gjort en miss och tagit fel på tiden så då fick jag skynda mig rejält för att hinna. Vi kom lite sent men det gjorde inte så mycket. Efter att vi tillbringat en stund på bytardagen åkte vi vidare in på stan för att kika i affärer. Det var inte tänkt att jag skulle handla så mycket men det blev ändå en del hehe. Jag kom hem med ett par nya joggingskor för 100:-, mysbyxor, 2 t-shirtar, 1linne, lösnaglar, hipsters, present till Markus.

Kvällen hade vi inga planer för först men vi åkte först till Markus kusins man som fyllde 40år och sa grattis, anledningen till att vi åkte dit var för att låna en häcksax men som inte fanns hos dom just nu. Vi åkte sedan vidare till Stefan o Maria för att gratta dom för tillökningen Tilde. Vi hade en liten klänning i present som jag själv hade velat ha men nu har jag ju inga barn som kan ha dom heheh...eftersom jag inte har några barn ännu. Vi skulle egentligen bara vara där en stund men det blev hela kvällen. Väldigt trevligt, vi satt o prata nonstop och lilla Tilde var lite grinig...tro det var för att det var nytt folk hos dom som inte brukar vara där ;)


Söndag: Isadora kom till oss på morgonen för hon skulle tillbringa dagen med mig och Markus. Först spelade hon och jag 4spel medan Markus var ute och städade Markus mammas bil. Det var en morsdags present förra åren som nu blev av hehe. Jag och Isadora flyttade oss utomhus för att gunga, klättra och även hjälpa Markus med att polera bilen så den blev fin. Isadora var riktigt duktig på att putsa hehe :D Vid 12-tiden åkte vi sedan vidare till K-fors där det var vårmarknad och tivoli.

                     


                  


Tivolit var väldigt roligt enligt Isadora men det dåliga var att det var rätt dyrt att åka. Det blev en korv m. bröd för Isadora sedan bar det iväg till hoppborgen, en stor rutschbana som var uppblåst och till sist blev det en flygande mus :)

                     


                       


                                 


                               


          


Som ni ser på bilderna hade vi väldigt trevligt :) Efter detta gick vi in på stan där Isadora även fick åka leka på torgets lilla "lekpark". Vi åkte sedan till Markus mamma där vi skulle äta mat, det blev en väldigt god middag med glass som efterrätt och det tyckte Isadora om :) Nu var detta äventyr slut för Isadora och oss för då var det dags för Isadora att åka hem. Hon var så trött i bilen på vägen hem men jag försökte verkligen hålla henne vaken men det var svårt.

-Isadora ser du vad mycket djur det är ute!

-Nej, jag ser inga.

-Jo, men titta Isadora vad många hundar det är ute, vad ser du för djur?

Blundar och tittar upp snart -NEJ!!! Sedan blundade hon igen och då kände vi att hon fick vila en stund för vi var nästan i Nyland då.

Ojj, glömde nämnaatt vi även var på Dollar där vi inhandlade en massa också. Vi har köpt plastblommor och krukor som vi inrett vår inglasade veranda, köpt en möbel som står vid verandan på framsidan...samt några små saker till :)

Ikväll blir det bara lungt för imorgon ska jag jobba i bollsta från 8.30 - 18.30 och det känns riktigt roligt :) Efter jobbet ska jag ner till Ramona där vi syskon ska samlas för att planera ;)


"Har du något på hjärtat du vill säga, säg det nu annars kan det vara försent"

 
 
Ramona

Ramona

28 april 2008 08:14

Åh vad söt hon är min lilla gullunge, okej ni är ganska söta ni oxå :)

Ha det så bra på jobbet oxå ses vi ikväll :)

http://ramonaf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Yrjas - 13 november 2009 19:51

Min lilla tös är nu 9månader o tiden bara rinner iväg. Tycker det var nyss som jag höll min lilla ängel som vid födseln bara var 49cm :) Tiden bara rasslar förbi med en rasande fart. Nu den senaste tiden har jag faktiskt hunnit med en hel del. Ja...

Av Marlene Yrjas - 14 oktober 2009 14:44

Idag är det en fin höst dag när solen lyser och det är behagligt ute :) Har varit ute på en promenad med min familj och besökte då även affären. Innan det så var det rätt lungt här hemma. Imorse hade vi även en annan liten filur på besök nämligen I...

Av Marlene Yrjas - 11 oktober 2009 11:13

Vill inte att det ska bli kallt men det är det ute nu. Jag hatar att frysa och det är något jag gör varje dag. Det spelar ingen roll om jag klär på mig en massa kläder för att hålla mig varm då man ska gå ut, jag fryser ändå. Tänk vad skönt det sku...

Av Marlene Yrjas - 2 oktober 2009 20:17

Sitter i soffan m. gotta, chips o dricka. Tyvärr är jag själv ikväll så det blir nog inte en sån sen kväll. Men idol ska jag iaf se på :) Utröstningen lär jag nog inte orka titta på men men. Sängen är ju skön den med.   Har idag varit i K-fors m....

Av Marlene Yrjas - 1 oktober 2009 11:43

...skulle kunna skriva en hel del just nu över tankar, känslor, funderingar kring livet. Men det tänkte jag inte göra för jag vill inte lägga ut allt om mig själv för då får jag ju inte ha något för mig själv. Som sagt är det nyttigt att tänkta p...

Presentation

Omröstning

Nu skulle det varit sommar och sol. Vem fler än jag vill ha sommar?
 Ja
 Nej
 Spelar ingen roll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards